AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #1 Skrevet 24. august 2012 Har lagt merke til at det generelt er en stor forskjell på holdningen i kvinnemagasiner og i mannemagasiner. De fleste magasiner jeg har lest for kvinner i min aldersgruppe (20-40) handler om hvordan man skal bli tynnest mulig, hvordan man skal se best mulig ut, hvordan man skal få folk til å like en og hvordan man skal tilfredsstille mannens seksuelle behov. Merker jeg blir helt stressa av å lese blader som bare skal få en til å føle seg feitest, styggest og mest ubrukelig. Når jeg ser i mannens "manneblader" (F.eks FHM og Vi Menn) er det en HELT annen holdning. Noen få sider med mote/utseende, resten er fylt med underholdning og interessant stoff. Hvorfor finnes det ikke slike magasiner for kvinner? Jeg ønsker meg et blad som har et positivt fokus, og ikke blader som skal fortelle deg hvordan du må forandre deg for å passe inn her i verden... Anonym poster: dfc0425fa53db08555b913988b757032 10
Gjest Crow Skrevet 24. august 2012 #2 Skrevet 24. august 2012 Helt enig. Jeg har sluttet å kjøpe dameblader. Gidder ikke å bruke penger på en blekke som bare maser om slanking, "denne kjolen/disse skoene/denne vesken/sminken MÅ du ha i år!!!" og "Dette tenker han". Blæh. Virker som om de tror at kvinner ikke klarer å tenke på noe annet.
Sirah Skrevet 24. august 2012 #3 Skrevet 24. august 2012 Kunne ikke vært mere enig! Jeg blir overlykkelig hver gang jeg kommer over et Vi Menn. Der skriver de jo faktisk om spennende stoff... 2
daemonia Skrevet 24. august 2012 #4 Skrevet 24. august 2012 Det er lenge siden jeg sluttet å lese kvinnemagasiner. Halve bladene inneholder reklame for merkevarer som de færreste har råd til, og jeg driter i hvordan en såkalt ekspert mener at jeg skal se ut, tilfredsstille mannen eller spise. Jeg vil heller lese en overraskende og interessant artikkel, forbrukerstoff, og reisereportasjer og liknende. Altså... jeg leser heller mannens blader når han kjøper noen. Det er faktisk langt mer givende og mindre hjernedødt. 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #5 Skrevet 24. august 2012 Vi Menn banker damebladene ned i støvlene. Damebladene har INGENTING interessant å by på, det er like interessant å lese dem som å lese en Ellos-katalog. Mange av "artiklene" damebladene har å by på er jo dårlig skjult reklame uansett, så det er ikke store forskjellen innholdsmessig. Jeg blir flau av å bla i det rælet når jeg sitter på venterommet, men det finnes ingenting annet. Anonym poster: 8d4b67370840ce96b0e9e173dfdfe1a2 2
Silfen Skrevet 24. august 2012 #6 Skrevet 24. august 2012 Begriper ikke at damebladsalget går rundt, så mye piss som det er i de. Men det er vel i samme gate som Se og Hør, folk klarer ikke la vær. 1
auto Skrevet 24. august 2012 #8 Skrevet 24. august 2012 Utrolig mye dritt og fordummende artikler i manneblader også. Vimenn er det eneste som er verdt å lese.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #9 Skrevet 24. august 2012 De skriver jo bare det kvinner og menn vil lese. Hvor fant du forresten sider med moter/utseende i et mannemagasin? Anonym poster: 19d4ee69aebe02c5667fa6f74c848c6f
Yme Skrevet 24. august 2012 #10 Skrevet 24. august 2012 Helt enig. Jeg har sluttet å kjøpe dameblader. Gidder ikke å bruke penger på en blekke som bare maser om slanking, "denne kjolen/disse skoene/denne vesken/sminken MÅ du ha i år!!!" og "Dette tenker han". Blæh. Virker som om de tror at kvinner ikke klarer å tenke på noe annet. Manneblader inneholder ting som de fleste menn liker, og dameblader inneholder ting som de fleste damer liker. De printer jo det som selger, så du får rett og slett stramme opp dine medsøstre, og få dem til å få litt dypere interesser enn hvordan de ser ut til alle døgnets tider. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #11 Skrevet 24. august 2012 De skriver jo bare det kvinner og menn vil lese. Anonym poster: 19d4ee69aebe02c5667fa6f74c848c6f Huff, jeg mister troen på menneskeheten. Du har rett i det du skriver, jeg VET det, men jeg klarer ikke FORSTÅ at det faktisk finnes et marked for slikt oppkok. Anonym poster: 8d4b67370840ce96b0e9e173dfdfe1a2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #12 Skrevet 24. august 2012 Manneblader inneholder ting som de fleste menn liker, og dameblader inneholder ting som de fleste damer liker. De printer jo det som selger, så du får rett og slett stramme opp dine medsøstre, og få dem til å få litt dypere interesser enn hvordan de ser ut til alle døgnets tider. Når en tenker på hvor opptatt kvinner er av å ikke være overfladiske burde det jo ikke være så vanskelig. Likevel har jeg på følelsen av at det er det. Anonym poster: 19d4ee69aebe02c5667fa6f74c848c6f
Yme Skrevet 24. august 2012 #13 Skrevet 24. august 2012 (endret) Huff, jeg mister troen på menneskeheten. Du har rett i det du skriver, jeg VET det, men jeg klarer ikke FORSTÅ at det faktisk finnes et marked for slikt oppkok. Anonym poster: 8d4b67370840ce96b0e9e173dfdfe1a2 Jeg er helt enig, og det gjelder utrolig mye mer enn bare blader. Det finnes utrolig mye idioti som det er store markeder for, rett og slett fordi folk ikke evner å bruke hodet sitt. Når en tenker på hvor opptatt kvinner er av å ikke være overfladiske burde det jo ikke være så vanskelig. Likevel har jeg på følelsen av at det er det. Anonym poster: 19d4ee69aebe02c5667fa6f74c848c6f Er kvinner opptatte av å ikke være overfladiske?? Endret 24. august 2012 av Yme
Sweet77 Skrevet 24. august 2012 #14 Skrevet 24. august 2012 Begriper ikke at damebladsalget går rundt, så mye piss som det er i de. Men det er vel i samme gate som Se og Hør, folk klarer ikke la vær. ...eller det er utrolig mange usikre jenter. Bladprodusentene mesker seg - skriver bare artikler som skaper mer usikkerhet og så er de sikret et langt og godt avhengighetsforhold. Urrrrff...
