Gå til innhold

Tabu: Savner alkohol


Irja

Anbefalte innlegg

Jeg vet dette ikke er sosialt akseptert og jeg kommer sikkert til å få kommentarer som "for et dårlig menneske du er" "herregud, ta deg sammen! Det er snakk om 9 Mnd" "du skulle aldri blitt gravid" osv. Jeg har ikke siden det sto "gravid" på graviditetstesten min, tatt ett eneste glass alkohol. Ikke en slurk av noen ting - men jeg synes det er vanskelig. Veldig vanskelig! Jeg er kun 15 uker på vei og har mange uker igjen, men fra dag en har jeg slitt med dette. Ikke det at jeg drakk hver dag før jeg ble gravid, men bare det å vite at jeg ikke kan.. Dere andre som savner alkoholen, er det noe stas med alkoholfritt? Vurderer en flaske alkoholfri vin.. Finnes alkoholfri cider? Kunne vært godt å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Få noen til å servere deg alkoholfritt mens du tror det er alkohol. Du vil lure deg selv til å tro at du drikker alkohol! Genius!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk alkoholfri "Champagne" i en bursdag, det var ganske godt faktisk, smakte litt cider - aktig.

Skjønner du savner det å kunne ta et glass i ny og ne, jeg savner veldig å kunne ta en sigarett :P

Anonym poster: bd89e54e8418147e6023ef3d5622739b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det tabu da?

Jeg savner også alkohol, spesielt vin. Gleder meg virkelig til å nyte et par glass når babyen har blitt såpass stor at ammeintervallet er forutsigbart.

Alkoholfri vin smaker dessverre forferdelig. Alkoholfritt øl, derimot, smaker temmelig likt alkoholholdig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk.Franzen

Jaaa, jeg savner også alkoholen. Utrolig nok. Jeg har aldri vært drikke-typen og festet sikkert hver 3-4 mnd eller noe - maks før jeg ble gravid. Trodde det ikke skulle bli noe problem i det hele tatt å holde seg unna iom jeg ikke drikker så mye i utgangspunket, men når jeg ser samboeren min og vennene mine ta seg en øl/dram/cider så kjenner jeg at missunnelsen kommer. Og det blir ikke bedre av at de har fått hele TRE nye cidersmaker siden jeg ble gravid :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ingen slike kommentarer fra meg i hvert fall, jeg er like ille som deg, om ikke verre. Jeg røyket, og jeg skal ærlig innrømme at jeg savner røyken.

I tillegg har jeg stående en flaske Baileys som jeg titter lengselsfullt på hver gang jeg er inne i boden for å hente noe. Jeg drakk ikke mye, nesten ingenting, men jeg liker heller ikke tanken på at det er aldeles forbudt med både det ene og det andre nå.

Er 32 uker på, og lengselen etter røyk har heldigvis blitt svakere.

Alkoholfri pærecider selges på Europris.

De har to typer, den i glassflaske syntes jeg smakte helt annerledes enn den i plastflaske, noen kunne lett ha lurt meg til å tro at den er alkoholholdig musserende vin. Men den er alkoholfri, det var tydelig merket på flaska. Jeg liker forresten best pærecideren på grønn plastflaske, liker ikke vin noe særlig.

Men nå er jeg en av dem som ikke smaker forskjell på cola og cola light, så det spørs om du bør høre for mye på hva jeg har å si angående cider.

Anonym poster: 67c25cb2f092e513d07904ac03a6b167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frk.Franzen

Du får ingen slike kommentarer fra meg i hvert fall, jeg er like ille som deg, om ikke verre. Jeg røyket, og jeg skal ærlig innrømme at jeg savner røyken.

I tillegg har jeg stående en flaske Baileys som jeg titter lengselsfullt på hver gang jeg er inne i boden for å hente noe. Jeg drakk ikke mye, nesten ingenting, men jeg liker heller ikke tanken på at det er aldeles forbudt med både det ene og det andre nå.

Er 32 uker på, og lengselen etter røyk har heldigvis blitt svakere.

Alkoholfri pærecider selges på Europris.

De har to typer, den i glassflaske syntes jeg smakte helt annerledes enn den i plastflaske, noen kunne lett ha lurt meg til å tro at den er alkoholholdig musserende vin. Men den er alkoholfri, det var tydelig merket på flaska. Jeg liker forresten best pærecideren på grønn plastflaske, liker ikke vin noe særlig.

Men nå er jeg en av dem som ikke smaker forskjell på cola og cola light, så det spørs om du bør høre for mye på hva jeg har å si angående cider.

