Gå til innhold

Hva er det styggeste plagget du har sett i det siste?


Gjest Badebuksa

Anbefalte innlegg

Hvorfor må helsepersonell gå i stygge sko egentlig?

Jeg ser sykepleiestudentene her også går i crocs eller sånne sandaler, gjerne med "morsomme" sokker i de også. Er det en hygieneting? På lik linje med stygge bukser og firkantet overdel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor må helsepersonell gå i stygge sko egentlig?

Jeg ser sykepleiestudentene her også går i crocs eller sånne sandaler, gjerne med "morsomme" sokker i de også. Er det en hygieneting? På lik linje med stygge bukser og firkantet overdel?

Nei, det henger nok mest sammen med at de skal være gode og behagelige. Helsepersonell beveger seg mye i løpet av en arbeidsdag. Det er lange skift og lange korridorer. Det blir mye bevegelse, og dette slår ut på både rygg og føtter, særlig når man går med ugunstige sko. Det er også mange som foretrekker å ha litt luftige sko, så det er nok litt av grunnen til at crocs og sandaler er populære. Det er også motetrender når det kommer til helsepersonellsko, selv om dette generelt sett er veldig stygge sko. :fnise: Når det gjelder sokker er dette hygiene, ja. :)

Nå vil også legefrakk med korte ermer bli innført etter hvert. Dette ser også temmelig idiotisk ut. Jaja, det er ikke særlig lett å være moteriktig som helsepersonell. :fnise:

Anonymous poster hash: 9b013...d5d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det henger nok mest sammen med at de skal være gode og behagelige. Helsepersonell beveger seg mye i løpet av en arbeidsdag. Det er lange skift og lange korridorer. Det blir mye bevegelse, og dette slår ut på både rygg og føtter, særlig når man går med ugunstige sko. Det er også mange som foretrekker å ha litt luftige sko, så det er nok litt av grunnen til at crocs og sandaler er populære. Det er også motetrender når det kommer til helsepersonellsko, selv om dette generelt sett er veldig stygge sko. :fnise: Når det gjelder sokker er dette hygiene, ja. :) Nå vil også legefrakk med korte ermer bli innført etter hvert. Dette ser også temmelig idiotisk ut. Jaja, det er ikke særlig lett å være moteriktig som helsepersonell. :fnise:Anonymous poster hash: 9b013...d5d

Kan man sy inn overdelen på sykepleieruniformen? Slik at den sitter penere?

Anonymous poster hash: d6724...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snekkerbuksen var i grunn kul den, men holdningen og uttrykket til modellen ble jo bare helt dust. Og det skinnskautet hjalp heller ikke :P Hestehale og en hvit tee inni hadde den der vært kul :)

Anonymous poster hash: 916d5...438

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snekkerbuksen var i grunn kul den, men holdningen og uttrykket til modellen ble jo bare helt dust. Og det skinnskautet hjalp heller ikke :P Hestehale og en hvit tee inni hadde den der vært kul :)

Anonymous poster hash: 916d5...438

Stakkar, hun ser ikke mye fornøyd ut, og skautet får henne til å likne ei budeie. Snekkerbukse i skinn er sikkert praktisk når man skal stelle i fjøset og drive annet gårdsarbeid.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje denne er hakket bedre?

Snekkerbukse i blondestoff

For min egen del frister det ikke med snekkerbukse uansett. Jeg brukte det da jeg var i begynnelsen av tjueårene, tidlig på 90-tallet, men kan ikke tenke meg å bruke det nå.

F0971-099-1.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Siv Jensen hadde på seg på årsmøtet. Babyrosa jakke. Erna har smittet henne tror jeg.



Anonymous poster hash: a3d04...018
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snekkerbuksen var i grunn kul den, men holdningen og uttrykket til modellen ble jo bare helt dust. Og det skinnskautet hjalp heller ikke :P Hestehale og en hvit tee inni hadde den der vært kul :)

Anonymous poster hash: 916d5...438

Hva er en "tee"?!

Anonymous poster hash: c33ee...04d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en "tee"?!Anonymous poster hash: c33ee...04d

T skjorte,sier vel seg selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

T skjorte,sier vel seg selv.

Om det hadde sagt seg selv så hadde jeg ikke spurt

Anonymous poster hash: c33ee...04d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man sy inn overdelen på sykepleieruniformen? Slik at den sitter penere?

Anonymous poster hash: d6724...261

 

Da må man i såfall ha eget arbeidstøy. Vi bruker arbeidsplassens tøy, og da kan vi ikke forandre noe på dem. Og arbeidstøyet vårt skal ha plass til mye bevegelse, da er det godt å ha litt romslige klær på seg.

Jeg vil heller være komfortabel enn moteriktig når jeg går på jobb. Er ikke der for pynt heller...:)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

395781-7-1368277637945.jpg

 

Dette er bare så ubegripelig stygt, synes jeg.



Anonymous poster hash: 19db6...5bf
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må man i såfall ha eget arbeidstøy. Vi bruker arbeidsplassens tøy, og da kan vi ikke forandre noe på dem. Og arbeidstøyet vårt skal ha plass til mye bevegelse, da er det godt å ha litt romslige klær på seg.

Jeg vil heller være komfortabel enn moteriktig når jeg går på jobb. Er ikke der for pynt heller...:)

Mener ikke supertight, men kanskje noe slik som Callie i serien The Glades bruker. (Hun i rødt)!Kan man ha annet tøy på sykehusene da?

post-37809-0-20677900-1433367919_thumb.j

Anonymous poster hash: d6724...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...