Gå til innhold

Sex etter fødsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er nå 3 måneder siden fødsel og fremdeles er det litt vondt i begynnelsen av samleiet når samboeren kommer inn i meg (Jeg ble sydd et par sting, som har grodd fint, og det er liksom ikke helt der ute smerten sitter, men 2-3 cm innenfor på en måte). Vi tar det forsiktig og etter litt "inn og ut" så går den ubeagelige følelsen over. Men det blir jo ikke like spontant og heftig som før da.

Hvor lenge etter fødsel slapp ubehaget/smerten taket når dere hadde samleie?

Anonym poster: 5376304f4bfcfcf4ec8642cd969376c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor har du sex hvis det gjør vondt?

Anonym poster: 55e59832f8e99c2452cec719d4dbf7fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var mye tørrere enn vanlig mens jeg ammet. Glidemiddel er fint. Ting var ikke normale igjen før etter ammeperioden.

Anonym poster: bcaa7e3df97975c1fd4cc096e139bf14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her igjen

Har sex fordi jeg har lyst, og det er ikke så smertefullt at tårene renner. Det gjør litt vondt, så går det mer over til ubeag, og det blir bedre etter noen minutter med penetrering som jeg skrev.

Jeg tenker at litt sex/tøying må til for at ting skal normalisere seg også.

Bruker glidemiddel når jeg ikke føler meg våt nok.

Anonym poster: 5376304f4bfcfcf4ec8642cd969376c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik hadde jeg det også i begynnelsen. Jeg ba mannen stoppe mens han var inni meg, så jeg kunne slappe helt av. Da kom det seg veldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ble ikke ting bra før jeg sluttet å amme (sluttet ikke å amme for å kunne ha sex altså ;), baby var da 6,5 mnd. Etter å ha hatt trøbbel med sexlivet i 2,5 år er det nå endelig tilbake til normalen!! Utrolig deilig å ha fått tilbake sexlysten og sexlivet.

Først mistet jeg nesten all lyst av p-piller (mistenkte at de var problemet, men trodde ikke det utgjorde SÅ stor forskjell). Så sluttet jeg på dem fordi vi ønsket barn, men ettersom jeg ble gravid etter en uke uten pillen, og sexlysten tydeligvis ble ENDA lavere av graviditetshormonene, ble ting bare verre (verste jeg har vært borti, føltes som alt i kroppen var feilkoblet, alt som før tente meg gjorde meg plutselig bare irritert).

Etter fødselen hadde jeg smerter ved samleie, enda jeg ikke trengte et eneste sting. Var tørr, det sved og selv med glidemiddel kjentes ting "feil". Fikk satt inn hormonspiral, så lysten kom seg, men når det gjør vondt er det ikke så lett å komme i stemning likevel.

Baby mistet interessen for puppen tidlig, og innen 1,5 uke etter var alt på plass, merkeligste jeg har vært borti :) Selv med våkenetter og alt som følger med er vi tilbake til sexlivet vi hadde da vi var nyforelsket.

Var ikke meningen å kuppe tråden, men ville bare vise hvor mye hormoner kan ha og si for sexlivet, ikke bare aksepter at du plutselig ikke har lyst hvis du før har hatt et godt sexliv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor har du sex hvis det gjør vondt?

Anonym poster: 55e59832f8e99c2452cec719d4dbf7fa

Hvis du leser ordentlig skriver TS at det bare er ekkelt i starten. Du skjønner vel da at totalopplevelsen av sexen helt sikkert veier mer enn akkurat de første ubehagelige minuttene....?

Anonym poster: 458fc37020db2cdcb90a34c4a06fd03c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er også sånn du beskriver. Jeg sprakk, ble klippa og sydd. Nå er det 5 mnd siden fødsel, men jeg merker at det blir bedre og bedre : ) Også hjelper det selvfølgelig med masse forspill og glidemiddel da ; )

I førsten fikk jeg også små rifter hele tiden og det har i alle fall gitt seg nå : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...