Gå til innhold

Kan sprinkelseng stå mellom dobbeltseng og vindu?


Jadamasa

Anbefalte innlegg

Jeg sover på den siden av rommet som har vindu, men kom i tanke om at jeg har lest noe om barneseng og trekk... I utgangspunktet tenker jeg at det umulig kan være skadelig for babyen å sove der, da man jo ellers ønsker at barn skal sove i frisk luft?

Noen som vet om noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg ville ha bytte plass i senga da.. Er jo ikke bra for noen å ligge akkurat i trekken:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å ligge ut i frisk luft og det å ligge midt i trekken...

Anonym poster: b08fe13fe259227ec405d8152a8750d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere vindu oppe da? Om det er lukket gjør det vel ingenting, men kanskje om det står pip åpent at du kan bytte side i senga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikki09

Når man blir frarådet å ha voksenseng ved eller under vindu pga trekken så hadde jeg vel ikke valgt å sette sprinkelsenga der :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel litt annpå om det er trekk eller ikke... Eldre hus trekker mer enn nyere.

Vårt hus er nytt og potta tett og har ventilasjonsannlegg, og ingen trekk ved vinduene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frk.Franzen

Her ligger jeg også nærmest vinduet, så vi skal bytte side når ungen kommer. Har hør tidligere at de ikke skal ligge i trekken, så da er det vel likegreit at vi bytter side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er trekk, egentlig? Hvis et vindu står på gløtt, hva er det som gjør at lufta som kommer inn gjennom vinduet er trekk? Er ikke trekk gjennomtrekk? Og at trekk er farlig tror jeg er en gammel myte.

Anonym poster: eb1033d685972618682fd5da26c01a65

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte å bytte side i senga. Ikke fordi vi var redde for trekk, men fordi vi voksne trekker dyna rundt oss hvis temperaturen ute synker og rommet blir kaldt, mens den lille ikke får til det. Det er stor forskjell på en trang vogn og en litt mer romslig seng...

Anonym poster: ea16aa6ae47e08408b72490e5422c917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man kan sove med vinduet oppe selvom man har får barn? Jeg og babyen sover lengst fra vinduet, men jeg er så glad i frisk luft på soverommet når jeg selv skal sove:)

Jeg får et novemberbarn, men kan det være skadelig å ha vinduet på gløtt om natten? Eller kanskje jeg kan ha det oppe på dagen, og heller lukke det når vi skal sove?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man kan sove med vinduet oppe selvom man har får barn? Jeg og babyen sover lengst fra vinduet, men jeg er så glad i frisk luft på soverommet når jeg selv skal sove:)

Jeg får et novemberbarn, men kan det være skadelig å ha vinduet på gløtt om natten? Eller kanskje jeg kan ha det oppe på dagen, og heller lukke det når vi skal sove? :)

Selvsagt kan du ha vinduet oppe. Bare sørg for at det ikke er mange minusgrader inne, og at ungen har på seg nok klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette trekk-hysteriet har jeg aldri forstått. Det er luft, eller vind om man vil, og når det er sunt utendørs er det ingenting som tilsier at det er usunt innendørs så lenge man ikke fryser.

Foreldre triller barn i søvn ute stadig vekk, om ikke det er å ligge i trekk så vet ikke jeg ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette trekk-hysteriet har jeg aldri forstått. Det er luft, eller vind om man vil, og når det er sunt utendørs er det ingenting som tilsier at det er usunt innendørs så lenge man ikke fryser.

Foreldre triller barn i søvn ute stadig vekk, om ikke det er å ligge i trekk så vet ikke jeg ;)

Tatt fra nrk.no helse og forbruk

Kan forverre infeksjoner

Så til ditt spørsmål. Trekk i seg selv er verken farlig eller skadelig. Det som imidlertid kan være et problem er de hyppige temperaturvariasjonene som trekk forårsaker. Dette kan nok være med på å utløse eller forverre forkjølelser og andre infeksjoner.

Så det blir ikke akkurat det samme som å trille barnet ute i vognen

Anonym poster: b08fe13fe259227ec405d8152a8750d5

Anonym poster: b08fe13fe259227ec405d8152a8750d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...