Eriks Skrevet 24. august 2012 #15 Skrevet 24. august 2012 (endret) ...eller det er utrolig mange usikre jenter. Bladprodusentene mesker seg - skriver bare artikler som skaper mer usikkerhet og så er de sikret et langt og godt avhengighetsforhold. Urrrrff... Mesker seg? Har ikke inntrykket av at bladsalg er spesielt lukrativt nå til dags. (Med forbehold om at jeg tar helt feil. Har ikke sjekket regnskapet til de største bladene.) Når det kommer til manneblad er jeg lei dem. De som har interessante artikler er veldig 'hit or miss', og dersom det er store reportasjer om ting jeg har null interesse får jeg null utbytte av det. De mer barnslige bladene føler man repeterer seg selv når man har fulgt med en stund. Så jeg leser heller på nettet. Endret 24. august 2012 av Eriks
Gjest Gorgonzola Skrevet 24. august 2012 #16 Skrevet 24. august 2012 (endret) De gjenspeiler vel, i en eller annen form, ulikheter mellom kvinner og menn, som litt for mange (ikke minst her på KG) har litt for vondt å svelge. Selv om de (bladene altså) drar det ganske langt og er tidvis ganske polariserende. Det samme kan vi beskue når det gjelder TV. Tirsdag på TV2 har vært damenes aften, med Greys og Frustrerte Fruer for eksempel, selv om det selvsagt ikke favner alle, dessuten er Frustrerte fruer faktisk ganske fornøyelig selv for en mann (meg) når frekvensen stilles riktig i huet. Om du skummer programoversikten på hhv TV2 Bliss og MAX så kommer det neppe som en bombe at førstnevnte har kvinner som primærmålgruppe og sistnevnte har menn. Tilbake til bladene; en slående likhet har de, enten det er dame- eller manneblader. Snasne damer preger forsidene uansett hvem de henvender seg til ......som vel bekrefter nok en påstand som ofte blir oppfattet som mobbing, hvilket det ikke er; kvinner er minst like opptatt av utseende som menn, kvinners utseende altså... Endret 24. august 2012 av Gorgonzola
Fantasi Skrevet 24. august 2012 #17 Skrevet 24. august 2012 Tror jeg må være mann i en kvinnekropp, for jeg har aldri kjøpt disse kvinnebladene, har lest dem, ja, men aldri i verden om jeg støtter den hjernedøde industrien. Vi menn har journalister som kan sitt fag og som har meget gode artikler som de lager selv. Damebladene sine artikler er vel hentet fra en eller annen amerikansk nettside, eller brukt om igjen fra tre år tilbake. Kvinneguiden sine artikler er jo gode eksempler på hjernedødt materiale. Det finnes dameblader som har en og annen god artikkel, men også her er det lagt vekt på barn/kvinner/relasjoner/sykdom. Jeg har prøvd å kontakte noen av disse damebladene og kommet med konstruktiv kritikk som kan forbedre dem, men har ikke hørt et knyst, ei heller sett forbedringer. Så jeg kommer til å fortsette med å være en fast leser av Vi Menn, noe jeg har vært i mange år allerede. Hvem er det som kjøper disse kvinnebladene?
Lutetium 71 Skrevet 24. august 2012 #18 Skrevet 24. august 2012 (endret) Hvorfor finnes det ikke slike magasiner for kvinner? Jeg ønsker meg et blad som har et positivt fokus, og ikke blader som skal fortelle deg hvordan du må forandre deg for å passe inn her i verden... Anonym poster: dfc0425fa53db08555b913988b757032 Da slutter man rett og slett å kjøpe sjiten. Forbrukermakt 101. Jeg har prøvd å kontakte noen av disse damebladene og kommet med konstruktiv kritikk som kan forbedre dem, men har ikke hørt et knyst, ei heller sett forbedringer. Så jeg kommer til å fortsette med å være en fast leser av Vi Menn, noe jeg har vært i mange år allerede. Hvem er det som kjøper disse kvinnebladene? Jeg tipper kvinnebladene er som den jevne bakstreverske bank, de gidder først skjerpe seg, når de mister kunder. Endret 24. august 2012 av Lutetium 71
Silfen Skrevet 24. august 2012 #19 Skrevet 24. august 2012 Folk er for dumme til at forbrukermakt er et reelt alternativ med noe som helst.
Lutetium 71 Skrevet 24. august 2012 #20 Skrevet 24. august 2012 Folk er for dumme til at forbrukermakt er et reelt alternativ med noe som helst. Mulig det, men å klage på dem ser ikke ut til å funke noe særlig. Så da er forbrukermakt veien å gå. De fleste klarer å sammenligne priser og kvalitet på mer konkrete ting, så hvorfor ikke lektyre?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå