Gå til innhold

Svetter og svetter


Sissa

Anbefalte innlegg

Det tar aldri slutt!

De siste dagene har jeg svettet så mye at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg!

Jeg rekker jo ikke bli tørr i håret etter jeg har dusjet, før jeg er våt av svette igjen. Med en gang jeg begynner å bevege meg, når jeg er i butikken, rydder og vasker hjemme, og spesielt på jobben, svetter jeg som en gris! Jeg kjenner det renner på ryggen, i håret, nakken, ansiktet og er generelt klam på kroppen. Jeg føler meg så ekkel hele tiden, og det er jo ikke noe koselig å gå rundt svett på jobben da jeg jobber på sykehjem og er i kontakt med både pasienter og pårørende :sukk:

Noen erfaringer?

Kommer det til å roe seg, eller kommer det til å være sånn resten av svangerskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært veldig slik i det siste også. Er helt på tampen nå, og synes det har blitt verre i det siste. Men det kan jo hende også at det har vært varmere og mer lummert ute? Kanskje det blir bedre om det blir litt kaldere ute?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært veldig slik i det siste også. Er helt på tampen nå, og synes det har blitt verre i det siste. Men det kan jo hende også at det har vært varmere og mer lummert ute? Kanskje det blir bedre om det blir litt kaldere ute?

Det kan jo være! Får virkelig håpe det! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å være veldig varm. Men det er vanlig å være varmere når det er, som sagt over, lummert ute. Slike dager er som gravid, helt forferdelige, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del ble det mye verre etter fødselen. Jeg svetter som aldri før. Håret er kliss i nakken og huden konstant klam. Selv om jeg dusjer hver morgen, så lukter jeg hest ugpå kvelden. Ikke noe gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lenge siden du fødte da? Det er ikke uvanlig at hormonene kan være på bærtur i mange mnd etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da tror jeg du kan slappe av og tenke at det er helt normalt. Jeg har etter noen fødsler hatt issues med nattsvette og generell stink i opp til et halvt år etter fødsel. Så har det hele dabbet av. en gang tok jeg og sjekket hormoner og diverse, men alt var normalt. Så det er bare en av de tingene som kan skje, men som ofte roer seg ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Jeg svettet masse om nettene etter fødsel. Lå med håndklær i senga for at alt sengetøyer ikke skulle bli gjennomvått. Jeg lukta også hest om morgenene, trodde ikke det var mulig å lukte så ille! :overrasket: Heldigvis gav det seg etter en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svettet som en gris (herlig uttrykk), om nettene i siste trimester. Måtte ha et eller flere håndklær tilgjengelig, så jeg kunne tørke meg og for å kunne legge oppå lakenet. Var virkelig dyvåt, som om jeg hadde badet. Det var helt forferdelig, men det gav seg med en gang plutten var født :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svetter også mye for tiden. Har blitt værre de siste par ukene. Får episoder der jeg plutselig svetter voldsomt (kjennes nesten ut som feber innimellom) Jeg nevnte det for jordmor og hun sa det mest sannsynlig bare var kombinasjon mellom varmt/lummert vær og hormoner og at det vil gå over etter fødselen... Hadde ikke dette problemet i forige svangerskap, men var da heller ikke gravid om sommeren siden N var født i mai...

Endret av Bentebent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når overgangsalderen kommer, kommer svettingen tilbake igjen. :angry:

Anonym poster: c3b1438b5cd8f3efaee3e79390dbd9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg svettet som en gris (herlig uttrykk)

Hehe, ja det er det. Særlig siden griser ikke svetter annet enn på trynet. Det er jo derfor de ruller seg i jord/søle om de ikke har tilgang på skygge å ligge i når det er varmt.

Jeg svettet helt sinnsvakt etter fødsel sist. Fødte i juli og hadde en del vann i kroppen som tydeligvis skulle ut. Har du vann i kroppen enda?

Nå er jeg straks 31 uker på vei, og kan få svetterier helt ut av det blå. Kan sitte i ro og plutselig bli helt våt over hele meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...