Gå til innhold

Har noen tatt master i TIK, ESST eller medievitenskap?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en bachelor i kommunikasjonsvitenskap fra et tysk universitet fra før, og sitter og drømmer om en master... Er interessert i UiO-programmene TIK (teknologi, innovasjon og kunnskap), ESST (society, science and technology in Europe) og medievitenskap. Er det noen som har tatt en av disse mastergradene? Kan du fortelle litt om hvordan det var? Ble du fornøyd med valget? Ble det som du trodde? Fikk du jobb etterpå?

Er det noen vits i å ta en master? Er ikke helt sikker på om jeg bør satse på å få meg en jobb nå eller ta en mastergrad, evnt studere deltid og jobbe ved siden av. Blir det noe lettere å få relevant jobb med mastergrad? Jeg vil helst ha noe a la informasjons-/kommunikasjons-/webmedarbeider, og er forberedt på å starte f.eks. i en sekretærstilling og jobbe meg oppover.

Anonym poster: 630e91ed1053d691d6c7990ac0589896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags jobb er det disse masterne gir? Det er det viktigste å tenke på.

Anonym poster: 70f4dca3dfc074a362bd644f5436e4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det spør jeg også om. Om det kan hjelpe meg til å få jobb i den type stilling jeg vil ha, altså f.eks. kommunikasjonsmedarbeider og til slutt kommunikasjonsrådgiver i en bedrift, departement eller interesseorganisasjon med kommunikasjons- eller presseavdeling. Vil jeg stå noe særlig sterkere med en master i f.eks. medievitenskap enn jeg gjør nå? Er det bedre å bare jobbe seg oppover nå med en gang, eller vil en master hjelpe?

Anonym poster: 630e91ed1053d691d6c7990ac0589896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...