Gå til innhold

Spørre etter helfigurbilde?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Er ikke hovedpoenget med at de skal elske hele deg, å faktisk se hele deg?

Eller bruker jeg feil logikk?

Tenkte da som i både kropp og personlighet. Men for meg henger dette sammen, en med flott personlighet virker for meg med en gang mye mer fysisk attraktiv, og det skal da mye til for meg å ikke like kroppen til personen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Videoannonse
Annonse
Gjest Katten.
Skrevet

Men hvorfor kun vise en del av deg selv et godt stykke ut i 'datingprosessen', før du viser hele deg? Det er ikke akkurat den mest... moralske måten å vise hele seg selv på.

'Jeg vil bli elsket for hvem jeg er, hele meg. Men jeg vil kun vise deg litt av meg om gangen.'

Hyggelig.

• Liker 1
Skrevet

Først og fremst, flott for deg at du fant en som liker deg :)

Men jeg ser virkelig ikke på hvilken måte det kan skade å vise seg i helfigur. Da vil jo kun de som synes du har en akseptabel kropp ta kontakt, og du slipper å kaste bort tid på menn som ikke er er interessert.

Poenget er at jeg vil være med noen som ikke ønsker å dømme meg utifra et helfigurbilde. De som er opptatt av kropp lukes fort ut fordi de neppe gidder å holde kontakt lenge med noen som ikke gir helfigurbilde i utgangspunktet. For det var min greie, jeg møtte kun menn jeg hadde snakket med i flere år. Kanskje ville vi bli skuffet, men da hadde vi ihvertfall fått et fint vennskap om ikke annet.

Skrevet (endret)

Men hvorfor kun vise en del av deg selv et godt stykke ut i 'datingprosessen', før du viser hele deg? Det er ikke akkurat den mest... moralske måten å vise hele seg selv på.

'Jeg vil bli elsket for hvem jeg er, hele meg. Men jeg vil kun vise deg litt av meg om gangen.'

Hyggelig.

Hæ? For det første var jeg alltid ærlig på hvorfor jeg vegret meg med å gi bilder. Og jeg har aldri kun gitt litt av gangen. De fikk se ansiktet mitt, ja, men ikke mer enn som så. Jeg var derimot ikke en som løy om mitt utseende, og jeg møtte kun to stykker, etter å ha snakket i flere år. Jeg har aldri fått inntrykk av at mannen følte seg lurt på noe vis, men så hadde han det i grunn som meg.

Endret av Yvonne
Gjest Katten.
Skrevet

Ironien er å ønske at noen skal elske deg for hele deg, men likevel avblåse en potensiell partner, fordi vedkommende vil se hele deg.

Hadde nettdaten min spurt om det ville jeg nok avlyst daten i utgangspunktet fordi jeg da ville visst hvor landet lå.

Ser bare virkelig ikke logikken i et slikt tankemønster.

Om en faktisk skal på date med et menneske, så bør en faktisk få vite hva en går til.

• Liker 3
Skrevet

Ironien er å ønske at noen skal elske deg for hele deg, men likevel avblåse en potensiell partner, fordi vedkommende vil se hele deg.

Ser bare virkelig ikke logikken i et slikt tankemønster.

Om en faktisk skal på date med et menneske, så bør en faktisk få vite hva en går til.

Jeg har ikke skrevet at jeg avblåser personen, men jeg gir ikke ut helfigurbilde. Hvis et slikt bilde er så viktig så må man gå til noen andre.

Poenget er jo her hva man legger vekt på, og det er det jeg prøver å få frem. For noen er utseende noe rent fysisk og uavhengig av personlighet, for andre er det knyttet opp mmot hverandre - og jeg ville ha en slik mann. For han visste hva han gikk til før han traff meg. Alle har ikke spesifike kroppslige krav de vil partneren skal oppfylle, og jeg er en av dem.

Gjest Katten.
Skrevet

Så du avlyser daten, men det er ikke å avblåse personen?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvordan du kan sammenlikne kropp og penger er utenfor min forståelse. Men gold diggers skjønner sikkert hva du snakker om.

Dette er faktisk helt elementært, my dear Watson :smoke: hehe

Kvinners kapital er kropp, og menns kapital er penger.

Mannfolk er sex-gærne, og kvinnfolk er shoppe-gale. Litt generalisert da selvfølgelig ;)

Endret av Steinar40
  • Liker 1
Skrevet

Så du avlyser daten, men det er ikke å avblåse personen?

Slike ting kommer frem ganske tidlig i nettdatingsprosessen, ergo er det jo egentlig ingenting å avlyse. Jeg har jo aldri vært en som har avtalt dates irl særlig ofte uansett, ergo er jo ikke dette en realistisk problemstilling for mitt vedkommende. Hvis det har gått flere år og man enda ikke har bedt om et slikt bilde regner jeg med at det antagelig ikke er et behov, det bør man i såfall få frem tidlig hvis det er viktig.

Skrevet

Jeg har blitt spurt om å vise helfigurbilde en gang, og det omtrent rett etter man har sagt "hei". Svarte ikke på den akkurat.. Ellers har jeg aldri blitt spurt, men har et smalt ansikt så mulig de har regnet med jeg er slank (noe jeg også er) eller ikke har brydd seg.

Skrevet

Eg synest det er frekt. Eg ville ikkje likt det - då ville eg følt at personen var overflatisk/berre ute etter sex, og mista interessen ganske fort. Har ein heilt fin kropp eg, men eg vil ha ein mann som likar meg, ikkje bere kroppen min. Dessutan får ein eit ganske bra inntrykk av kor stor ein person er ved å sjå på profilbiletet?

Skrevet

Eg synest det er frekt. Eg ville ikkje likt det - då ville eg følt at personen var overflatisk/berre ute etter sex, og mista interessen ganske fort. Har ein heilt fin kropp eg, men eg vil ha ein mann som likar meg, ikkje bere kroppen min. Dessutan får ein eit ganske bra inntrykk av kor stor ein person er ved å sjå på profilbiletet?

Ikke nødvendigvis.

cropping.jpg

Anonym poster: afdf5d309e9550b9821e9cb88744006f

• Liker 1
Skrevet

Jeg misslikte å sende ut helfigurbilder av meg for det første menn kommenterte var at jeg hadde store bryster, og jeg syns det var idiotisk og jeg ble dritt lei av kommentaren :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...