Gå til innhold

Han har røyket hasj


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det hadde faktisk ikke kostet meg mye om alkohol og røyking var forbudt.

Ikke røyker jeg, og det er svært lite av alkoholholdige drikker som er gode i min smak.

Derfor drikker jeg svært sjelden.

Ja, jeg hører du sier det. Det der det som er hele poenget. Og det at du nå prøver å rettferdiggjøre ståstedet ditt ytterligere ved å si at du "drikker svært sjelden", tar jo bare gullmedalje i dobbeltmoral.

Endret av Krakonosj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kilde?

Dette er ting jeg har lest om i bøker, men du finner helt sikkert noe om det, om du søker etter delta-9-tetrahydracannabinol, på google.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppvokst på bygda, og der lærte vi at hasj = narkotika, og var livsfarlig, mens som 16-17 åringer var det helt greit for mange av foreldrene at vi var dritings i helgene, ofte på 96% sprit eldre kompiser hadde spleiset med faren sin på.

Etter mange år i byen, og kjennskap til flere som har lang erfaring med hasj(vanlige ressurssterke mennesker), og foretrekker det fremfor en six-pack, eller sprit. (Har aldri røyka noe som helst selv.)

I tillegg har man jo lest, sett dokumentarer, osv., og det er jo ingen tvil om at alkohol er tusen ganger farligere enn hasj. Har også sett seriøse bivirkninger av alkohol på nært hold, ikke pent.

Får vel bare konstatere at forrige generasjon(og store deler av min) rett og slett var uvitende.

En dokumentar på discovery (tror jeg det var) viste at i usa var statistikken over dødsfall i en periode noe sånt som:

Døde av tobakk - 345000

Døde av alkohol - 100000

Døde av narkotika(legemidler inkludert) - 40000

Døde av marihuana - 0

Kun et av disse tallene er riktig, husker ikke de andre nøyaktig. kan sikkert googles.

At alkohol er lov og hasj forbudt har med historie og tradisjoner og gjøre. Nå er det ikke mange år siden man fant ut at hasj er så lite skadelig som det er, og om et par hundre år er det garantert lovlig i en eller annen form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ville du gjort om du fant ut at en du dater har røyket hasj. Ikke bare en gang, men flere ganger.

Anonym poster: 02a1a932954f34606fbaaeecf6f60f28

Om han har røyka hasj er en ting om han fremdels røyker er en annen ting.

Har han røyka hasj en ganng i tiden, mye eller lite, spiller ingen rolle.

Røyker han i dag, så er det vel avhengig av hvor ofte det røykes og om det har noen innvirkning på livet ellers. Jeg slutter med til dem som påpeker at uforholdsmessig høyt alkoholkonsum er langt verre enn en blås i ny og ne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hører du sier det. Det der det som er hele poenget. Og det at du nå prøver å rettferdiggjøre ståstedet ditt ytterligere ved å si at du "drikker svært sjelden", tar jo bare gullmedalje i dobbeltmoral.

Det jeg egentlig sier er at jeg ikke har behov for rusmidler - heldigvis. Og det har ingenting med dobbeltmoral å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kriminaliteten det medfører er jo et resultat av at det er ulovlig. Dersom alkohol var ulovlig ville nesten alle ha vært kriminelle, noe de også var under forbudstiden. Men jeg regner med at du liker at staten/mamma tar ansvar for deg og forteller deg hva du skal putte i din egen kropp, som DU eier? For oss andre så ønsker vi å bestemme selv.

Det hadde dessuten ikke hatt annet enn positive effekter om man legaliserte/avkriminaliserte det. Argumentet du nå tenker på om at flere ville ha begynt viser empiri at er usant. Dersom heroin hadde blitt legalisert, tror du hasjrøykere hadde løpt på narkoteket og kjøpt seg sprøyter? Neppe. Samme med vanlige folk vs hasj. Mulig yngre folk hadde fått lavere terskel for å prøve, men hva så? Det er bedre at ungdommen sitter i tv-stua og filosoferer enn at det raver rundt i grøftefylla.

Enorme skatteinntekter på hasj, politiets ressurser kan brukes på noe annet enn å forfølge heroinister, negre på akerselva og hippiebønder som vil tjene en slant.

Dessuten kunne man fått hjelp om man kom utpå kjøret, man kunne fått informasjon, råd om bruk osv.

Men slike som deg har selvsagt lest disse argumentene før og blåser i dem, for alt som gjelder for slike som deg er troen på at det som ALDRI har vist seg å fungere bare MÅ fungere snart. Bare vi blir enda strengere!

