Gå til innhold

Synes dere det er mange kjekke gutter på sukker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lat søndag og jeg sjekker ut utvalget av gutter i alderen 24-30 på sukker. Synes det er så innmari få som er kjekke (i mine øyne). Har sett flere gjennom hundre bilder, og kanskje 5 kjekke.

Er det bare meg som er usedvanlig kresen, eller er det flere som deler denne oppfatningen?

Anonym poster: 9e74a0805205ef555808d9b35a33f295

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nå har vi jo svart forskjellig å jeg ser kansje helt andre menn enn det du gjør. men jeg synes det er en del kjekke der. klart det er en del som ikke faller i smak også. men generelt ganske fornøyd med hva slags menn som popper opp på skjemen.

Anonym poster: e1b043f1ecbb25f58d55e4f767978dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som er usedvanlig kresen, eller er det flere som deler denne oppfatningen?

Jeg tror du er kresen. Og så gjelder det å ha et realistisk forhold til eget utseende. På forholdsmarkedet kan ikke jenter bare forsyne seg fra øverste hylle, slik dere kan på kjøttmarkedet (byen).

Anonym poster: ed017f5d9581858751e8d889d52b4226

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er labert utvalg av kvinner der og. Er jo en grunn for at de driver med nettdating. ;)

Jeg har ikke bilde der, så faller heldigvis ikke innenfor konklusjonen din :P

Tittet faktisk på jentene her om dagen, bare for å sjekke ut mine konkurrenter. Synes det var maaaange flere pene jenter enn gutter, Men selvsagt mye rart der og.

Anonym poster: 9e74a0805205ef555808d9b35a33f295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lat søndag og jeg sjekker ut utvalget av gutter i alderen 24-30 på sukker. Synes det er så innmari få som er kjekke (i mine øyne). Har sett flere gjennom hundre bilder, og kanskje 5 kjekke.

Er det bare meg som er usedvanlig kresen, eller er det flere som deler denne oppfatningen?

Anonym poster: 9e74a0805205ef555808d9b35a33f295

Jeg var aktiv på Sukker for et par år siden, og fulgte litt med på debattforumet. Da husker jeg det var en tråd der brukerne sammenliknet besøkstall, og det kom frem at det var et skrikende misforhold mellom gutter og jenter. Den mest populære av hannkjønn hadde i størrelsesorden 1/10 så mange besøk på sin profil som den minst populære av hunnkjønn, en godt voksen kvinne med ganske moderat utseende.

Det er en svært skjev kultur på Sukker, noe som gjør at gutta må stå på mens jentene kan lene seg tilbake. Dette bidrar nok til at gutter som har det ganske greit på kjønnsmarkedet i real life ikke gidder å holde seg på Sukker i lengden, mens de som blir igjen er menn som enten bor i grissgrendte strøk der det er stort kvinneunderskudd eller menn som av andre grunner sliter med å finne seg dater utenom nettdating. Av de kjekke menn som i det hele tatt gidder etter at de har oppdaget hvor skjevt dette markedet er, er det nok en god del som rett og slett bruker Sukker som en sjekkearena som supplement til byen, altså i stor grad bare for å fikse sexdates.

Endret av Cuckold
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke bilde der, så faller heldigvis ikke innenfor konklusjonen din :P

Tittet faktisk på jentene her om dagen, bare for å sjekke ut mine konkurrenter. Synes det var maaaange flere pene jenter enn gutter, Men selvsagt mye rart der og.

Anonym poster: 9e74a0805205ef555808d9b35a33f295

Hvis du har samme oppfatning av forholdet mellom menn og kvinner generelt (altså at du i samfunnet rundt deg ser mange flere pene kvinner enn kjekke menn) viser du nettopp tegn på det jeg har kalt prinsessesyndromet:

La meg sitere fra mine innlegg i tråden Sukker.no - 2, 3 eller 10 menn på hver kvinne?

http://forum.kvinneg...howtopic=435685

Innlegg 9

http://forum.kvinneg...5

Det finnes mange flere pene jenter enn det finnes pene menn ;) Da snakker jeg totalt sett.

