Gå til innhold

Treffe jenter..... HVOR?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har prøvd nettdating i snart 1 år, tilnærmet ingen resultater. Jeg har prøvd på diverse forum som interesser meg, også prøvd på KG. Prøvd på treningssenteret..... I tillegg finner jeg ingen på jobb og ingen blant venner (har ikke så mange). Så hva er da neste steg? Har dere noen forslag? :)

Anonym poster: a5beca15668a3dc0d08465bd39d5b84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du noen hobbyer? Finn deg et morsomt kurs eller start en ny idrett/ hobby! Dansekurs er helt strålende. Det arrangeres også for single :) Vet ikke hvor i landet du bor, om det er en stor eller liten plass, men om du besøker kommunens hjemmeside eller lignende, så finnes det sikkert en oversikt med diverse tilbud :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du?

Og er problemet at du ikke møter nok jenter eller at de du møter ikke er interessert?

To forskjellige problemstillinger.

:)

Endret av Janus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen hobbyer? Finn deg et morsomt kurs eller start en ny idrett/ hobby! Dansekurs er helt strålende. Det arrangeres også for single :) Vet ikke hvor i landet du bor, om det er en stor eller liten plass, men om du besøker kommunens hjemmeside eller lignende, så finnes det sikkert en oversikt med diverse tilbud :)

Trening og gitar er vel hobbyene mine. Kurs kunne jo selvfølgelig vært noe. Får se ann hva som finnes. Bor forøvrig i Oslo, så burde jo være mye rart å finne på. :)

Anonym poster: 6f63556859cfadd4d36cc4c7a52a2faa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du?

Og er problemet at du ikke møter nok jenter eller at de du møter ikke er interessert?

To forskjellige problemstillinger.

:)

Jeg er 26 og problemet er vel egentlig at jeg ikke møter nok jenter. Har igrunn ikke noe særlig til sosialt nettverk å skryte av her jeg bor nå, så det gjør det jo enda vanskeligere.

Anonym poster: 6f63556859cfadd4d36cc4c7a52a2faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 26 og problemet er vel egentlig at jeg ikke møter nok jenter.

Jeg er i en lignende situasjon med tanke på at jeg ikke er i en jobb hvor jeg møter nye jenter og jeg har heller ikke noen fritidsinteresser hvor jeg naturlig sosialiserer med nye jenter. Derfor møter jeg jenter stort sett gjennom venner på fest og ute på byen. Jeg kunne gjerne tenke meg å delta på en aktivitet hvor jeg bare møtte opp og jentene ble kastet mot meg. Kanskje et dansekurs?

Men om du bor i Oslo, så er det egentlig damer overalt så det gjelder å bare gripe mulighetene eller lage de selv. For eksempel så kom jeg i dag i prat med to nye jenter på treningssenteret. Ikke noe annet enn litt smalltalk, men jeg merket at jeg kunne ha tatt det videre om jeg ønsket, noe jeg ikke gjorde.

Om du er åpen for å møte jenter gjennom andre kanaler og ta en risiko selv om det er litt ubehagelig, så er de egentlig å finne overalt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tålmodighet.

Men Steinar, har det slått deg at nettopp en slik holdning gjerne gjør at vi ender opp med å falle for "feil" mennesker? Jeg har tenkt slik selv, og kun endt med å falle for folk i forhold, de utilnærmelige, og hva som verre er. Hvorfor? Fordi det er de jeg møtte, sånn helt tilfeldigvis, og det er alltid så "lett" å være sitte beste seg rundt de som man helst ikke skal gå videre med.

Akkurat dette blir jo bedre hvis man har et litt mer aktivt forhold til egen lykke.

Anonym poster: 6c105f0bbb21cca530f91014ef724898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Steinar, har det slått deg at nettopp en slik holdning gjerne gjør at vi ender opp med å falle for "feil" mennesker? Jeg har tenkt slik selv, og kun endt med å falle for folk i forhold, de utilnærmelige, og hva som verre er. Hvorfor? Fordi det er de jeg møtte, sånn helt tilfeldigvis, og det er alltid så "lett" å være sitte beste seg rundt de som man helst ikke skal gå videre med.

Akkurat dette blir jo bedre hvis man har et litt mer aktivt forhold til egen lykke.

Anonym poster: 6c105f0bbb21cca530f91014ef724898

Ja, det er sikkert mye i det.

Har man ingen plan så blir selvfølgelig alt som skjer i livet helt tilfeldig. Og da må man ha enda mer flaks enn ellers. Noe ikke alle har.

På den annen side så kan man ikke tvinge frem det å treffe den rette. Og der kommer tålmodigheten inn i bildet.

Men som du sier så er det selvfølgelig veldig smart å sortere bort og forkaste upassende individer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg forstår ikke hvordan du ikke finner damer i oslo. jeg er aldri alene i oslo. sitter jeg ned et sted,kommer det mannfolk bort. står jeg kommer det mannfolk bort. går jeg kommer det mannfolk bort. å jeg er ikke en super sexy super pen frøken heller. så hva med å bare møte folk der du tilfeldigvis er da?

Anonym poster: 5e62ee937dd776ec666290f19b9f0fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i en lignende situasjon med tanke på at jeg ikke er i en jobb hvor jeg møter nye jenter og jeg har heller ikke noen fritidsinteresser hvor jeg naturlig sosialiserer med nye jenter. Derfor møter jeg jenter stort sett gjennom venner på fest og ute på byen. Jeg kunne gjerne tenke meg å delta på en aktivitet hvor jeg bare møtte opp og jentene ble kastet mot meg. Kanskje et dansekurs?

