Gå til innhold

Spark i uke 29


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye spark er vanlig å kjenne i uke 29?

Fra uke 22-26 kjente jeg masse liv, flere episoder om dagen.

fra uke 26 og til nå syns jeg det har blitt mye mindre. Var hos legen min i uke 27 og da nevnte jeg at det var mye mindre liv. Hun mente at hjertelyden var bra, og siden jeg har morkaken foran så var nok det grunnen.

Men er ikke 2-3 spark/dult om dagen litt lite i uke 29? Det hjelper ikke noe om jeg dytter til magen heller...

Anonym poster: 2cb660e7d985e6d6110f964c129d30e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frk.Franzen

Nå er jeg kun uke 26, men syns det hørtes lite ut. Jeg kjenner ikke så veldig mye om dagene, men om kvelden/morgenen når jeg ligger kjenner jeg relativt mye aktivitet. Da er det både spark, dobbelspark, vending osv. Har hørt at det kan hjelpe å drikke kald juice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det synes jeg er lite.. Selv har jeg morkaken bak, men har da kjent MASSE liv fra sånn ca uke 24-25..Nå velter magen seg nesten "hele tiden" når jeg sitter og ligger, og kan faktisk seg det godt når jeg står også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer det noe hvis du drikker kald saft/juice (noe med mye sukker)? Ring føden og be om råd, de pleier jo absolutt å ta sånt på alvor!

Anonym poster: 64aade4718fefaa7d4b26898eb92a816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok et glass solebærsirup omtrent samtidig som jeg la inn spm her, og har fått ca 10 spark nå, på forskjellige steder i magen. Så da vet jeg ikke om jeg skal følge det opp noe mer???

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ut som alt er bra da, kan hende babyen har snudd seg, og det begynner jo nå å bli litt trangere inni der! Jeg har og morkaka på fremsiden og har kjent veldig bra med liv hver dag fra uke 17, nå i uke 27 er det litt opp og ned, men veldig mye i perioder og ikke så mye i andre perioder, men alltid hver dag. Snakket med jordmor om det på siste kontrollen, og hun syns det hørtes helt normalt ut.

Men føler meg ikke helt kvalifisert til å gi råd på sånne ting, hvis du syns at dette er anderledes enn tidligere så ringer du føden og spør om råd. Kan godt hende de syns det høres normalt ut eller vil ha deg inn til sjekk!

Anonym poster: 64aade4718fefaa7d4b26898eb92a816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...