Dette er vel knapt noen objektiv sannhet, men jeg kan forstå at en del jenter narrer seg til å tro dette, som en slags trøst for å forklare hvorfor de så sjelden har sjans på guttene de har fått med seg hjem. For mange jenter tror nok de befinner seg på et høyere nivå enn de i realiteten gjør som følge av de skjeve forholdene på sexrelasjonsmarkedet. Når man er vant til å kunne gå ut på byen og få med seg gutter helt i toppsjiktet, har man problemer med å se hvilke gutter man egentlig er på nivå med. Derfor virker det heller ikke som det er så mange kjekke menn i verden, for de du tror hører til på ditt nivå er egentlig de 10% kjekkeste.

Innlegg 15

http://forum.kvinneg...5

Jovisst er det det du snakker om, det er da ingen misforståelse her så vidt jeg kan forstå. Selvsagt vil jenter som har et urealistisk syn på hva som er tilsvarende attraktive menn oppleve at svært mange jenter tilhører det øvre sjikt, det er jo slik vrangforestillingen arter seg. På den måten får de også forklart hvorfor det er så rift om mennene som er på deres eget nivå: De opplever det som at 30% av alle kvinner befinner seg på nivå med de 10-15% kjekkeste mennene. Og tilsvarende nedover. At det kanskje er dobbelt så mange syverjenter som syvergutter. (Men slik er det selvsagt ikke.)

I mine øyne er det faktisk slik. Daglig ser jeg mange flere virkelig pene jenter enn jeg ser virkelig pene menn. Og jeg sier ikke det for å beskytte mitt eget selvbilde, jeg er ikke en virkelig pen jente, men en "brukbart pen".

Det er ikke slik at man kan bestemme at uansett hvordan menn ser ut, så må 10% være tiere, 10% niere osv.

Jenter sammenligner mot et ideal, ikke mot hvordan skjønnhet og skavanker faktisk fordeler seg i en gruppe menn.

Nå er det ikke alle jenter som ser det sånn heldigvis, men for de av dere som har et urealistisk syn egen attraktivitet oppleves dette selvsagt høyst reelt. Det oppleves som at jentene klumper seg i toppen (man ser masse pene jenter hvor man enn snur seg) mens guttene samler seg mot bånn. Bare noen få er kjekke nok. Jeg kan love deg at jeg har øye for kvinnelig skjønnhet og vet å si fra når jeg ser mange pene jenter, og det er sannelig ikke riktig at det er så mange vakre kvinner ute og går.

Det dette handler om er et litt forvrengt syn, basert på en overvurdering av egen plassering og derav følgende forskyvning av alle jenter man ser. En forskyvning oppover.

Det jeg kunne ønske er at jentene som er rammet kan få litt mer selvinnsikt og forståelse for hva som ligger bak, slik at vi kan begrense omfanget av denne sykdommen, kanskje vi kan kalle det prinsessesyndromet. Første skritt på veien er å erkjenne at menn du har sjans på for sex ofte ligger ganske høyt over deg på attraktivitetesskalaen. Sexrelasjonsmarkedet er kvinnens marked, og det blir helt feil å tro at de menn du har one night stand med befinner seg på ditt nivå.

Endret av Cuckold
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lider ikke av prinsessesyndrom :)

I hverdagen ser jeg mange kjekke gutter! Bare synd at de fleste er tatt, eller at jeg ser dem i forbifarten slik at jeg ikke får tatt kontakt.

Anonym poster: 9e74a0805205ef555808d9b35a33f295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurifix

Jeg har ikke bilde der, så faller heldigvis ikke innenfor konklusjonen din :P

Synes det var maaaange flere pene jenter enn gutter, Men selvsagt mye rart der og.

Da antar jeg bare at du er innenfor konklusjonen min. Siden du ikke har bilde.

Flere pene jenter? Synes det er ganske likt. Tror du må få deg briller som støtter objektivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye ubrukelig på sukker ja. Og folk bruker bilder som ikke er representative i det hele tatt, i tillegg er majoriteten av mannfolkene der inne lave.

Nei, komme seg ut, møte folk i det virkelige liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er en del kjekke karer på sukker jeg :)

Anonym poster: a01aaec63426d02e041816637d9f9c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lider ikke av prinsessesyndrom :)

I hverdagen ser jeg mange kjekke gutter! Bare synd at de fleste er tatt, eller at jeg ser dem i forbifarten slik at jeg ikke får tatt kontakt.