Men om du bor i Oslo, så er det egentlig damer overalt så det gjelder å bare gripe mulighetene eller lage de selv. For eksempel så kom jeg i dag i prat med to nye jenter på treningssenteret. Ikke noe annet enn litt smalltalk, men jeg merket at jeg kunne ha tatt det videre om jeg ønsket, noe jeg ikke gjorde.

Om du er åpen for å møte jenter gjennom andre kanaler og ta en risiko selv om det er litt ubehagelig, så er de egentlig å finne overalt.

:)

Nå er ikke jeg en av de typiske "ute på byen hver helg"-folka, og drikker igrunn ganske lite. I tillegg er jeg ikke den som er mest frampå i diskusjoner og liknende, så da blir jeg vel kanskje oppfattet som noe kjedelig? Uansett så blir jeg vel igrunn aldri invitert på fest......

Ellers prøver jeg jo å snakke med folk litt utenom, men jeg er som sagt ikke av den mest pratsomme typen som elsker smalltalk. Har alltid synes det har vært vanskelig å snakke med fremmede. :/

Anonym poster: 6f63556859cfadd4d36cc4c7a52a2faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår salsakurs eller tangokurs. Masse jenter og stort underskudd av mannfolk.

Kanskje det. :) Ikke at jeg eier rytmesans... Men da blir det vel kanskje ekstra morsomt? :P

Anonym poster: 6f63556859cfadd4d36cc4c7a52a2faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags type jenter er det du kunne tenkt deg å blitt sammen med da? :)

Jeg er jo veldig interessert i trening, så det er nok et must at hun også er. :) Ellers så tenker jeg vel typisk ikke-røyker, glad i dyr, kanskje ikke av de hardeste partyfolka? Har igrunn ikke så mye å si, så har vel ikke veldig høye krav sånn sett. Mye er vel gjort hvis vi klarer å ha en oppgående samtale sammen.

Ellers er jeg vel kanskje litt for utseendefiksert? Trente kropper er jo bare helt fantastisk. :)

Anonym poster: 6f63556859cfadd4d36cc4c7a52a2faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg forstår ikke hvordan du ikke finner damer i oslo. jeg er aldri alene i oslo. sitter jeg ned et sted,kommer det mannfolk bort. står jeg kommer det mannfolk bort. går jeg kommer det mannfolk bort. å jeg er ikke en super sexy super pen frøken heller. så hva med å bare møte folk der du tilfeldigvis er da?

Anonym poster: 5e62ee937dd776ec666290f19b9f0fff

Grunnen til at du aldri er alene er fordi du er dame selv. Det er jo alltid mannfolka som kommer bort til deg og ikke motsatt? Det krever jo faktisk ganske mye å gjøre det.... Prøver jo å møte folk der jeg er, men jeg synes det er veldig vanskelig. Folk i Norge er jo generelt ikke veldig åpne for å snakke med fremmede i alle forskjellige settinger. Føler jeg da....

Anonym poster: 6f63556859cfadd4d36cc4c7a52a2faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg en av de typiske "ute på byen hver helg"-folka, og drikker igrunn ganske lite. I tillegg er jeg ikke den som er mest frampå i diskusjoner og liknende, så da blir jeg vel kanskje oppfattet som noe kjedelig? Uansett så blir jeg vel igrunn aldri invitert på fest......

Ellers prøver jeg jo å snakke med folk litt utenom, men jeg er som sagt ikke av den mest pratsomme typen som elsker smalltalk. Har alltid synes det har vært vanskelig å snakke med fremmede. :/

Anonym poster: 6f63556859cfadd4d36cc4c7a52a2faa

Du trenger ikke om å drikke selv om du går ut på byen. Jeg kjenner folk som går ut edru og jeg gjorde det faktisk selv en periode, før jeg havnet på kjøret igjen. Neste gang du er ute kan du prøve dette:

http://forum.kvinneg...howtopic=656667

Selv om ting har vært på en viss måte for deg frem til nå, så trenger det ikke om å være slik resten av livet ditt. Du har makt til å forandre det du vil forandre, men det krever at du gjør ting som kanskje er ubehagelig for deg i dag og på den måten utvider komfortsonen din. Se fremover og ikke lev livet gjennom bakspeilet.

Å snakke med mennesker er en treningssak. Det er ikke et mål i seg selv å være en sosial person eller noe annet enn hva som er naturlig for deg, men det er et mål i seg selv å bli kvitt all frykt slik at du er fri til å være den du egentlig er.

Selv er jeg veldig sosial, åpen for nye mennesker og snakker med folk i hverdagen, men jeg er også en introvert slik at jeg liker å trekke meg litt tilbake og ikke nødvendigvis snakke så mye. Ofte når jeg møter en jente foretrekker jeg at hun tar seg av å snakke om uvesentlige ting, slik at jeg kan lene meg tilbake, nyte synet av henne og holde god øyekontakt. Enkelte dager føler jeg ikke for å snakke med noen. Sånn er jeg og det har ikke noe med frykt eller sosiale fobier.

Bli kvitt frykten din, finn ut hvem du er og vær den personen fullt og helt ut. Om noen synes du er "kjedelig", så er det helt irrelevant for deg. Din mening om deg selv er det som betyr noe.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HER

Det har jeg prøvd, men hun vil ikke på date! Skal ikke nevne navn. :P

Anonym poster: 6f63556859cfadd4d36cc4c7a52a2faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...