Gå til innhold

Kunne du tilgitt mannen eller kjæresten din hvis han hadde gitt deg AIDS?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei. Vet han har hatt seg med mange uten kondom før meg. Han har aldri testet seg heller. Så tenk om jeg allerede har HIV uten å vite det.

Hva da?

Det du nettopp sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derpinaa

Handler jo ikke om være paranoid. Hvem får HIV? De som har ubeskyttet sex med en de ikke vet HIV statusen til.

Anonym poster: eb20d31b4c773f89074f6f3e2675b38b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke helt hva du mente var kjipt, å ikke tilgi hvis kjæresten min ga meg aids?

Nei, det å ikke vite om han/ du er frisk eller ikke. At det er må være kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det å ikke vite om han/ du er frisk eller ikke. At det er må være kjipt.

Ja, kanskje jeg burde teste meg. Bare for å være sikker. :( men er det vanlig å teste seg for HIV egentlig? hvis man ikke har noen symptomer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, kanskje jeg burde teste meg. Bare for å være sikker. :( men er det vanlig å teste seg for HIV egentlig? hvis man ikke har noen symptomer

Symptomer får man jo gjerne ikke før 10 år da. Blir en del partnere man risikerere å smitte i mellomtiden om man skal vente på symptomer før en tester seg. Venter en så lenge så hjelper medisinene langt mindre også.

Enhver normal lege vil jo si at ubeskyttet sex hører hjemme med en partner man vet er frisk. Umulig å vite så sant man ikke har testet seg. Unnlater man å teste seg å er det jo alltid en risiko inni bildet da. Men mange folk tror jo ikke det er noe de trenger å tenke på - er vel derfor smittetallene går opp og at noen stadig blir syke.

For min del er det i alle fall helt merkelig å gå å teste seg for klamydia, men så ikke teste seg for sykdommer som virkelig er heavy. Er vel liten trøst for en partner om en ikke har klamydia, men heller har hiv.

Endret av kristian82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kjæresten min kan teste seg heller, for hvis en av oss har HIV kommer det garantert fra ham. Så slipper jeg å gjøre det. Skal spørre om han gidder å teste seg. Hvis ikke bør jeg gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kjæresten min kan teste seg heller, for hvis en av oss har HIV kommer det garantert fra ham. Så slipper jeg å gjøre det. Skal spørre om han gidder å teste seg. Hvis ikke bør jeg gjøre det.

:jepp: er såklart helt opp til deg hva du velger å gjøre/ikke gjøre.

Endret av kristian82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...