Gå til innhold

Eldre søsken under fødsel


marsy

Anbefalte innlegg

Bare av ren nysgjerrighet, hvordan gjør dere det med eldre søsken når fødselen kommer?

Hvem passer?

Er det noen som kommer hjem til dere, eller leveres barna dit?

Pakker dere klar en bag til barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg har født hjemme, så har de vært hjemme. Men det har vært om natten/tidlig morgen, så de har stått opp etterpå. Ellers har de vært hos nabo. Enklest det, å bare levere opp en dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leverte barnet hos mormor på vei til sykehuset. Men vi hadde avtalt på forhånd at skjedde det midt på natten hadde mormor kommet hitt. Jeg pakket baggen når fødselen hadde startet :)

Anonym poster: 85ac3341f2e4775993f82dcbcf241d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde besteforeldre i beredskap som bor i nærheten. Pakket en bag på forhånd, og de fikk nøkler for å hente ting som evt manglet selv. Nå ble det ikke overnatting for far på sykehuset og fødselen var på morgenen så om det ikke hadde vært helg hadde det jo holdt med barnehage for vår del faktisk. Begge mine fødsler har vært styrtfødsler så vi følte vi mått ha bag osv klart på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg har ikke født -men skal gjøre det snart- uansett da mamma fødte lillesøsteren min da jeg var kanskje 9-10 år så sov jeg over hos onkelen min som bodde i nærheten :) Hvis jeg hadde vært eldre (sånn 13-14 og eldre) så hadde det gått fint for meg å være alene hjemme om natten under fødselen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal føde om noen uker, og planen er, hvis det begynner på natten, at vi ringer besteforeldrene så de kommer til oss.

Mannen kjører ikke, så derfor må vi ha skyss til sykehuset også - så en kjører oss og en blir igjen hos gutten vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare av ren nysgjerrighet, hvordan gjør dere det med eldre søsken når fødselen kommer?

Hvem passer?

Er det noen som kommer hjem til dere, eller leveres barna dit?

Pakker dere klar en bag til barna?

Noen jeg kjenner sendte barnet til naboen, og andre har fått svigers til å komme for å passe. :) Det gjelder vel å finne en løsning som passer deg og barnet best.

Anonym poster: 9cc72a8d64743bc338ab6e2fd05cbcbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...