Gå til innhold

Sambo gir usunn mat til ungene!


Gjest Frustrert

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert

Jeg blir snart helt gal! Sambo sier at unger kan spise så mye mat de vil, og hvilken type mat de vil, siden de er i vokseperioden. HAN GIR DEM USUNN MAT OGSÅ slik som hamburger og pølse. Da jeg hørte at han hadde tatt dem med på Mcdonalds klikket jeg helt på han, MEN HAN HØRER IKKE PÅ MEG. Hvordan kan jeg få han til å forstå at unger skal ha SUNN mat???????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tinkerbell

Først så lurer jeg på hvor gamle barna dine er? Og gjør han dette hver dag?

Om han tar dem med til McDonalds en skjeldent gang i blant så ser jeg ikke hvorfor det skal være så galt! Ja, barn skal få i seg sunn mat, men av og til må jo de også få lov til å kose seg med noe usunt hvis de vil.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen krise å ta med ungene på McDonalds en gang innimellom, heller ikke om han lager hamburger og pølse av og til. Du skriver jo ingenting om hvor ofte dette skjer, men den skrikingen din får meg av en eller annen grunn til å tippe du er overhysterisk.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er Sambo, og hvorfor gir han ungene dine mat? Hold Samboere borte fra dine unger og sørg for å gi dem mat selv! <br /><br /> Anonym poster: a3123a92f77e41c37560a80214bbd18d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt problemet her. Virker ikke som om dette er noe å være så forferdelig gal over. Det er helt NORMALT å ta med barna sine på McDonalds to-tre ganger hver måned. Hvis det er hver dag greit, men høres ikke sånn ut. Det verste barna kan få er overhysteriske kontrollfriker, som skal ha noe å si på absolutt alt de spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør han det hver eneste dag kan jeg se problemet, men hvis han gjør det en gang i mellom klarer jeg faktisk ikke å se hvorfor dette er et problem.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge de får ordentlig mat ofte nok gjør det ikke noe at de spiser en del junk i den alderen der.

Anonym poster: fffb35f33c83753a49e3cdc4f972f9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

Det problemet jeg ser her, er ikke maten og McDonalds - det er faktisk samarbeidet mellom mor og far.

At unger spiser hamburger og pølse et par ganger i måneden er jo ikke akkurat det verste. Etter min mening er sunn kost variasjon, ikke raw food eller lavkarbo hver eneste dag, og pølser og hamburger av og til er vel ikke akkurat det verste. Det er selvfølgelig bra at du er opptatt av kostholdet til barna dine. Sunne kostholdsvaner smitter over på barna når de blir eldre, og det er viktig i dagens samfunn hvor overvekt blant barn er et faktum, at foreldre tar rollen i barnas liv og lærer de gode, kosthold og mosjonsvaner.

MEN... det er vel èn ting jeg vil se på som viktigere i et barns liv enn dette. Og det er samarbeidet og samholdet mellom mamma og pappa. Det er umulig å sette en prislapp på hvor verdifullt et slikt samarbeid er. Mor og far er nøkkelpersonene i livet til barna, og hvis barnet skal både lære godt samarbeid av foreldrene, og få maks uttelling for foreldrenes bekymring, lærdom og erfaringer, så er det viktig at mor og far jobber sammen om barna, ikke går mot hverandre. Og det er jo helt tydelig et problem her: Du ønsker at barna skal spise sunt hele tiden, og faren gir barna matvarer du ikke aksepterer. Skyldes dette kommunikasjonsproblemer? En gi-blaffen-holdning fra far? Eller rett og slett at far syns at dine krav er urimelige? Jeg holder en knapp på sistnevnte, selv om at jeg ikke kan si det usikkert.

Uansett - hva med å jobbe med dette problemet om samarbeid, i stedet for å fokusere 100% på hva barna spiser dag inn og dag ut? For det er jo uheldig at du kanskje får en merkelapp på deg som "ulven" av barna dine fordi ungene vet at du ikke tolerer denne maten de så gjerne har lyst på, og får hos far. Og barn de skjønner mye - så barn forstår jo at mor og fars samarbeid ikke fungerer så godt, og det er mulig å gå til far dersom de vil noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig med Fairydust over her. Hvis det er slik at samboeren ikke går på McDonalds hver dag, så ser jeg ikke problemet. Jeg antar at TS også lager mat til barna og siden hun er veldig opptatt av at de skal spise sunn mat så får de sikkert det de skal ha av det.

Jeg tror også at den største utfordringen her er samarbeidet mellom mor og far, og hvordan de kan få være mor og far (jeg regner med at sambo er faren til barna) på hver sin måte. Det betyr at de må anerkjenne at de har ulike måter å gjøre ting på - og at det ikke er den ene som skal bestemme hvor skapet skal stå.

Jeg er redd mange menn gir opp hvis det stadig er kritikk å få istedet for anerkjennelse og et smil. Vi kvinner må tåle at far gjør ting på sin måte, enten det er påkledning eller utflukter.

I innlegget ditt TS, skriver du at du klikker og du roper med store bokstaver. Hvis det er slik du forholder deg til samboeren også er jeg redd for at samboeren din etterhvert gir blaffen.

Du klikket helt på han og han hører ikke etter sier du. Vet du - det skjønner jeg godt for hvis dette er måten din å kommunisere på så kan det være at han har utviklet en godt fungerende selektiv hørsel.

Endret av Havbris
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annemor30

Snakk sammen;-) Kommunikasjon er det vanskeligste vi mennesker må forholde oss til det;) Du kunne gjerne skrive litt om hverdagen til ungene,er de fysisk aktive,er de overvektige/ står i fare for å bli dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...