Anonym poster: 9e74a0805205ef555808d9b35a33f295

And all the best women are married

All the handsome men are gay

You feel deprived

Selvsagt er de fleste tatt, vi lever jo i en kultur der flertallet lever i parforhold. Men hvis du ikke er urealistisk kresen har du like god sjans på menn på ditt nivå som alle andre tilsvarende attraktive kvinner, så verden er ikke så veldig urettferdig på dette området. ;)

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da antar jeg bare at du er innenfor konklusjonen min. Siden du ikke har bilde.

Flere pene jenter? Synes det er ganske likt. Tror du må få deg briller som støtter objektivitet.

Hehe, man må være mindre pen for å ikke ha bilde der?

Hva med å ikke ville bli gjenkjent? Hva med å ikke orke å få titalls henvendelser hver dag? Uten bilde får jeg likevel ganske mange meldinger daglig, altfor slitsomt.

Jeg velger selv hvem som skal få se hvordan jeg ser ut. De heldige (:fnise:) får nemlig noen bilder i første melding, og jeg får alltid svar :))

Anonym poster: 9e74a0805205ef555808d9b35a33f295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cuckold:

Det forventes jo i vår kultur at det er mannen som skal ta initiativet, og da blir det sånn. Den samme skjevheten finner du også på byen og ellers i livet. Dette kan sikkert også være genetisk - og ikke bare kulturelt - betinget.

Det er nok likevel en vesentlig skjevere fordeling på nettet og på byen enn ellers i livet, siden det er lettere å manne seg opp med alkohol i blodet eller bak et tastatur enn det er face-to-face. Så hvis man tør å være litt frampå i hverdagen også så har man det langt enklere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sexrelasjonsmarkedet er kvinnens marked, men er det riktig å si at forholdsmarkedet er mannens marked?

Anonym poster: ed017f5d9581858751e8d889d52b4226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kan ha noe med fenomet at når det er mange stilt opp på en linje blir det vanskeligere å velge. F.eks når man er på et utested så opplever jeg at jeg synes at det er veldig få jenter som er pene selv om det er veldig mange jenter der. Men hvis det er en sosial situasjon der det er 3-4 jenter så er det alltid 1 eller 2 jeg synes er pene. Utvalget er mindre og da virker det som det er lettere å bestemme seg.

Samme hvis jeg skal kjøpe en ting. Har jeg veldig mange valg setter jeg tingene opp mot hverandre og har vanskelig for å bestemme meg, men får jeg presentert 2-3 kandidater er det mye lettere.

Noen som kan psykologi her som kan bekrefte at et slik fenomen finnes?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sexrelasjonsmarkedet er kvinnens marked, men er det riktig å si at forholdsmarkedet er mannens marked?

Anonym poster: ed017f5d9581858751e8d889d52b4226

Nei, siden det fødes omtrent like mange kvinner som menn vil jeg si de to kjønn stiller ganske likt på forholdsmarkedet. I hvert fall hvis vi ser livet under ett. Kvinnene har nok et overtak også på dette markedet i tenårene og tidlige voksenår, men dette jevner seg ut og livet under ett vil en mann ha like gode muligheter på partnermarkedet som en tilsvarende attraktiv kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuckold:

Det forventes jo i vår kultur at det er mannen som skal ta initiativet, og da blir det sånn. Den samme skjevheten finner du også på byen og ellers i livet. Dette kan sikkert også være genetisk - og ikke bare kulturelt - betinget.

Det er nok likevel en vesentlig skjevere fordeling på nettet og på byen enn ellers i livet, siden det er lettere å manne seg opp med alkohol i blodet eller bak et tastatur enn det er face-to-face. Så hvis man tør å være litt frampå i hverdagen også så har man det langt enklere.

En ting er at menn tar initiativet i Norge, noe som helt klart har med kultur å gjøre, vi trenger bare gå over kjølen for å finne kvinner som i en helt annen grad er aggressivt på sjekkern og kan tillate seg å ta initiativ på byen.

Men nå misforstår du hvis du tror det er dette jeg har problemer med, jeg sier bare at de av oss som ikke har det så vanskelig på byen nok ikke i samme grad ser poenget med å være på Sukker - med mindre man velger å bruke Sukker litt på samme måte, altså som sjekkearena for å fikse rene sexdates.

