Gå til innhold

Victorias Secret, bh-størrelse, neeed some help!


alvestøv

Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på bh-størrelser? Bestillte min første Victorias Secret bh for litt siden, å har nettopp prøvd den på for å sjekke om den passet. Dog, det gjorde den ikke! Bestillte 80B, da dette er den størrelsen jeg vanligvis bruker her hjemme på H&M når jeg kjøper bh.

Altså, 80B ble én til to størrelser for liten i cup, og ettersom jeg uansett skal bytte den, vil jeg ha den én til to størrelser mindre rundt bysten (eller hva det nå heter), og ettersom jeg er helt blåst på bh-størrelser trenger jeg altså hjelp! Blir det da riktig å bytte den i 70D?? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var nylig innom VS og synes de er rimelig like andre merker når det gjelder størrelse.

Hvis cup'en var for liten skulle du egentlig hatt 80C eller D som er samme cup som 75D/DD eller 70DD/E. Om du aldri har brukt 70 før vill jeg heller gått for en 75. 70 vil helt sikkert føles veldig trang om 80 sitter greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nylig innom VS og synes de er rimelig like andre merker når det gjelder størrelse.

Hvis cup'en var for liten skulle du egentlig hatt 80C eller D som er samme cup som 75D/DD eller 70DD/E. Om du aldri har brukt 70 før vill jeg heller gått for en 75. 70 vil helt sikkert føles veldig trang om 80 sitter greit.

Takk for svar! :) Vææ, skjønner ikke heelt hva du merer med cup'en..:P Mener du at 70D vil tilsvare samme cup som 80B??

Men uansett, når jeg handler på h&m str 80B/75C bruker de å sitte bra, men VS sin føltes veldig slakk på innerste hakket i forhold, og vanligvis bruker jeg å ha bh'ene mine på ytterste hakk... Så da konkludere jeg med at VS er litt videre enn det jeg er vandt til. Men det er meget mulig jeg tar feil altså! :)

Endret av alvestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så prøvde jeg en av mamma sine bh'er som er i str. 70D, og den satt veldig greit! Men nå skal det sies at den er fra Cubus da, om det skulle ha noe å si :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Min erfaring er at bh-størrelser i kjedebutikkene og i rene undertøysforretninger er to helt ulike verdener. I Change ble jeg målt til 70 rundt livet, mens jeg ikke har kommet inn i det i kjedebutikkene på mange år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg også tenkte... Derfor jeg tenkte å gå for 70. Men noen som vet om jeg burde ha D eller DD? Vil D tilsvare samme cup som 80C?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er skummelt og bestille bh\er uten og ha prøvd:/

Anonym poster: 5bf555db80ff0d3afa6178eeb02bc1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Swarovski

Jeg har handlet ganske mange BH'er på nett den siste tiden, og de gangene jeg har bommet litt, så er det når jeg prøver nye merker.

Når det gjelder cupstørrelser så går man opp en bokstav, for hver 5 cm man går ned. Altså:

80B = 75C = 70D

80C = 75D = 70DD

80D = 75DD = 70E

Det er de norske cupstørrelsene. Husk på at bokstavene kan være noe forskjellig i de forskjellige landene. Jeg tror usa har DDD i stedet for E, men skal ikke si det for sikkert, da jeg aldri har handlet derifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...