Gå til innhold

Barnevognvalg: Easywalker QTRO


Sovefugl

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på å kjøpe easywalker qtro, men klarer ikke finne ut hvem som fører dette i butikk. Noen som vet?

Og jeg vil gjerne høre erfaringer med denne vognen. :)

Om det blir denne vognen, tenkte jeg å kjøpe den på nett fra http://www.babyjungle.nl/, men ikke før jeg har fått testet den ut og kjent litt på den først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Little princess

Jeg var å snakket med noen på Barnas Hus på Storosenteret i går, og der har de slutte å ta inn Easywalker pga enormt mye reklamasjoner og feil på vognene. Var visstnok urolig mye feil med understellet. Tror faktisk ikke det er noen i Oslo som fører EW lengre..

Vi hadde endelig bestemt oss for en Qtro vi å, men nå har vi ombestemt oss.. Vil ikke bruke 9000 på en vogn for å så ende opp med en haug av problemer, så nå blir det Mountain Buggy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dette jeg var redd for ja. Kunne ikke finne noen i Oslo som åpenlyst solgte EW. Så kjedelig. EW qtro virker som har alt en vogn trenger - bortsett fra å kunne snu sportsdelen begge veier.

Men jeg har googla vogna flere ganger og får ikke inntrykk av at det er så mye feil med den? tror faktisk ikke jeg har lest en eneste negativ ting ved den bortsett fra det at man ikke kan snu sportsdelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Samme her, har googlet urolig mye om den vogna, men har enda ikke lest om noen som har klaget over mye feil, så jeg stusser litt over det hele merker jeg.

Vi vurderte egnetlig å bare kjøpe vognen via babyjungle.nl likevel, men OM det skulle bli noen problemer så virker det veldig håpløst at det ikke er noen i Oslo som kan hjelpe, med reparasjoner og liknende. De på baby butikken på Storo sa også at EW er utrolig treige på å svare på henvendelser om feil/reklamasjoner og at det kunne gå uker mellom hver mail de fikk fra dem. Så jeg syntes det hele virket veldig useriøst egentlig..

Jeg har utrolig lyst på en vogn med 2 svinghjul foran, men som jeg ser der så er det kun Qtro som hadde oppfylt mine ønsker der. Men nå blir det en 3-hjuling tenker jeg. Ikke helt fornøyd med det, men tror det er litt tryggere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Jeg har utrolig lyst på en vogn med 2 svinghjul foran, men som jeg ser der så er det kun Qtro som hadde oppfylt mine ønsker der. Men nå blir det en 3-hjuling tenker jeg. Ikke helt fornøyd med det, men tror det er litt tryggere :)

Har dere vurdert Emmaljunga Nitro City? Vi har kjøpt denne (dog ikke tatt den i bruk ennå), og det ser ut til at den er forholdsvis lik på Easywalker Qtro? (Og man kan til og med snu sportsvogndelen begge veier :) )

Endret av Macaron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Har dere vurdert Emmaljunga Nitro City? Vi har kjøpt denne (dog ikke tatt den i bruk ennå), og det ser ut til at den er forholdsvis lik på Easywalker Qtro? (Og man kan til og med snu sportsvogndelen begge veier :) )

Jeg har sett den, men jeg ønsker lufthjul både foran og bak på den vognen vi skal ha, og Nitro city har jo plast. Så da er ikke den helt ideel for oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har vurdert nitro city, men synes hjulene foran er for små.

Jeg er ennå ikke mer enn 13 uker på vei, så jeg har god tid på meg til å bestemme meg heldigvis. Kanskje jeg bare skal stoppe alle jeg ser som har qtro og spørre dem hva de mener. :)

Ang. feil og reklamasjoner, så virker det som om babyjungle er gode på det ifl google. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vurdert nitro city, men synes hjulene foran er for små.

Jeg er ennå ikke mer enn 13 uker på vei, så jeg har god tid på meg til å bestemme meg heldigvis. Kanskje jeg bare skal stoppe alle jeg ser som har qtro og spørre dem hva de mener. :)

Ang. feil og reklamasjoner, så virker det som om babyjungle er gode på det ifl google. :)

Emmaljunga har kommet med et nytt understell, det heter Duo S Understell. Det er nytt i 2013. De har større forhjul! Men det som er nytt med nitro city tror jeg er at du kan bytte de små svinghjulene for store vinterhjul. Så da bruker du vinterhjulene om vinteren og svinghjulene resten av året;)

Ang. EW Qtro.. jeg har ikke hørt noe negativt om det. Men hva med Easywalker June? Den er nye og veldig kompakt og har svinghjul. Ellers har Maxi Cosi Mura 3 og 4 også luftsvinghjul. Jeg prøvdekjørte den og syntes den var veldig bra! Eneste negative var at kalasjen var ganske åpen når barnet ligger, men det er easywalker sine også tror jeg. De har ikke muligheten å dra kalasjen nesten helt over barnet slik som Emmaljunga sine har. En annen vogn som jeg syntes var bra er Teutonia Beyou. Den har fire hjul med svinghjul (punkteringsfrie hjul, med luftrom eller noe selgeren sa det var en mellomting mellom lufthjul og andre hjul, og at de demper fordi de har små luftrom). Det som er bra med teutonia er at du kan ta styret over til den andre siden slik at de store hjulene er foran. Det er praktisk hvis du skal kjøre over snø, sand etc.

Håper jeg kunne hjelpe deg litt!

Ps.. jeg syns at 3 hjulsvogner kan være ganske ustabile. Hvis du svinger litt for fort er det av og til en sjans at vognen velter (Teutonia sin vogn med 3 hjul f.eks) men jeg tror at Easywalker sin er ganske stabil. Jeg ville alikevel valgt en med 4 hjul.. også fordi de som oftest ikke går an å snu sportsdelen på en tre hjuls.. og særlig når en unge begynner å bruke sportsdelen når han er 6 måneden syns jeg det er litt greit å kunne ha øyekontakt og se hvordan ungen har det. Men det går ikke an å snu sportsdelen på qtroen heller tror jeg. ja, det er mye å tenke på når man velger vogn! En ting til. teutonia har utrolig lang leveringstid så der gjelder det å være tidlig ute;) vi er allerede for seine til å bestille. Det tar ca 16 uker og av og til lengre.

Endret av marielle171
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt den til guttungen til mannen, og skal jeg være helt ærlig så er det en FORFERDELIG vogn. Den er ustabil, ikke god å trille, den virker overhodet ikke som en kvalitetsvogn. Vi kjøpte den da han var 2,5 år og siden han nå snart ikke bruker vogn mer så gidder vi ikke bytte den.

Men til babyen som kommer skal ikke jeg ha Easywalker iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...