Gå til innhold

Skulle ønske jeg døde i stedet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Først å fremst så kommer dette jeg skriver til å være vannskelig å forstå.Vær så snill og ikke hakk på meg fordi jeg er så utaknemlig.

For ikke så lenge siden døde min onkels beste venn. Det var tøft for han å oppleve noe så grusomt. Av hele mitt hjerte skulle jeg ønske at det var jeg som døde i stedet. At vennen hans fremdeles levde.

Ikke bare fordi jeg skulle ønske at onkel slapp å få denne sorgen, men også fordi jeg syntes det er så urettferdig at en som ønsker å leve må dø, mens jeg som ikke har noe "forhold" til livet, lever. Jeg er mer redd for å leve enn for å sove, uten liv, i stummende mørke.

Trengte bare å fortelle dette til noen ...

Anonym poster: 7a4aa20e8dca5b3fc3a4ab88d5cdb804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff...dette høres virkelig vondt ut.

Det høres ut som du ikke har det så greit, kunne det være en mulighet for deg å snakke med noen om dette? Du kan jo begynne med noen du stoler på som du har rundt deg, evt ta en samtale med legen din.

Jeg er helt sikker på at du kan få det bedre, men du kan nok trenge litt hjelp med å finne veien videre.

Vær så snill, snakk ut om dette.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å lese at du har det så hardt at du ønsker at det var deg. Jeg håper virkelig du åpner deg opp for noen som du stoler på. Av og til er det nødvendig og få tømt følelsene litt.

Jeg er også sikker på at dine nærmeste ser på deg som et unikt menneske, og at de er svært glade i deg, onkelen din også!

:hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke synd i deg, for at du fortsatt lever, mens han døde. Du har ett liv, bruk det.

Anonym poster: fc1cd87740551801418b31e926fc0239

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Jeg har en eldre søster som døde da hun var ni år, og det er så utrolig urettferdig at hun ikke får leve, mens jeg ikke ønsker å leve. Tenk hadde vi kunne byttet..? :/

Anonym poster: 77c9135f47746ded56d63a4d20562f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Jeg har en eldre søster som døde da hun var ni år, og det er så utrolig urettferdig at hun ikke får leve, mens jeg ikke ønsker å leve. Tenk hadde vi kunne byttet..? :/

Anonym poster: 77c9135f47746ded56d63a4d20562f2e

Tror du ikke dette med søstra di påvirket deg og livet ditt ?? Tror du ikke du ville være et vanlig menneske med full av liv om du hadde din søster i live og levde et vanlig liv ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filleproletiet

Først å fremst så kommer dette jeg skriver til å være vannskelig å forstå.Vær så snill og ikke hakk på meg fordi jeg er så utaknemlig.

For ikke så lenge siden døde min onkels beste venn. Det var tøft for han å oppleve noe så grusomt. Av hele mitt hjerte skulle jeg ønske at det var jeg som døde i stedet. At vennen hans fremdeles levde.

Ikke bare fordi jeg skulle ønske at onkel slapp å få denne sorgen, men også fordi jeg syntes det er så urettferdig at en som ønsker å leve må dø, mens jeg som ikke har noe "forhold" til livet, lever. Jeg er mer redd for å leve enn for å sove, uten liv, i stummende mørke.

Trengte bare å fortelle dette til noen ...

Anonym poster: 7a4aa20e8dca5b3fc3a4ab88d5cdb804

Da burde du heller nyte det jævla livet, som straff, fremfor å leve livet på enklest mulig måte, nemlig å være utakknemmelig for at man er i live.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vondt i hjertet mitt av det du skriver, og får bare lyst til å holde rundt deg... Det må være forferdelig å ha det sånn! Men kjære ts, du kan få hjelp. Ta kontakt med fastlege, eller hjelpetelefonen eller noe. Snakk med noen om hvordan du har det, hvordan du føler det, hvordan du tenker. For selv om du ikke klarer å føle det sånn nå, så ER livet verdifullt. Og DU er verdifull for de rundt deg. Tro meg - det ville IKKE vært enklere for onkelen din om det var du som døde, istedenfor vennen hans. Overhodet ikke. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Huff...dette høres virkelig vondt ut.

Det høres ut som du ikke har det så greit, kunne det være en mulighet for deg å snakke med noen om dette? Du kan jo begynne med noen du stoler på som du har rundt deg, evt ta en samtale med legen din.

Jeg er helt sikker på at du kan få det bedre, men du kan nok trenge litt hjelp med å finne veien videre.

Vær så snill, snakk ut om dette.

:klemmer:

Jeg har faktisk åpnet meg for tanten min... Jeg har ikke fortalt at jeg ville dø i stedet, eller noe av det der. Bare hvor tungt og vannskelig livet er.

Anonym poster: 1462fece58f558131b923dc3bfc171b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vondt i hjertet mitt av det du skriver, og får bare lyst til å holde rundt deg... Det må være forferdelig å ha det sånn! Men kjære ts, du kan få hjelp. Ta kontakt med fastlege, eller hjelpetelefonen eller noe. Snakk med noen om hvordan du har det, hvordan du føler det, hvordan du tenker. For selv om du ikke klarer å føle det sånn nå, så ER livet verdifullt. Og DU er verdifull for de rundt deg. Tro meg - det ville IKKE vært enklere for onkelen din om det var du som døde, istedenfor vennen hans. Overhodet ikke. :klemmer:

Takk for støtten :klem: Det betyr mye for meg

Anonym poster: 1462fece58f558131b923dc3bfc171b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten jeg har fått av en del av dere <3

Anonym poster: 1462fece58f558131b923dc3bfc171b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...