På sexrelasjonsmarkedet har kvinnen overtaket og kan velge og vrake, og det må vi menn bare finne oss i, jeg har aldri hatt noen illusjon om at kvinnene skal miste overtaket på sexrelasjonsmarkedet. Det pussige med Sukker er imidlertid at kvinnene her har bortimot det samme overtak som på byen, ja kanskje et enda større overtak. Dette til tross for at Sukker på et vis liksom heller skal være en møtearena for potensielle kjærester og derfor heller reflektere forholdene på partnermarkedet. Forklaringen er selvsagt at det er mange ivrige menn her, menn som enten faller gjennom i møte med kvinner i real life eller menn som bor slik til at de ikke treffer så mange kvinner. I tillegg til de menn som (jeg skal innrømme at jeg også brukte Sukker på den måten en stund) bare bruker Sukker som supplement til byen. For å fikse dates som ender i sengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at menn tar initiativet i Norge, noe som helt klart har med kultur å gjøre, vi trenger bare gå over kjølen for å finne kvinner som i en helt annen grad er aggressivt på sjekkern og kan tillate seg å ta initiativ på byen.

Joda, men jeg tror også det er en genetisk faktor her, som har utspring i at menn kan befrukte flere kvinner på én dag, mens kvinner går gravide i ni måneder og derfor har evolvert til å bli mer selektive i valg av partnere.

jeg sier bare at de av oss som ikke har det så vanskelig på byen nok ikke i samme grad ser poenget med å være på Sukker - med mindre man velger å bruke Sukker litt på samme måte, altså som sjekkearena for å fikse rene sexdates.

Mitt inntrykk er at byen er et mer utpreget kjøttmarked enn Sukker. Siden jeg ikke er interessert i ONS så foretrekker jeg Sukker framfor byen når det gjelder sjekking. Hjemmefester er derimot en veldig flott arena for å treffe jenter.

På sexrelasjonsmarkedet har kvinnen overtaket og kan velge og vrake, og det må vi menn bare finne oss i, jeg har aldri hatt noen illusjon om at kvinnene skal miste overtaket på sexrelasjonsmarkedet. Det pussige med Sukker er imidlertid at kvinnene her har bortimot det samme overtak som på byen, ja kanskje et enda større overtak. Dette til tross for at Sukker på et vis liksom heller skal være en møtearena for potensielle kjærester og derfor heller reflektere forholdene på partnermarkedet. Forklaringen er selvsagt at det er mange ivrige menn her, menn som enten faller gjennom i møte med kvinner i real life eller menn som bor slik til at de ikke treffer så mange kvinner. I tillegg til de menn som (jeg skal innrømme at jeg også brukte Sukker på den måten en stund) bare bruker Sukker som supplement til byen. For å fikse dates som ender i sengen.

Enig i denne analysen. Kvinner over (nesten) hele fjøla blir dynket i meldinger fra veldig kjekke menn, og da er det vanskelig for gjennomsnittlig kjekke menn å få svar fra kvinner på sitt eget nivå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men jeg tror også det er en genetisk faktor her, som har utspring i at menn kan befrukte flere kvinner på én dag, mens kvinner går gravide i ni måneder og derfor har evolvert til å bli mer selektive i valg av partnere.

Mitt inntrykk er at byen er et mer utpreget kjøttmarked enn Sukker. Siden jeg ikke er interessert i ONS så foretrekker jeg Sukker framfor byen når det gjelder sjekking. Hjemmefester er derimot en veldig flott arena for å treffe jenter.

Enig i denne analysen. Kvinner over (nesten) hele fjøla blir dynket i meldinger fra veldig kjekke menn, og da er det vanskelig for gjennomsnittlig kjekke menn å få svar fra kvinner på sitt eget nivå.

Ja, jeg er enig i at det kan være en genetisk faktor som tilsier at menn alltid vil være ivrigere på sex for sexens skyld slik at kvinnene alltid vil ha overtaket på sexrelasjonsmarkedet. Det betyr imidlertid ikke at det samme gjelder regelen om at det alltid er mannens oppgave å ta initiativ, vi ser jo at den regelen ikke står like sterkt i vårt naboland Sverige, og det er jo ikke fordi kvinnene ikke også har overtaket på sexrelasjonsmarkedet i Sverige, guttene er nok ivrigere på sex for sexens skyld også der. Uansett er altså ikke det med hvem som tar initiativ vesentlig i min argumentasjon, jeg lever godt med forholdene slik vi har det i Norge, har ikke noe imot å ta initiativ. Men synes det er interessant å se hvordan sexrelasjonsmarkedet har sneket seg inn på Sukker og gitt kvinnene mye av det samme overtaket der som på byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...