Sorry mac. Du er utdatert.

Hadde man legalisert bruken av narkotiske stoffer, og prostitusjon etc., så kunne man nok redusert mye av kriminaliteten relatert til dette. Og fått noen flere kroner inn i statskassa.

Problemet er bare at det da hadde medført et økt antall svake sjeler som ville blitt avhengig og ødelagt av å misbruke disse stoffene. Og dermed økte utgifter for samfunnet.

Dessuten hadde kriminaliteten bare flyttet seg til andre områder. Kriminelle er hovedsaklig motivert av penger. Og de hadde da bare funnet andre områder å få tak i penger på. Som f.eks å rane gamle damer i hjemmet sitt. Ikke noe bedre akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg egentlig sier er at jeg ikke har behov for rusmidler - heldigvis. Og det har ingenting med dobbeltmoral å gjøre.

Hvordan kan du påstå at det "ikke har noe med dobbeltmoral" å gjøre?

Du er imot legalisering av cannabis, og rettferdiggjør dette med at du "egentlig mener" at også alkohol (ditt eget rusmiddel av preferanse) også skulle være forbudt. Men du tar deg jo tydeligvis en dram i ny og ne, selv om du "egentlig mener at også alkohol burde være forbudt".

Hvordan kan du ikke se at det er en hyklerisk innstilling å ta så lett på sine egne synder, samtidig som du støtter et system hvor alle andre skal straffes hardt for sine synder, bare fordi deres rusmiddel av preferanse er et annet enn ditt eget?

Hvorfor kan du ikke bare innrømme at du er en hykler først som sist? For det her begynner virkelig å bli pinlig for din del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Hvordan kan du påstå at det "ikke har noe med dobbeltmoral" å gjøre?

Du er imot legalisering av cannabis, og rettferdiggjør dette med at du "egentlig mener" at også alkohol (ditt eget rusmiddel av preferanse) også skulle være forbudt. Men du tar deg jo tydeligvis en dram i ny og ne, selv om du "egentlig mener at også alkohol burde være forbudt".

Hvordan kan du ikke se at det er en hyklerisk innstilling å ta så lett på sine egne synder, samtidig som du støtter et system hvor alle andre skal straffes hardt for sine synder, bare fordi deres rusmiddel av preferanse er et annet enn ditt eget?

Hvorfor kan du ikke bare innrømme at du er en hykler først som sist? For det her begynner virkelig å bli pinlig for din del.

Du får dagens pris:

picasso-pablo-don-quixote-1955.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du påstå at det "ikke har noe med dobbeltmoral" å gjøre?

Du er imot legalisering av cannabis, og rettferdiggjør dette med at du "egentlig mener" at også alkohol (ditt eget rusmiddel av preferanse) også skulle være forbudt. Men du tar deg jo tydeligvis en dram i ny og ne, selv om du "egentlig mener at også alkohol burde være forbudt".

Hvordan kan du ikke se at det er en hyklerisk innstilling å ta så lett på sine egne synder, samtidig som du støtter et system hvor alle andre skal straffes hardt for sine synder, bare fordi deres rusmiddel av preferanse er et annet enn ditt eget?

Hvorfor kan du ikke bare innrømme at du er en hykler først som sist? For det her begynner virkelig å bli pinlig for din del.

:ler:

I den ideelle verden hadde det ikke vært noe misbruk av noe rusmiddel. Og dermed ingen problemer.

Dessverre lever ikke vi i denne ideelle verden.

Medisinsk sett har det jo vist seg at både alkohol og hasj/cannabis etc. kan være forebyggende og/eller virksomme ved ulike typer av problemer.

I små mengder kan det altså være bra, mens i større mengder er det skadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

I den ideelle verden hadde det ikke vært noe misbruk av noe rusmiddel. Og dermed ingen problemer.

Dessverre lever ikke vi i denne ideelle verden.

Medisinsk sett har det jo vist seg at både alkohol og hasj/cannabis etc. kan være forebyggende og/eller virksomme ved ulike typer av problemer.

I små mengder kan det altså være bra, mens i større mengder er det skadelig.

Si meg, sliter du med å forstå helt grunnleggende logikk?

