Gå til innhold

Pratsomme frisører

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når jeg er hos frisøren så er det for å klippe håret, kun for å klippe håret!

Hva er greia med i overkant pratsomme frisører?!

"Det regner visst i dag" - "Ja"

"Det har regnet mye i sommer" - "Mhm"

"Det var jo noen fine dager forrige måned" - "Javisst"

"Så... Har du vært på noen fine turer i sommer?" - "Nei"

"Hva jobber du med?" - "blabla"

"Åja, (meninger om mitt yrke" - "Det kan jeg ikke uttale meg om"

"Har du noen planer for helga?" - "Nei, pent lite"

"Vi får håpe det blir fint vær i helga!" - "Ja"

Sånn fortsetter "samtalen" i 25 minutter, burde ikke frisøren ta hintet..?

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo jaa.. Syns vel egentlig det. Da jeg var hos frisøren sist satt jeg å leste i et blad. Og da kommenterte hun de forskjellige tingene jeg leste. Det var en smule kleint.

• Liker 2
Skrevet

Syns frisør damer er som oftest hyggelige jeg :P

Skal være greit å ta seg en prat! men joda,virker som om ho ikke tok hintet noe særlig :hoho:

Kan jo hende at ho egentlig skjønte det og bare ertet deg videre?

• Liker 1
Skrevet

Offda.. Ja, hint er til for en grunn.. JEG har det andre måten. Awkward silence!

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er kleinere om de ikke sier noe i det hele tatt.

• Liker 6
Gjest Badabing
Skrevet

De fleste er som regel hyggelige, men det er ofte det kan bli litt klein stemning, ja. Men det desidert verste synes jeg er om radioen med nyheter eller debatter står på og de flammende engasjert kommer med sin mening om en eller annen sak, og det virker veldig lite gjennomtenkt..

• Liker 2
Skrevet

Helt enig. Men det er klart, som TS skriver, hvis samtalen er veldig enveis, bør kanskje frisøren ta hintet.

Anonym poster: d9f4539f087461f04378d318ab3f7c70

• Liker 1
Skrevet

HAN var veldig hyggelig, absolutt, men jeg er ikke interessert i et vennskap med min 70 år gamle frisør.

Har byttet frisør før grunnet overdreven og unødvendig ordbruk... Sikkert jeg som er rar :P

Skrevet

Veldig enig, hater pratsomme frisører. Og det verste er nok også at de skal komme med alle disse "gode" rådene sine og dumme kommentarer.

"Har du farget håret?" Nei. Jeg har vært i utlandet i tre uker. Naturlignok blir håret lysere, det er ikke uvanlig for meg.

"Du flasser mye". No shit Sherlock. Jeg har eksem i hodebunnen. Og ja, jeg har prøvd det meste. Nei, det hjelper ikke å la håret tørke naturlig. Eller tørke med og uten føner. Eller bruke Fungeral. Jeg er ikke interessert i dine tåpelige råd.

Hva med å klippe tuppene, som jeg er der for, framfor å komme med tåpelige kommentarer?

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

Veldig enig, hater pratsomme frisører. Og det verste er nok også at de skal komme med alle disse "gode" rådene sine og dumme kommentarer.

"Har du farget håret?" Nei. Jeg har vært i utlandet i tre uker. Naturlignok blir håret lysere, det er ikke uvanlig for meg.

"Du flasser mye". No shit Sherlock. Jeg har eksem i hodebunnen. Og ja, jeg har prøvd det meste. Nei, det hjelper ikke å la håret tørke naturlig. Eller tørke med og uten føner. Eller bruke Fungeral. Jeg er ikke interessert i dine tåpelige råd.

Hva med å klippe tuppene, som jeg er der for, framfor å komme med tåpelige kommentarer?

Hvordan i all verden skal frisøren vite at du har vært i Syden og ikke bare har en dårlig bleking av håret?

Og vedr. flassen så skjønner jeg godt at frisøren gjør oppmerksom på det. Mange mennesker gjlr ikke noe med det eller trenger faktisk råd. Det fins noe som fungerer for alle hodebunner, så da har du bare ikke funnet det rette enda - så ta i mot tips med glede.

