Gå til innhold

Kun 8 uker på vei, og magen er oppblåst/stor!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kun 8 uker på vei synes jeg det er for tidlig å fortelle om graviditeten til andre enn de aller nærmeste. Men nå er magen så oppblåst og stor at de aller fleste klærne mine er ubehagelig å ha på + at jeg på jobb skjønner at flere begynner å få mistanke. Er det noe jeg kan gjøre for at magen skal bli litt mindre? Er flink til å drikke vann. Er også redd for at magen skal bli tydelig større¨såpass tidlig...

Noen som har råd eller tips?

Anonym poster: 390fbeac44eda76b91a779fd0e8571b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Michelet

Er helt normalt å være oppblåst i starten,bruk litt vide topper så er det ingen som legger merke til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På apoteket får du kjøpt Minifom, små tabletter som hjelper godt mot luft i magen :)

Anonym poster: 63fcfda339ba976ab0ad0740bdaaffbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig å være oppblåst på starten. Husker jeg følte at magen var såååå stor og kunne ikke fatte hvordan jeg skulle skjule den. På bilder seg jeg nå at jeg hadde jo ingen mage egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkurat likt -- 8 uker på vei og magen er på størrelse med hvordan den var i fjerde/femte mnd med forrigemann :daane: Altså, den er ikke hard som en gravidmage, men skikkelig oppblåst og står ut :sjenert:

Om du har et normalt sunt kosthold, og holder deg unna store mengder sukker/fett så vokser nok magen som den skal, i det tempoet den skal. Gleder jeg meg til magen kommer på ordentlig så jeg ikke bare føler meg tjukk :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med løse topper med mønster og en blazer eller en annen lett jakke utenpå? Om du ikke lukker den vil den vel stikke såpass ut foran magen at det ikke er så lett å se noe fra siden. Og mønster på toppen skal i teorien være distraherende fra selve mageformen.

Hva med å snakke om all den gode maten du har spist i ferien? Og den gode vinen du drakk i helga? :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snuppeluppsen

Jeg er 15 uker på vei og har hatt samme problemet lenge. Magen faller liksom bare ut. Klarer ikke å holde den inne sånn som før. Burde kanskje ikke være så rart, men jeg kjenner ingenting til livmoren enda, så det må kun være luft som gjør den så stor.

Nå er det jo ikke en hemmelighet lenger at jeg er gravid, men hadde synes det var mye koselige om magen ble større av selve babyen og ikke lufta. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På apoteket får du kjøpt Minifom, små tabletter som hjelper godt mot luft i magen :)

Anonym poster: 63fcfda339ba976ab0ad0740bdaaffbd

Har hørt det, og forsøkt de, men de hjelper jo overhodet ikke.

Biola yoghurt på frokostblanding og frukt og Nycomed melkesyrepiller mot "treg mage" som hjelper...!

Anonym poster: 44363411b65267451c83684445e9ca8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt veldig oppblåst mage tidlig i begge mine svangerskap. Når magen normalt sett er helt flat blir man veldig obs på det, og en kollega på kjobb avslørte meg allerede seks uker på vei pga. den oppblåste magen min. :ler:

Magen min har faktisk vært større (pga. oppblåsthet) de første ukene enn hva jeg var til et stykke uti andre trimester, da oppblåstheten ga seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...