Gå til innhold

Kvinnemagasiner vs mannemagasiner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mulig det, men å klage på dem ser ikke ut til å funke noe særlig. Så da er forbrukermakt veien å gå.

De fleste klarer å sammenligne priser og kvalitet på mer konkrete ting, så hvorfor ikke lektyre?

Igjen; folk er dumme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Igjen; folk er dumme.

Som igjen forklarer hvorfor dameblader kan pøse ut dumme artikler, men likevel beholde leserne? Er vi der? :klo:

Skrevet

Det er den eneste logiske forklaringen. Det gjelder mye. Se og Hør, for eksempel. Eller juleprodukter i desember. Det er om en uke, for faen. Folk kjøper jo. Vil folk ha det? Nei, ingen som jeg vet om. Men de kjøper.

Skrevet

Leser ikke noen av de bladene. Synes ikke noe om sånne artikler med "gode råd" om hvordan man skal bli en perfekt kvinne.. Og er ikke Vi Menn full av nakne damer? Synes ikke det er så spennende akkurat.. Og det irriterer meg når blader ment for damer har nakne damer på coveret. Så jeg kjøper helt andre blader når jeg skal lese et blad.

• Liker 1
Skrevet

Vi menn har vel bare en lettkledd dame om gangen? De har mange gode artikler de gangene jeg har lest de iallfall.

Skrevet

Jeg synes begge typer blader er fordummende, og kjøper ingen av dem.

• Liker 2
Skrevet

Leser ikke noen av de bladene. Synes ikke noe om sånne artikler med "gode råd" om hvordan man skal bli en perfekt kvinne.. Og er ikke Vi Menn full av nakne damer? Synes ikke det er så spennende akkurat.. Og det irriterer meg når blader ment for damer har nakne damer på coveret. Så jeg kjøper helt andre blader når jeg skal lese et blad.

Vi Menn har en mittsidepike, men fult av nakne damer tror jeg enda jeg har til gode å se i Vi Menn som jeg for øvrig er en ivrig leser av. Da er det nok faktisk flere nakne kvinner i de typiske kvinne bladene, som jeg ikke har giddet å lese siden jeg var tenåring. Så uendelig mye pjatt og påtatt dumskap en kan finne i kvinne bladene overgår jo en hver mental utfordring. Men jeg synes Vi menn faktisk har noe å komme med angående bra artikler.

Skrevet

Men hvorfor ikke bare kjøpe et nøytralt magasin? som verken er rettet mot menn eller kvinner

Skrevet

Det finnes ikke.

• Liker 2
Gjest Tottelotta
Skrevet

Damemagasiner er stort sett hjernedødt tidsfordriv. Synd de klarer å markedsføre seg som ei "bestevenninne" (jeg vil iallfall ikke ha ei bestevenninne som påpeker alle områder jeg bør forbedre) og at mange har et mentalt bilde av at et magasin og en kopp te i sofakroken er toppen av egentid. Det er åpenbart mange ukritiske kjøpere der ute! (Mye av det samme gjelder forresten interiørmagasiner. De fleste av disse er vel rettet mot kvinner. Ser ikke helt originaliteten når samme stol er å finne på fem+ forsider på Narvesen, og samme bolig fotograferes opp og ned og i mente i flere forskjellige magasiner)

Skrevet

De gangene jeg skal reise og har glemt av lesestoff, takker jeg for at det fins blader som illustrert vitenskap, national geographic og lignende.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje det er fordi det er genetiske IQ-forskjeller? :regn:

Anonym poster: d60f595bb2328f4a3c22ad1d6ee623e9

• Liker 1
Gjest ThaiChi
Skrevet

Istedenfor å klage på at disse bladene finnes, ta ett personlig valg om å slutte å kjøpe og å lese de. Spre budskapet til den som er villig til å lytte. Før eller siden har den gruppen som ikke kjøper og leser slike blader blitt så stor at det ikke kan ignoreres lenger. Da vil også flere typiske kvinneblad ha gått konkurs, og utgiverne må begynne å spørre seg hva folk egentlig vil ha.

Du, og du og du sitter på makten, hver bidige dag. BRUK DEN!

• Liker 1
Skrevet

Men hvorfor ikke bare kjøpe et nøytralt magasin? som verken er rettet mot menn eller kvinner

Det finnes ikke.

Joda! Alt om Fiske og Astronomi er ypperlige eksempler.

Skrevet

Jeg sluttet å kjøpe dameblader da jeg skjønte at den eneste grunnen til å kjøpe devar kryssordene. Nå kjøper jeg heller et kryssordhefte.

Skrevet

Når jeg skal til svangerskapskontroll på sykehuset er det BARE dameblader på bordene, og med det mener jeg de aller kjedeligste, mest hjernedøde bladene.

Det er forsinkelser som lager køer lengre enn et vondt år, og jeg tenker med skrekk på hva de stakkars mannfolka skal lese på når de sitter der og venter sammen med dama.

(Ja, de kan sikkert snakke sammen, det er ikke det, men når du har sittet i halvannen time og ventet har man gått tom for samtaleemner, man er trøtt og vil bare hjem.)

Donald Pocket og Illustrert Vitenskap ville vært meget velkomment.

Anonym poster: 8d4b67370840ce96b0e9e173dfdfe1a2

Skrevet

Joda! Alt om Fiske og Astronomi er ypperlige eksempler.

Nehei. Jeg kan gå med på at Illustrert vitenskap er et godt eksempel. Der får man i det minste litt om alt. Fiske, liksom. Pffft.

• Liker 1
Skrevet

Nehei. Jeg kan gå med på at Illustrert vitenskap er et godt eksempel. Der får man i det minste litt om alt. Fiske, liksom. Pffft.

Kriteriet var at det var nøytralt, ikke at det var universalt.

(Vel, ok, fiskebladet kjenner jeg ikke så godt til, men Astronomi er rimelig nøytralt da)

Skrevet

Astronomi er jo veldig nisje. Kvinneblader er jo egentlig ikke det. Ikke IV heller.

Skrevet

Ingenting galt med nisjeblader. Vil man ha bredde, kan man abbonere på flere typer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...