Gå til innhold

Mistet førerkortet...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

(TIPS for dem som plages av at bilen bak henger på støtfanger: Hvis du trykker på bremsepedalen veldig lett, vil ikke bilen bremses MEN de røde skarpe bremselysene bak går på. Det får de aller aller fleste bak til å reagere, og ha seg litt unna. Gjentas ved behov  

:sjarmor: )

:-) Det gjør jeg til stadighet :-) . Sta som jeg er så kjører jeg i allefall IKKE fortere. Har bare hatt lappen i 5 mndr, så jeg holder så og si alltid fartsgrensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

(TIPS for dem som plages av at bilen bak henger på støtfanger: Hvis du trykker på bremsepedalen veldig lett, vil ikke bilen bremses MEN de røde skarpe bremselysene bak går på. Det får de aller aller fleste bak til å reagere, og ha seg litt unna. Gjentas ved behov  

:sjarmor: )

Ja, det gjør jeg rett som det er. Lærte det av kjørelæreren min for selv om det er den bak sin skyld om han skulle kræsje i deg fordi det skjer en bråbremsing eller annet, så er det likevel du selv som sannsynligvis ender opp med de verste skadene. I tillegg til at det er svært irriterende å ha noen rett opp i baken på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

å kjøre på fartsgrensen er i alle fall aldri for sakte (og det er det mange som passerer meg som synes.. :o )

å kjøre 5-6 km under fartsgrensen er heller ikke for sakte

og når i alle dager tilsier egentlig forholdene i norge full fart?? ;) midt i juli på en soskinnsdag kanskje,.. men da står du sikkert fast i ferietrafikken likevel.. ;)

Nei seriøst; det er både farligere og mer ulovlig å kjøre for fort enn "for sakte"

det å kjøre for fort er en absolutt og bevisbar sak i og med at det finnes absolutte fartsgrenser oppad

det å kjøre "for sakte" er en vurderingssak i de enkelte tilfeller.. hardt å "bevise"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(TIPS for dem som plages av at bilen bak henger på støtfanger: Hvis du trykker på bremsepedalen veldig lett, vil ikke bilen bremses MEN de røde skarpe bremselysene bak går på. Det får de aller aller fleste bak til å reagere, og ha seg litt unna. Gjentas ved behov  

:sjarmor: )

Dette er forsåvidt en god ide, men en venninne av meg opplevde nettopp dette for noen uker siden. Sjåføren i bilen bak ble så rasende at han raste forbi, la seg rett inn foran henne, og sto på bremsepedalen til bilen hans sto stille.

Resultatet var kjedekollisjon.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis noen ligger bak og oppi røva på meg bruker jeg rett og slett å slippe dem forbi. Det KAN jo være en fødende kvinne for alt jeg vet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan være skummelt å irritere sjåfører..

en gang jeg kjørte på et ukjent sted og derfor var litt usikker og nølende i et par kryss kom sjåføren fra bilen bak flyende opp på sida (til fots) da jeg måtte stoppe for rødt lys.. han dundret på ruta, brølte og forsøkte å opne døra..

ganske skremmende opplevelse :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange burde rett og slett roe seg ned litt ja!

Man kommer ikke så mye fortere fram om man hisser seg opp aldri så mye.. Da ender det oftere med en ulykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppbevar en kølle eller vannpistol (som ligner vanlig pistol) i bilen, blåveis, som du kan vifte litt med.. Ærlig talt, folk som eksploderer av små ting burde vært fratatt førerkortet. De er jo en stor fare for seg selv og andre (eksempel med kjedekollisjonen..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt meg bekjent må man kjøre i 115 i 80-sonen for å miste lappen (i prøveperioden). Hvis man må kjøre så fort for å komme seg forbi, var det kanskje ikke helt nødvendig likevel...? Når man kjører så fort, burde man i alle fall ikke bli overrasket dersom det får konsekvenser...

Selv skal jeg kjøre opp i neste uke, og har ikke hatt noe teorikurs, kun teorieksamen. Imidlertid må alle som fylte 16 før første juli i fjor (eller noe sånt) ta (en annen type?) teorikurs før de i det hele tatt får lov til å begynne å øvelseskjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest alt som er blitt sagt her inne, men jeg synes at alle i trafikken har et ansvar. De som kjører veldig sakte og lager lang kø skaper farlige situasjoner og folk blir irriterte. Og så har man selvsagt de som kjører som noen svin uansett.

Det minste man kan gjøre om man kjører sakte og lager kø er å slippe folk frem. Men å øke farten der hvor folk kan kjøre forbi og så senke den igjen når det er umulig er sikkelig GRRRR

Ellers er jeg overrasket hvor flinke alle her inne er, kjører aldri for fort eller noe. Og selvsagt aldri en forbikjøring.

Kjører selv skjelden forbi, bortsett fra på motoveien for da føler jeg meg tryggere siden man har et "kjør forbi felt " ellers skal det være en laaaang oversiktlig strekke før jeg kjører forbi.

Jeg synes faktisk det er veldig irriterende med sinker i trafikken, snakker da om folk som kjører i 60 i 80sona på høyhastighetsveier.

Jeg innrømmer at jeg kjører litt fort jeg, holder ofte 10-20km over fartsgrensa på veier som tilsier dette ( i 80-90 soner )

Tar meg selv i det, men det er lett å trykke litt ekstra på gassen noen ganger :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...