• Liker 19
Skrevet

Jeg elsker å prate piss med frisøren min. Sitter gjerne i stolen i en time, og å sitte der å ikke si et pip er kleint. En del av opplevelsen det, å prate om løst og fast med en fremmed som steller håret mitt. :)

Men ja, de bør ta et hint hvis du svarer som du gjør. :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg syntes ikke disse kommentarene er spesielt dumme og jeg syntes det er rart at du syntes det er "tåpelige kommentarer" når de påpeker noe som kan være galt, eller noe som sliter på håret ditt. De gjør bare jobben sin, og de kan faktisk ikke vite det at håret ditt er sol-bleket eller at du er klar over at du flasser.

Syntes egentlig du har en litt frekk holdning ovenfor noen som ønsker å hjelpe.

• Liker 15
Gjest Fairydust
Skrevet

Jeg syns det er verre å sitte hos frisøren i 1,5-1 time uten at frisøren sier noe som helst. Ikke at jeg har opplevd det, men ser for meg at det er verre. Frisøren prøver jo faktisk bare å være hyggelig, og holde en samtale gående, slik som mennesker gjør med hverandre. Og når frisøren kommer med kommentarer på hvordan det står til med håret, er det jo selvfølgelig for å hjelpe, ikke for å fornærme.

Det eneste jeg har reagert negativt på når jeg var hos frisøren, var ei dame oppi årene som satt i stolen ved siden av meg og hadde en samtale med sin frisør. For det første pratet hun så høyt at hele kjøpesenteret kunne høre henne, og for det andre så pratet hun bare dritt om folk hun kjente. Sånne type ting som: "Datteren til min manns kusine bruker klær som viser alt for mye pupp, og hun har hatt 15 kjærester så det er ikke så rart at hun tiltrekker seg sånne badboys som bare vil ha seg noe, og så ender hun opp såret og kommer til oss på middag hvor vi må kjøpe henne bensin og gi henne penger fordi hun er blakk igjen!!!". Blæh... vis litt respekt da! Både overfor frisøren som er nødt til å finne en hyggelig måte å svare på, til meg som sitter rett ved siden av og må høre på dette, og til den personen denne "historien" faktisk handler om.

Skrevet (endret)

Hvordan i all verden skal frisøren vite at du har vært i Syden og ikke bare har en dårlig bleking av håret?

Og vedr. flassen så skjønner jeg godt at frisøren gjør oppmerksom på det. Mange mennesker gjlr ikke noe med det eller trenger faktisk råd. Det fins noe som fungerer for alle hodebunner, så da har du bare ikke funnet det rette enda - så ta i mot tips med glede.

Nå er ikke dette noe jeg sier, at jeg har vært i syden, dette er hva jeg tenker inni meg. Jeg fatter ikke at man spør i utgangspunktet. Jeg bare ser dumt på frisøren, hva har vel dette med frisørtimen å gjøre.

Nei, jeg tar ikke i mot tips med glede, for ingen fungerer. Den jeg hører på er min lege. Som faktisk har ønsket å hjelpe meg. Jeg er der for å klippe tupper, ikke for å få en legekonsultasjon.

Jeg syntes ikke disse kommentarene er spesielt dumme og jeg syntes det er rart at du syntes det er "tåpelige kommentarer" når de påpeker noe som kan være galt, eller noe som sliter på håret ditt. De gjør bare jobben sin, og de kan faktisk ikke vite det at håret ditt er sol-bleket eller at du er klar over at du flasser.

Syntes egentlig du har en litt frekk holdning ovenfor noen som ønsker å hjelpe.

Men jeg har sjelden spesielt slitt hår. Når jeg sier at "det er 6 mnd siden sist" jeg klippet meg, fordi de spør fordi de absolutt må prate, så blir de fleste overrasket. Jeg får nemlig veldig skryt for glansfult, sterkt og fint hår. Så dette har aldri gått utover håret som sådan.

