Gå til innhold

Kunne du tilgitt mannen eller kjæresten din hvis han hadde gitt deg AIDS?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Nå har det slik at litt under en prosent av befolkningen i Skandinavia/ Russland grunnet svartedauen er nær sagt immune mot HIV grunnet en mutasjon bedre kjent som CCR5-Δ32‎, det forutsetter at begge foreldrene er bærere av denne mutasjonen... sånn, der lærte dere noe i dag også... slettes ikke så verst?

Hmmmm :smoke:

For å holde meg til trådens tema så ville jeg kanskje tilgitt vedkommende ettersom det var snakk om en mulig smitte, men det er mange andre omstendigheter som TS ikke tar med i betrakningen og dette med at vedkommende hadde sex med samme kjønn bak min rygg hadde gjort meg mer nysgjerrig enn såret.

Nei, så interessant! Hvordan vet du dette?

Syns det er rart at det kun er under 1%, hvordan vet de dette, liksom?

Har forresten hørt om noen prostituerte i Afrika/midtøsten-området som ikke hadde HIV. De hadde et gen som gjorde at de ikke ble smittet eller noe, kan det være samme greiene?

Anonym poster: 5c115f1c24eb34b2a478817307fc0880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det er rart at det kun er under 1%, hvordan vet de dette, liksom?

Har forresten hørt om noen prostituerte i Afrika/midtøsten-området som ikke hadde HIV. De hadde et gen som gjorde at de ikke ble smittet eller noe, kan det være samme greiene?

1% har foreldre som bar mutasjonen, mens hver femte nordmann selv er bærer av mutasjonen. Mer om dette her -> http://genetics.thet...nal_news/news13 angående de i Afrika så mener noen vitenskapsmenn at en større andel hviteblodlegemer kan bekjempe HIV-smitten, men -> http://news.bbc.co.u...alth/619316.stm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor mange i denne tråden som faktisk vet at de ikke har HIV. Kanskje har du allerede gitt kjæresten din det?

Anonym poster: eb20d31b4c773f89074f6f3e2675b38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1% har foreldre som bar mutasjonen, mens hver femte nordmann selv er bærer av mutasjonen. Mer om dette her -> http://genetics.thet...nal_news/news13 angående de i Afrika så mener noen vitenskapsmenn at en større andel hviteblodlegemer kan bekjempe HIV-smitten, men -> http://news.bbc.co.u...alth/619316.stm

Men det står at det kun gjelder kaukasiske ... er vi i scandinavia kaukasiske?

Anonym poster: 5c115f1c24eb34b2a478817307fc0880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

La oss si at kjæresten din har hatt sex med mange menn bak ryggen på deg. Du aner absolutt ingenting, først og fremst fordi tanken aldri har slått deg at han kan være noe annet enn hetero. Men også fordi du alltid har trodd at forholdet deres var basert på tillit. Hvordan ville du reagert hvis han fortalte deg at han hadde fått AIDS og at du også muligens er smittet? Hadde du klart å tilgi ham?

Absolutt ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke

men du hadde tilgitt han hvis han hadde gitt deg klamydia?

Anonym poster: f61714921151eea59e92194ee69dab5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Klamydia er kurerbart... men hadde jeg blitt steril av det så hadde jeg drept han. Nei tror ikke jeg hadde tilgitt det, ikke om han visste at han hadde klamydia på forhånd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klamydia og HIV er ikke sammenliknbart. Det ene blir du frisk av, det andre må du leve med resten av livet.

Hadde nok ikke tilgitt samboeren min hvis han ga med klamydia heller da, for da hadde han vært utro og det tror jeg nok jeg har vanskeligheter med å svelge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dreier det seg ikke om utroskap,så må man jo skylde på seg selv også. Altså, velger man å ha ubeskyttet sex uten testing så bør man vite det kan få konsekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dreier det seg ikke om utroskap,så må man jo skylde på seg selv også. Altså, velger man å ha ubeskyttet sex uten testing så bør man vite det kan få konsekvenser.

Ja det blir en annen ting. Hvis han ikke visste at han hadde det og var smittet før dere ble sammen. Det ts spør om derimot, er hvis mannen gikk bak ryggen din og pådro seg HIV.

( I ditt tilfelle blir det dama di da)

Endret av kaffemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Ja selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det blir en annen ting. Hvis han ikke visste at han hadde det og var smittet før dere ble sammen. Det ts spør om derimot, er hvis mannen gikk bak ryggen din og pådro seg HIV.

( I ditt tilfelle blir det dama di da)

Ja, så bare det temaet også kom opp :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor mange i denne tråden som faktisk vet at de ikke har HIV. Kanskje har du allerede gitt kjæresten din det?

Nå kan jeg ikke snakke for alle andre her i tråden, men ja, jeg er relativt sikker på at jeg ikke har HIV. Jeg testa like greit for det òg da jeg testa for kjønnssykdommer, samt at jeg også er blodgiver og derfor blir testa jevnlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ikke!

En kjæreste som er utro og ikke en gang gidder å ha sikker sex for å beskytte partneren hjemme, fortjener alt annet enn tilgivelse. Er vel knapt mulig å vise at man driter mer i den andres ve og vel.

Enig her. På bakgrunn av det som blir sagt over, kunne jeg aldri tilgitt det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er du trygg Deerpina.

De fleste her går sikkert bare ut fra at de ikke har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Vet han har hatt seg med mange uten kondom før meg. Han har aldri testet seg heller. Så tenk om jeg allerede har HIV uten å vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Vet han har hatt seg med mange uten kondom før meg. Han har aldri testet seg heller. Så tenk om jeg allerede har HIV uten å vite det.

Er ikke det drit kjipt da? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...