Gå til innhold

Han vil ikke fortelle broren sin at vi ikke vil/kan reise i utenlandsbryllup i jula.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bakgrunn:

Mannen min skal være forlover for broren sin. Broren bor i utlandet med familie der. De vil feire bryllup i Thailand, og har spurt om vi kan reise dit ei uke i jula. Eller om det passer bedre i en ferie neste år. (2013).

Vi har tre barn, og ett av barna har en diagnose som gjør at vi ikke kan ta han med. Vi har allerede fått avtale om barnevakt og avtalen med brudeparet var at vi skulle reise uten barn. Har bare ventet på datoen!

Nå har forslaget om bryllup i juleferien kommet. Noe som innebærer at vi enten må reise fra barna i jula (noe som verken er ønskelig eller mulig pga. mangel på barnevakt), ta med barna, eller jeg og barna må være alene i jula.

Likevel får han seg ikke til å si at det ikke passer oss at bryllupet holdes i jula. "Vi kan jo ikke legge oss borti og bestemme når de skal feire bryllup!" Selv om de har spurt! Han har sagt at det kanskje hadde passet bedre i en annen ferie, men ikke avvist reise i juleferien.

Er jeg ei skikkelig kjerring som syns han kunne svart ærlig? Som syns han er en gigantisk tøffel som ikke kan være mer åpen med broren sin? :/

Anonym poster: df6619816e06ceaabae78d2ca9b76abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når dere ikke har mulighet til å ta med alle barna pga. det ene barnets diagnoser, så bør det egentlig si seg selv at broren ikke kan forvente at mannen din skal forlate sin egen familie i jula. Jula er en familiehøytid, og da forlater man ikke familien sin! Jada, broren hans er også hans familie, men barna hans er da virkelig nærmere - og attpåtil barn!

Jeg syns han er en tøffel, og kan virkelig ikke skjønne at det er et problem å si at det ikke passer for han å komme i julen.

Han har rett i at han ikke kan legge seg opp i når broren hans skal feire bryllupet sitt, men han kan faktisk si at han dessverre ikke kan være tilstede når han gifter seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen er så konfliktsky at de ikke sier i fra om noe som helst før de absolutt må, noe som oftest gjør alt verre og vanskeligere

Anonym poster: 176a41d975105487ca87b7d107371dc0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes det er svakt at mannen din ikke kan vær ærlig her. Har du konfrontert ham med at det er dårlig gjort overfor broren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...