Anonym poster: 67c25cb2f092e513d07904ac03a6b167

Kjenner heller ikke særlig forskjell på cola og cola light/zero osv så jeg skal prøve ut cideren på Europris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savnet også alkohol, synes ikke det er noe tabu å innrømme. Luktet på mannens vinglass på fest osv, hehe. Men seks uker etter fødsel (hvis man ammer) kan man ta et glass vin igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner ikke alkohol, men kunne godt tenkt meg et glass vin innimellom.

Den tid kommer den også.. :) Bare ikke helt ennå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ingen slike kommentarer fra meg i hvert fall, jeg er like ille som deg, om ikke verre. Jeg røyket, og jeg skal ærlig innrømme at jeg savner røyken.

I tillegg har jeg stående en flaske Baileys som jeg titter lengselsfullt på hver gang jeg er inne i boden for å hente noe. Jeg drakk ikke mye, nesten ingenting, men jeg liker heller ikke tanken på at det er aldeles forbudt med både det ene og det andre nå.

Er 32 uker på, og lengselen etter røyk har heldigvis blitt svakere.

Alkoholfri pærecider selges på Europris.

De har to typer, den i glassflaske syntes jeg smakte helt annerledes enn den i plastflaske, noen kunne lett ha lurt meg til å tro at den er alkoholholdig musserende vin. Men den er alkoholfri, det var tydelig merket på flaska. Jeg liker forresten best pærecideren på grønn plastflaske, liker ikke vin noe særlig.

Men nå er jeg en av dem som ikke smaker forskjell på cola og cola light, så det spørs om du bør høre for mye på hva jeg har å si angående cider.

Anonym poster: 67c25cb2f092e513d07904ac03a6b167

Godt å høre vi er flere som savner røyken!

Anonym poster: bd89e54e8418147e6023ef3d5622739b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene. Jeg savner baylies i kaffe'n, vin attåt god mat og jeg savner fader meg ØL!!

Hilsen ei som aldri noen sinne har likt verken lukten eller smaken av øl!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den cideren man får kjøpt på flasker i Sverige/på Europris er faktisk dritgod! (husker jeg tok den med på fest da jeg var 13 og ble "sååå full" av 0.7% :fnise:)

Ellers er det en eplevin på polet som er veldig god (og alkoholfri selvfølgelig). Fikk den av kjæresten min en gang, og jeg trodde det var vanlig vin helt til jeg studerte flaska.

Jeg tror ikke jeg hadde hatt noe problemer med å droppe vin og lignende pga smaken, heller pga effekten. Det er deilig å bli litt "tullete" etter noen glass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å savne alkohol er vel ikke noe mer tabu enn å savne blodig biff, spekemat, litervis med kaffe osv.. Men som med alt annet er det helt greit og normalt, så lenge man ikke gir etter for lysten ;)

Anonym poster: c0160cc5e7a064333919c55114a0a71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da ikke tabu å savne alkohol. Selv om det kanskje ikke er det man legger ut om i det vide og brede i enhver sosial setting. Jeg "gruer" meg til å ikke kunne drikke rødvin den dagen jeg forhåpentligvis blir gravid. Ikke i den forstand at en graviditet ikke er verdt det *100, men at det er noe jeg setter stor pris på å kose meg med innimellom.

I de periodene jeg ikke drikker (prøverørsforsøk og lutealfase) drikker jeg alkoholfritt øl. Synes clausthaler er godt til mat. Det hender også jeg kjøper alkoholfri eplecider på polet. Den er veldig god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den cideren man får kjøpt på flasker i Sverige/på Europris er faktisk dritgod! (husker jeg tok den med på fest da jeg var 13 og ble "sååå full" av 0.7% :fnise:)

De hadde alkoholfri 0.7% cider på glassflaske på Europris før, men nå selger de ikke dette lenger. De selger plastflasker med alkoholfri cider i stedet. Men den er fortsatt dritgod :jepp:

Det er samme leverandør og etiketten er så godt som lik.

Anonym poster: 67c25cb2f092e513d07904ac03a6b167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg savna øl når jeg var gravid, har ikke drikki øl verken før eller etter svangerskapet. Men når jeg gikk gravid drakk jeg alkoholfritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå.. Tanken på iskald baileys. Nam nam nam.. Eller kaffe og baileys (50/50 seff :gjeiper). Har ikke rørt en dråpe på 6 mnd, så er jo lov å savne det!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...