Gå til innhold

ABC Ullevål den siste tiden - erfaringer?


victorindia

Anbefalte innlegg

Noen som har født eller vært på kontroll der nylig?

Jeg har fått fødeplass der og er veldig spent.. skal til første jordmorsamtale der i slutten av september. Ser de skriver det tar ca en time - hva gjør man den timen f.eks?

Og alle positive/negative opplevelser fra fødsel og oppfølging i for- og etterkant der de siste årene vil jeg gjerne høre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fødte der for et par år siden, og var veldig fornøyd Happy.png

Den første timen (for meg var det førstte kontroll, altså utfylling av papirer osv.) fikk vi omvisning i avdelingen, på barselrom og fødestuer, og det var god tid til samtale/spørsmål.

Jeg ble møtt av hyggelige og flinke jordmødre, og følte at stemningen var en helt annen og mye mer avslappet enn på vanlig fødeavdeling. (Jeg var på ABC med barn nummer to.)

Det eneste negative, tror jeg må være at jeg trøblet med ammingen, og følte i etterkant at det var litt tidlig å dra fra avdelingen etter to dager, uten engang å ha veid barnet.

Anonym poster: a912ec994f23cacfb7d10f1613277ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fødeplass der med førstemann i 2009 og har fødeplass der denne gangen og :-)

Jeg fikk desverre ikke født der første gangen på grunn av misfarget fostervann, så da ble det naturlig fødsel på den vanlige fødeavdelingen i steden for. Fikk være på ABC på barsel heldigvis, og fikk veldig god oppfølging der etter fødsel. Var og veldig fornøyd med å gå på kontroll til jordmoren på ABC før fødsel, følte meg alltid godt ivaretatt.

Første timen pleier man å ha en liten omvisning på avdelingen, se på fødestua, se på barselhotellrommet. Også er det selvfølgelig sånne ting som gjøres på kontroll som måle blodtrykk, urin-stix (husk å ta med urinprøve), SF-mål og høre på hjertelyd. Ellers bare generell info, spørsmål om du har det osv.

Jeg har hvert fall vært veldig fornøyd med alt der, og regner med jeg kommer til å være fornøyd med neste fødsel og :-)

Anonym poster: b21ed97864bfaa45fab424e176e90b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

dytt dytt - vil gjerne høre mer:) Har nå vært på to kontroller der og er storfornøyd så langt - har en superhyggelig jordmor også, men har jo fortsatt tre mnd'er igjen til fødsel;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh, dette er gøy å se. Jeg har fødeplass på ABC. Håper alt går bra og at jeg får født der i starten av juni :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke født der sjøl (da jeg som førstegangs følte sterkt for å ha all slags dop i umiddelbar nærhet :fnise: ), men kjenner noen som har og som var kjempefornøyd. Det var, som andre her sier, flott å ha kontrollene på klinikken, og det var hyggelige personale og god stemning.

Om jeg får en bolle til i ovnen en dag skal jeg definitivt søke ABC!

Anonym poster: 853ac1c2e16b15e032711a945fe473e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått plass der, har termin i slutten av mars. Er veldig spent! Skal på første jordmorkontroll på ABC i begynnelsen av november. Noen som vet om man kan ta med et ekstra familiemedlem itilegg til mannen da? På omvisningen etc? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...