Gå til innhold

noen studenter som bor i campingvogn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kom plutselig på at det må være ganske økonomisk å bo i en campingvogn i studietiden! Man betaler vel bare en liten sum for campingplass? Hvis man har campingvogn da, vel og merke.

Åh, hvorfor tenkte jeg ikke på det før. 4000 i husleie hver måned er så sykt kjipt!

Anonym poster: 5736ae449e74eb4e0fdc3a46125f806b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, men jeg har vurdert det. De plassene jeg sjekket med kostet 6-7000 i måneden. Det er mye man må tenke på: vinteren, tømming av doen osv. Campingplasser er gjerne usentrale også. Sjekk med en campingplass i nærheten da vel?

Forresten koster vel bilen litt også? Og da har du avdrag på lån som også er med i beregningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Nei, men jeg har vurdert det. De plassene jeg sjekket med kostet 6-7000 i måneden. Det er mye man må tenke på: vinteren, tømming av doen osv. Campingplasser er gjerne usentrale også. Sjekk med en campingplass i nærheten da vel?

Forresten koster vel bilen litt også? Og da har du avdrag på lån som også er med i beregningen.

Hvilken campingplass koster så mye i måneden? Jeg har hørt om plasser som koster så mye i året. Man måtte heller ikke ha bil for å ha campingvogn stående fast på en campingplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha gass for å fyre og holde deg varm om vinteren. Har ingen erfaring med dette, men det går vel ganske mye gass med for å holde vognen varm? Du har vel ingen internett, med mindre du finner en campingplass som tilbyr trådløst internett. Finnes det? Noen vil kanskje påstå at de ikke trenger internett, men skoler/universiteter legger som regel utrolig mye info ut på nettet. Hvor mange campingplasser er innenfor en rimelig avstand fra byen og skolen? Går bussen ut ofte, og hvor langt er det å gå hjem når du har vært ute og drukket? Har du plass til alle klærne, bøkene og annet utstyr som en student trenger i løpet av et helt år? Hva gjør du når du skal vaske klær? Det må i hvert fall bli tungvindt. Hva med de sosiale mulighetene, kanskje du har lyst til å få deg dame/type, og så må han/hun bli med til den kjipe campingvognen din om han/hun vil bli med deg hjem.

Det funker nok dårlig i lengden..

Anonym poster: e1218588b70986ce85659213193063ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken campingplass koster så mye i måneden? Jeg har hørt om plasser som koster så mye i året. Man måtte heller ikke ha bil for å ha campingvogn stående fast på en campingplass.

Jeg fant ingenting billigere i min studieby, i alle fall. Tenkte bil, som i bobil, for det var min plan. Campingvogn er vel heller ikke gratis, så det går vel for det samme?

Hvilken campingplass koster så lite? Bare et telt koster gjerne en hundrelapp pr natt, og det blir 3100kr i mnd. Er du heldig kan du finne samme prisen for bobil/vogn (f.eks. i Sarpsborg), men det blir ikke akkurat billigere enn hybel.

Har hørt om campingplasser som koster 9-10 000 i året, men da gjelder det bare april-aug. Man må finne en campingplass som er billig, nært nok "sivilisasjonen", med internett og alt man skulle trenge, og som har helårsåpent. Det er vanskeligere enn man skulle tro. Du må også ha en vogn som holder deg varm (har hørt mye positivt om Kabe).

Sjekk med campingplasser der du bor, da vel? Finner du noe som er billigere enn hybelen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bobil vel... Parkere et eller annet sted og så ta med huset til skolens parkeringsplass. Internett får du på en pinne. Trenger du campingplass ? Det finnes vel vaskerier til klær ? Norge er ikke vanskelig å finne overnattingsplass i . Bare husk på tredagersregelen i utmark.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 år senere...

Solgt. :(

Hvor kan man bo billig på camping da? Hvilke priser?

Anonymous poster hash: fa2be...fea

Bra den er solgt siden innlegget er to år gammelt! :-p

Anonymous poster hash: 7fab2...e24

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...