Gå til innhold

Sjalu kjæreste i fadderuka


Gjest Ellen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og kjæresten min har vært sammen i rundt et år nå. Jeg har allerede gått et år på høgskolen her i byen, men han har akkurat startet sitt studie nå. Det vil si at han kommer til å feste og være mye sosial, mens jeg bare fortsetter på de samme rutinene. Jeg forstår godt at han fester mye faddertiden, problemet mitt er at han går sykepleie, hvor det bare er jenter. Han er en av fire gutter på sitt studie, og en av to gutter i sin faddergruppe. Dette resulterer jo i at han fester med 30 jenter hver dag, og alt annet sosialt uten om fest er også bare sammen en masse søte sykepleierstudenter. Jeg vet han aldri kunne vært utro mot meg, men jeg er så fryktelig redd for at han skal finne en søt jente der som han får følelser for.

Har noen gode tips for hva jeg kan gjøre med denne situasjonen? Jeg vil jo at han skal få seg nye venner og ha det gøy i fadderukene, jeg ville aldri funnet på å "nekte" han i å ha det gøy. Det er bare så slitsomt å gå rundt med en slik ekkel følelse hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Daenerys

Du vet han aldri ville vært utro, men du er redd for det likevel? Du motiser deg selv. Enten stoler du på han, eller så gjør du det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daenerys, jeg bare påpekte at jeg ikke er redd for at han skal være utro, men jeg er redd for at han skal finne en jente han etterhvert liker bedre enn meg og dumpe meg til fordel for henne. Jeg stoler på han, men hvis han skulle møte en han selv syns han passer bedre med enn meg kan jeg ikke klandre han for det. Har litt dårlig erfaring med nettopp det.

Mysticgirl, fadderukene er bare for 1.årsstudenter, så jeg slipper ikke inn på de ulike arrangementene. Det er snakk om å feste i ukedagene, noe verken jeg eller mine venner gjør med mindre det skjer noe spesielt. Jeg er jo sammen med venner og jobber en del på kveldstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at dette er vanskelig for deg. Du må bare slappe av og ta det med ro, og oppføre deg som en bra kjæreste som lar han gå ut og feste ettersom du ikke kan/bør stoppe ham fra det. Så får du bare se hva tiden viser. Bare vær snill og god nå, så skal du se at han ikke greier å finne noen bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jeg tror det beste du kan gjøre er å vise at du stoler på han, ønske han en fin dag/fest og holde deg selv opptatt :) Om han skulle møte noen andre, så gjør han det. Rett og slett. Så lenge han vet at du stoler på han og vil at han skal ha det greit, tror jeg det er større sjanse for at han blir. De fleste mannfolk liker ikke sjalu damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må for all del ikke vise han at du er sjalu eller redd. Bare vær tidenes beste kjæreste og vis at han ikke vil finne seg noen som er bedre. Du sier du stoler på han; hold på det! Som Daenerys sier liker ikke menn sjalu damer! Stikk ut på en fest selv, ha det gøy og prøv å ikke tenke så mye på det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er redd for å miste ham så må du jo si det da. Han vil se hvor mye han betyr for deg og så lenge du stoler på ham og er positiv så tror jeg at fadderuken kommer til å gå fint :happy:

Det er mye tull og tøys som kan skje i fadderukene, men etter å ha vært fadder i noen år så har jeg sett at det er single og dritafulle studenter som kan havne på rom sammen for en natt. Ikke for å skremme deg altså!

Ikke hold ham i et bånd, la ham få sosialisere seg og bli kjent med medstudentene sine :) Sykepleierklassene er ofte sammensveiset og blir en god gjeng, i alle fall der jeg har studert frem til nå.

Men som sagt, stol på ham, vær positiv og kos med ham etter han har hatt en lang og slitsom dag med sosialisering og mas! For det er skikkelig mas i fadderukene... Du må være tilfluktstedet hans, noe han kjenner igjen og føler seg trygg hos :)

Det er så kos med kjæreste :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...