Gå til innhold

hjelp. jeg blir gal


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg blir gal. leser å leser for å prøve å forstå. men forstår ingenting. jeg håper noen kan hjelpe meg her.

jeg har blitt gravid(2uker på veg.) dette var ikke planlagt. min samboer skal nå ta det siste åre av sin utdannelse. han skal levere bachelor i mai. jeg jobber som middlertidig ansatt for andre året på rad.

dette vil si at vi ikke rekker å flytte før baby kommer, min kjære rekker ikke å tjene penger først, å jeg rekker ikke å få fast ansettelse.

1. jeg vet jeg får foreldrepenger uansett. siden jeg jobber fullt, og vil ha denne jobben frem til jeg går ut i permisjon. men må jeg søke ny jobb når permisjonen nermer seg slutten? hva med ferien jeg har rett på i 2013.? får jeg ta den sammen med ferien i 2014?

2. hva med min kjære? som er ferdig utdannet, men vil ikke få mer stipend/lån når baby kommer.. han er låvet jobb, så er ikke redd for det. men han rekker jo ikke å tjene noe som helst før baby kommer. hva vil skje der?

3. noen med erfaring ang. lån her? vi har et lån til den lille leiligheten vår. det står på babypappen, jeg har en årsinntekt på 400 000kr. men ikke fast. dvs at det er umulig for meg å få lån? slik at vi kunne slå sammen lånene å kjøpe noe større før baby kommer?

hjeeelp!

Anonym poster: f4de03ea14da9696f28a2a38df1cd361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Ser ingen har svart deg, så jeg kan prøve å svare så godt jeg kan :)

1. Du kan overføre ferie ja, men ikke hele ferien du har krav på. Litt usikker, men mulig det er 10 dager eller no. Kanskje forskjell fra arbeidsgiver til arbeidsgiver. Sjekk om det står noe i abeidsmiljøloven :)

2. Det skjer nok ingenting. Men en baby trenger ikke være dyrt om ikke du er veldig sær på utstyret til den. Det er masse fint brukt å få kjøpt på finn.no :)