Men hvorfor skal de vite at jeg i de hele tatt har farget håret? Han kommenterte det, denne frisøren, ikke for å gjøre noe med det. Jeg svarte ikke på spørsmålet, for jeg ser ikke relevansen når jeg kun skal ta tuppene.

Akkurat når det gjelder håret mitt så er det faktisk noe jeg er stolt av. Verken flass eller solbleking er noe som går utover håret mitt, det skal mye til å se at jeg flasser fordi jeg er flink til å skjule det, men det er klart man ser det når frisøren ser det når man titter nøye. Jeg er dog forsiktig med det, og har alltid vært det. Det er den eneste tingen på hele kroppen min jeg faktisk er stolt av, og får skryt for.

Poenget er jo også at frisørene kommer med råd som ikke hører noen sted hjemme, og flere av rådene har min lege og hudlege direkte frarådet meg. Nei, det er faktisk ikke min feil at jeg får store sår i hodebunnen som blør, spesielt opp mot nakken. Jeg får salver som jeg smører på en måte inn, men behandling tar tid. Og hvis man ikke kan det man snakker så bør man egentlig bare holde munn. Dessuten er det et sårt tema for meg, fordi det faktisk gjør direkte vondt, rent fysisk, og det er ikke akkurat kult med folk som hele tiden skal påpeke dine skavanker.

Så nei, jeg har ikke funnet noen frisør jeg liker, min faste frisør jeg brukte tidligere bor 6 timer unna, dessverre.

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Prater gjerne med frisøren, om hun har noe vettug å komme med. Blir det pjattepjatt, så later jeg bare som jeg er en stille og inneslutta person.

Beste tiden var da jeg gikk til noen frisørvenninner etter stengetid. Hvor vi røyka og drakk og brukte dette som et vorspiel.

Skrevet (endret)

Faktisk enig i det der, Bud. Jeg har ingenting i mot å snakke om noe som handler om mitt hår, der og da, men alt ellers blir bare tomprat for min del. Jeg liker å få vasket, massert hodebunnen, klippet og stelt håret. Det er nesten som en meditasjonsstund for meg det.

Voldsom frisørprating, kanskje også ispedd fellesprating med nabofrisøren og dennes kunde i tillegg (massevis av privat info dem i mellom om folk og fe som de kjenner i fellesskap), pluss den hersens radioen som står på hele tiden og sprer nyheter, musikk og reklame - høyt!

...men jeg holder standhaftig ut den tiden det tar å sitte i stolen og bli ferdig.

Endret av Hoppetaujenta
Skrevet

Sist jeg var hos frisøren ble det en god del skravling, men det handlet om hår, så det var helt greit. Hun var dessuten veldig hyggelig. Kollegaen som sto ved siden av og febrilsk forsøkte å få igang en samtale med kunden sin, derimot... :sprettoy: Han var helt tydelig totalt uinteressert i å snakke med henne om annet enn det aller nødvendigste rundt hårklippen, men hun ga seg liksom aldri. Ikke bare la hun ut om hva hun mente om alskens aktuelle samfunnsspørsmål, hvor nokså rasistiske holdninger kom fram, men hun hadde også et nokså røft språk, og snakket så høyt at alle i lokalet hørte henne. Pinlig. Jeg vet ikke om denslags er et tema under frisørutdanningen, men det burde det være. Men enkelte har jo ingen antenner, og da er det kanskje fånyttes uansett.

Skrevet

Kanskje du ser veldig imøtekommende ut Bud ;)

Men er enig med deg, og det er litt av grunnen jeg har gått over til en lokal utlendingsjappe.

Billigere og zero shitchat xD

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Jeg tar heller en skikkelig skravlebøtte enn en som ikke snakker.

Heldigvis har jeg en sånn en :D

Skrevet

Vel, var hos frisøren i dag, og hun som klippet meg snakket dårlig Engelsk, og derfor ble det ganske stille.

Det viktigste er vel at han/hun er flink i jobben sin og, at du selv blir fornøyd med resultatet. Det var jeg i hvertfall. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...