Dette er deg:

"Jammen bra at cannabis er forbudt. Det støtter jeg" *tar seg en dram*

"Egentlig mener jeg jo at også alkohol burde være forbudt, men pytt sann." *tar seg en dram*

"Ihvertfall godt at folk som røyker hasj blir bøtelagt, fengslet og kastet ut av både jobb og utdanningssystemer. Ihvertfall godt at vi stenger dem ute av samfunnet." *tar seg en dram*

At du ikke selv skjønner hvor grunnleggende egosentriske holdningene dine er, er bare helt utrolig, hvordan du kan unnskylde ditt eget alkoholforbruk med at "jeg drikker jo bare litt" og "egentlig mener jeg jo også det burde være forbudt", mens alle som velger et annet rusmiddel skal straffes hardt. Det er et ordtak som sier at man skal være "hard mot seg selv og mild mot andre", men i ditt tilfelle er det tydeligvis det motsatte som gjelder: "mild mot seg selv og hard mot andre". Du mangler med andre ord helt grunnleggende integritet og sans for rettferdighet.

Og du vet jeg har rett, det er derfor du kommer med disse absurde bortforklaringene som du umulig kan tro på selv en gang, bruker smilefjes (sorry, du sjarmerer ikke meg) og kommer trekkende med floskler om at "i en ideel verden hadde det ikke vært noe rusmisbruk". Hvordan i faen er det et argument for at du skal få lov til å drikke mens jeg ikke skal få lov til å røyke? Slutt å være så forbanna sta og innrøm at du er en hykler. Du blir ikke klokere av å tviholde på forestillinger du innerst inne vet ikke henger på greip. Og du vinner heller ikke denne diskusjonen, uansett hvor mye du forsøker å redde ansikt. Det står faktisk respekt av det å innrømme at en har tatt feil, i tilfellet du ikke visste det.

Endret av Krakonosj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg har bitt merke i meg når det kommer til folk som røyker hasj, er at de mister så utrolig mye av sine sosiale antenner, blir utrolig selvopptatt, mistolker hint, og sløve etter en stund. Det har aldri slått feil. Man kan påstå så mye man vil at hasj ikke er skadelig, men man må være ganske uvitende om man tror det.

Anonym poster: f6cbd4efa49b6e4e7fbac40f8b61c1d7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, sliter du med å forstå helt grunnleggende logikk?

Dette er deg:

"Jammen bra at cannabis er forbudt. Det støtter jeg" *tar seg en dram*

"Egentlig mener jeg jo at også alkohol burde være forbudt, men pytt sann." *tar seg en dram*

"Ihvertfall godt at folk som røyker hasj blir bøtelagt, fengslet og kastet ut av både jobb og utdanningssystemer. Ihvertfall godt at vi stenger dem ute av samfunnet." *tar seg en dram*

At du ikke selv skjønner hvor grunnleggende egosentriske holdningene dine er, er bare helt utrolig, hvordan du kan unnskylde ditt eget alkoholforbruk med at "jeg drikker jo bare litt" og "egentlig mener jeg jo også det burde være forbudt", mens alle som velger et annet rusmiddel skal straffes hardt.

Det er et ordtak som sier at man skal være "hard mot seg selv og mild mot andre", men i ditt tilfelle er det tydeligvis helt motsatt: "mild mot seg selv og hard mot andre" er det som gjelder. Du mangler med andre ord helt grunnleggende integritet og sans for rettferdighet (så lenge uretten ikke rammer deg selv).

Du vet jeg har rett, det er derfor du kommer med disse absurde bortforklaringene som du umulig kan tro på selv en gang, bruker smilefjes (sorry, du sjarmerer ikke meg) og kommer trekkende med floskler om at "i en ideel verden hadde det ikke vært noe rusmisbruk". Hvordan i faen er det et argument for at du skal få lov til å drikke mens jeg ikke skal få lov til å røyke?

Slutt å være så forbanna sta og innrøm at du er en hykler. Du blir ikke klokere av å tviholde på forestillinger du innerst inne vet er helt på trynet. Og du vinner heller ikke denne diskusjonen, uansett hvor mye du forsøker å redde ansikt. Det står faktisk respekt av det å innrømme at en har tatt feil, i tilfellet du ikke visste det.

:ler::ler::ler:

Engelskmennene har jo faktisk et artig uttrykk i denne sammenhengen; I'll drink to that! hehe

Men alvorlig talt så syns jeg faktisk synd på alle som sliter med rusmisbruk. Kan ikke være lett.

På den annen side er det veldig viktig å unngå slike individer for ens egen skyld. Såpass EGO må man dessverre være i denne verden.

Og derfor bør TS tenke seg godt om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler::ler::ler:

Engelskmennene har jo faktisk et artig uttrykk i denne sammenhengen; I'll drink to that! hehe

Som sagt, du sjarmerer ikke meg. Tvert imot syns jeg den desperate roinga di bare er ynkelig.

