Gå til innhold

Dommen sensureres, hvor finnes den usensurert ?


Gjest Koala

Anbefalte innlegg

Tabloidene har kastet seg på sensurkjøret igjen.

Under dekke av å ville beskytte pårørende ønsker de egentlig å beskytte sitt eget monopol på informasjon og tolkning av saken.

Det bør vi ikke finne oss i som norske borgere. Hvor finnes dommen usensurert ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nope, Tungt senruret.

Jeg vil gjerne ha tilgang til selve dommen, altså teksten, uten at en eller annen ta bloid-spire har bestemt hva jeg har godt av å vite.

Finnes tekstversjonen noe sted ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer etter hvert! Dette tar mange timer! Nå sensurerer de skadene de skadde har fått. Ikke så kult å få spredd ut hvor mange deler foten din ble delt i av splinter? Det må da ærlig talt folk få lov til å bestemme selv om de vil ha kringkastet? Dommen blir ikke sensurert! De har jo til og med sagt navn på både søster, mor og far og div detaljer fra barndom de ikke har sagt før. Er overrasket over at de ikke sensurerte mer.

Anonym poster: 4a54eb694d9f4cd0f3d64553e8e17663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer etter hvert! Dette tar mange timer! Nå sensurerer de skadene de skadde har fått. Ikke så kult å få spredd ut hvor mange deler foten din ble delt i av splinter? Det må da ærlig talt folk få lov til å bestemme selv om de vil ha kringkastet? Dommen blir ikke sensurert! De har jo til og med sagt navn på både søster, mor og far og div detaljer fra barndom de ikke har sagt før. Er overrasket over at de ikke sensurerte mer.

Anonym poster: 4a54eb694d9f4cd0f3d64553e8e17663

Skadene har vært presentert i detalj i tiltalebeslutningen hvor også navnene står. Den ligger fullt tilgjengelig på domstol.no. De stadige innleggene dine om hva DU synes JEG skal lese er dermed temmelig unødige.

Jeg ønsker altså teksten i dommen. Noen som vet hvor den ligger eller blir lagt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nope, Tungt senruret.

Jeg vil gjerne ha tilgang til selve dommen, altså teksten, uten at en eller annen ta bloid-spire har bestemt hva jeg har godt av å vite.

Finnes tekstversjonen noe sted ?

Den ligger på Lovdata. Denne teksten kommer til å gjennomgå noen språklige revisjoner, men den virker ganske komplett mht tiltalepunktene etc. Jeg har ikke giddet å lese den i sin helhet. Hva er det du tror at du kommer til å få "vite" ved å lese hele greia, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommen finnes i sensurert utgave flere steder. Navnene er fjernet. Jeg er i tvil om hjemmelen for å sensurere dommen da dette er en dom i en åpen rettssak.

Det ligger i dette at en eventuell diskusjon om" folk trenger å vite dette" faller utenfor. Det er lovligheten i sensuren jeg er i tvil om. Og nei, det har heller ingen hensikt å forklare meg at dette sikkert er lovlig fordi en domstol står bak.

Jeg lurer også på om fjernsynssendingen av opplesningen av dommen fortsatt finnes noe sted. Den ble jo sendt midt på dagen og har trolig interesse for andre enn arbeidsledige og pensjonister.

For ordens skyld: Det siste er ment som et spørsmål om hvor sendingen faktisk finnes, ikke som en invitasjon til en generell debatt om hva du og jeg trenger eller bør se på tv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommen finnes i sensurert utgave flere steder. Navnene er fjernet. Jeg er i tvil om hjemmelen for å sensurere dommen da dette er en dom i en åpen rettssak.

Det ligger i dette at en eventuell diskusjon om" folk trenger å vite dette" faller utenfor. Det er lovligheten i sensuren jeg er i tvil om. Og nei, det har heller ingen hensikt å forklare meg at dette sikkert er lovlig fordi en domstol står bak.

Jeg lurer også på om fjernsynssendingen av opplesningen av dommen fortsatt finnes noe sted. Den ble jo sendt midt på dagen og har trolig interesse for andre enn arbeidsledige og pensjonister.

For ordens skyld: Det siste er ment som et spørsmål om hvor sendingen faktisk finnes, ikke som en invitasjon til en generell debatt om hva du og jeg trenger eller bør se på tv....

Hva slags sensur er det du mener som foregår her, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags sensur er det du mener som foregår her, egentlig?

Jeg har stilt to konkrete spørsmål:

- Hva er den konkrete hjemmelen for at dommen er sensurert.

- Hvor finnes fjernsynssendingen av overføringen av dommen.

Jeg presiserte ganske nøye (men åpenbart ikke nøye nok) at jeg ikke ønsker å delta i noen generell debatt rundt dette. Jeg ønsker kun svar på det jeg spør om.

Om noen vet svaret på ett av disse to spørsmålene så svar i tråden eller send en message.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...