Gå til innhold

Mange puktum i en skriftlig beskjed..........


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.......... Hva synes dere om f. eks. SMS-er fulle av punktumer.............? Når jeg leser slike meldinger får jeg på følelsen av at personen er veldig usikker ................. eller deppa......... hva tenker dere..........??

Har en oppfattelse av at det blir så useriøst med punktum i hytt og pine! Sjeldent jeg leser det, men har en venninne som skriver en del punktum på ting som er litt merkelig å overøse med punktum!

Anonym poster: c14b1f1e8b32f0e39df5e34b8ea0d77d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker '...' ca. to ganger i året, og da betyr det at jeg ikke har noe å si. Da står det isolert sett, ikke inni en melding. Jeg har heldigvis som regel noe å si.

................ slår meg som en person som virkelig har problemer med å uttrykke seg skriftlig. Det ser utrolig usikkert ut også.

- Blir du med på kino?

* ja.................. blir gøy det ..............

Anonym poster: 552dc9fde49b573d6f206aa182e845e3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker "..." bak en setning ganske ofte. Vet ikke hvorfor egentlig. Tror det er en form for pause mellom to setninger for å markere at jeg trekker pusten, eller skifter tema eller noe sånt... Haha, nå gjode jeg det automatisk, og da tenkte jeg.

Så konkulsjonen blir, når jeg tenker meg om før neste setning får jeg ofte en "..." bak. Min måte å gjøre kommunikasjonen muntligere på kanskje?

Synes dere det er like rart? Jeg synes nemlig ............... er veldig........... rart.....!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

Slapp av, det er bare punkumsknappen som har hengt seg fast............................................ Helvete det skjer igjen.....................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fairydust

Det blir dyrt å skrive sånn på SMS....................... Det koster tross alt dobbel pris om du kommer over 140 tegn eller hva det er. Og med 100 punktum kan du jo ikke skrive så mye..............!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de tror at man må fylle ut alle 140 (eller var det 160) tegnene? Så de fyller opp med .......?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker "..." bak en setning ganske ofte. Vet ikke hvorfor egentlig. Tror det er en form for pause mellom to setninger for å markere at jeg trekker pusten, eller skifter tema eller noe sånt... Haha, nå gjode jeg det automatisk, og da tenkte jeg.

Så konkulsjonen blir, når jeg tenker meg om før neste setning får jeg ofte en "..." bak. Min måte å gjøre kommunikasjonen muntligere på kanskje?

Synes dere det er like rart? Jeg synes nemlig ............... er veldig........... rart.....!

Samme her.

Tror jeg pleier å holde meg til tre punktum som er regelen (er det ikke?)

Men syns det er en fin måte å på en måte få inn 'kroppsspråk' på. Understreker at jeg sukker tungt, smaker litt på ordene, puster litt ut eller tenker meg om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

Kanskje de tror at man må fylle ut alle 140 (eller var det 160) tegnene? Så de fyller opp med .......?

Ja det er det! Fordi hvis de ikke bruker alle tegnene de betaler for sløser de jo.............................................. ;D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at det stort sett er de på 14 som skriver slikt, eller de med lite utdanning som dermed ikke klarer å uttrykke seg på en bedre måte.

Anonym poster: 2d18e5e0a25b598c95b7fe3adf292601

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppdaget et nytt fenomen! Sjekk denne kommentaren jeg har klippet fra facebook:

ungene blir fort store..........XX er jo så nydelig______det hvar mye X tall______klem fra meg_________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skriver ... bak en setning så er det da liksom noe som er usagt. Så for meg er det mest negativt ladet, men jeg vet at mange bruker det helt annerledes og tenker derfor ikke nødvendigvis at det er noe galt om jeg ser noen skriver slik. Men hadde jeg selv skrevet "Så koselig da..." så hadde det ligget noe bak der, noe som gjorde at jeg kanskje ikke egentlig syntes det var så koselig likevel men ikke ville si det helt direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får samme følelsen av ..................... som når folk bruker ordet liksom (eller verre, lixom) i hytt og pine. Det virker som de ikke er helt sikre på at de mener det de skriver, lixom...................................

Anonym poster: 54d9ba1eb6a55e1edb9c90e7fbb67930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at det stort sett er de på 14 som skriver slikt, eller de med lite utdanning som dermed ikke klarer å uttrykke seg på en bedre måte.

Anonym poster: 2d18e5e0a25b598c95b7fe3adf292601

Tro det eller ei, men de med lite utdannelse kan faktisk skrive uten en haug med prikker. Ja, jeg vet, jeg er like sjokkert som dere :overrasket: :overrasket: :overrasket: :overrasket: :overrasket: :overrasket:

Anonym poster: 55d64da37736241a53e215ee0b0a9b96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

"Mange punktum i en skriftlig beskjed.........." Jeg er mer opptatt av mange punktum i muntlige beskjeder... De få gangene jeg bruker de skriftlig er i SMS. Da for å uttrykke undring. Mye verre er det å lese !!!!!!!!!! etter hver setning. Grøss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Trolltausa

Jeg skriver også "..." ganske ofte.

Vanligvis gjør jeg det når jeg ikke ser poenget med å utdype videre, selv om setningen ikke er meningsbærende.

"..." betyr da at jeg regner med at mottaker selv klarer å tenke seg til fortsettelsen.

For eksempel: "Jeg skadet beinet i dag... (uskrevet: og den avtalte joggeturen må avlyses) Snakkes i morgen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater virkelig at folk skriver slik....... Heldigvis er det som oftest folk over 40 som gjør det................

Eller enda verre: når de skriver sånn som dette.................:0)))))))))))

Anonym poster: 409a79534940399c6a6851e4848955fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Memories

Eller enda verre: når de skriver sånn som dette.................:0)))))))))))

Anonym poster: 409a79534940399c6a6851e4848955fb

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...