Gå til innhold

Hvilke fag skal jeg ha i fagkretsen min? - Lærer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er fryktelig usikker på hvilke fag jeg vil ha i fagkretsen min. Til nå har jeg norsk og ønsker å ta matematikk eller samfunnsfag, samt et praktisk fag. Jeg vet det er veldig mange som har samfunnsfag, noe som taler mot å velge det, samtidig er det et allsidig fag, som det virker utrolig morsomt å undervise i og som jeg selvsagt er veldig interessert i. Matematikk har jeg alltid likt godt som elev, og har prøvd meg på matematikkundervisning i praksis, det var noe utfordrende, men fantastisk å få se mestringsfølelse blant elever når de klarte noe vanskelig. Jeg er likevel noe usikker på hvordan det er å undervise i matematikk på fast basis? Alt er jo selvsagt hva man gjør det til selv, men samfunnsfag gir kanskje større rom for kreativitet i undervisningen enn matematikk? Muligens jeg tar feil her, men det er bare mitt inntrykk, som dere med litt mer erfaring er velkomne til å rette på ;-)

Med matematikk og norsk vil jeg jo undervise i veldig ulike fag, noe jeg tror kan være positivt, samtidig gir kombinasjonen norsk og samfunnsfag stort rom for tverrfaglig arbeid. Jeg skal forresten undervise på 5.-10. trinn. For undervisning på mellomtrinnet er det vel en klar fordel med norsk og matematikk, men det er jo ikke akkurat ugunstig for undervisning på ungdomstrinnet heller.

Anonym poster: 88fece42545d95afcc3b2ada7023eb97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunst og håndverk er morsom og allsidig arbeid om du er litt kreativ! Der får du jo også inn kunsthistoriebiten som er ganske spennende og kan knyttes opp mot norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...