Men alvorlig talt så syns jeg faktisk synd på alle som sliter med rusmisbruk. Kan ikke være lett.

Åh, så snill du er som syns det (ironi). Tydeligvis er ikke dette like viktig for deg når det kommer til alkohol. Det er bare jeg som ikke skal få lov til å røyke cannabis fordi du "syns synd på folk som sliter med rusmisbruk", mens du skal ha lov til å pimpe nedpå med alkoholen din allikevel.

På den annen side er det veldig viktig å unngå slike individer for ens egen skyld. Såpass EGO må man dessverre være i denne verden.

Og derfor bør TS tenke seg godt om.

I følge den samme logikken burde man også unngå deg, i og med at du drikker. Det er den biten du ikke ser fordi du mangler integritet.

Endret av Krakonosj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som sagt, du sjarmerer ikke meg. Tvert imot syns jeg den desperate roinga di bare er ynkelig.

Åh, så snill du er som syns det (ironi). Tydeligvis er ikke dette like viktig for deg når det kommer til alkohol.

I følge den samme logikken burde man også unngå deg, i og med at du drikker. Det er den biten du ikke ser fordi du mangler integritet.

Du skal faktisk få lete etter damer som drikker mindre enn meg :smoke: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal faktisk få lete etter damer som drikker mindre enn meg :smoke: hehe

Vet du hva, integritetsløse idioter som deg selv ville ikke plagd meg dersom jeg visste at dere bare var et ubetydelig mindretall. Det virkelig irriterende er at det er folk med din tankegang, dine holdninger og din moral som danner "den gemene hop", stemmekveget. Det er derfor cannabis fortsatt ikke er legalisert.

Er det rart man bare får lyst til å gi en lang f... i samfunnet rundt seg, folk som har lyst til å kaste en i fengsel fordi en foretrekker andre ting enn dem selv? Folk sier man blir sløv og apatisk av å røyke. Vel, det er i så fall ikke det minste rart.

Endret av Krakonosj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville ikke plaget meg i det hele tatt. Jeg vil mye heller date en som røyker spliff i ny og ne enn en som drikker ofte/mye. Milde hallucinogen har jeg ikke noe i mot, og etter det jeg har erfart klarer de fleste (voksne) som bruker disse å skille mellom stoffene og sette grenser for seg selv. Kjenner flere som røyker både regelmessig og ved spesielle anledninger, og felles for dem alle er at de har veldig tydelige grenser og holdninger når det gjelder bruk av hallucinogen/psykedeliske stoffer. De fleste av dem er skeptisk til såkalt syntetiske eller semi-syntetiske stoffer (LSD, meskalin, ketamin, MDMA, etc) og foretrekker det de ofte omtaler som "naturlige", altså cannabis, salvia, fleinsopp og lignende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

etter det jeg har erfart klarer de fleste (voksne) som bruker disse å skille mellom stoffene og sette grenser for seg selv. Kjenner flere som røyker både regelmessig og ved spesielle anledninger, og felles for dem alle er at de har veldig tydelige grenser og holdninger når det gjelder bruk av hallucinogen/psykedeliske stoffer. De fleste av dem er skeptisk til såkalt syntetiske eller semi-syntetiske stoffer (LSD, meskalin, ketamin, MDMA, etc) og foretrekker det de ofte omtaler som "naturlige", altså cannabis, salvia, fleinsopp og lignende.

Fakta

Problemet er bare at det da hadde medført et økt antall svake sjeler som ville blitt avhengig og ødelagt av å misbruke disse stoffene. Og dermed økte utgifter for samfunnet.

Dessuten hadde kriminaliteten bare flyttet seg til andre områder. Kriminelle er hovedsaklig motivert av penger. Og de hadde da bare funnet andre områder å få tak i penger på. Som f.eks å rane gamle damer i hjemmet sitt. Ikke noe bedre akkurat.

Fordommer

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, integritetsløse idioter som deg selv ville ikke plagd meg dersom jeg visste at dere bare var et ubetydelig mindretall. Det virkelig irriterende er at det er folk med din tankegang, dine holdninger og din moral som danner "den gemene hop", stemmekveget. Det er derfor cannabis fortsatt ikke er legalisert.

Er det rart man bare får lyst til å gi en lang f... i samfunnet rundt seg, folk som har lyst til å kaste en i fengsel fordi en foretrekker andre ting enn dem selv? Folk sier man blir sløv og apatisk av å røyke. Vel, det er i så fall ikke det minste rart.

Tror du på at anarki gir et bedre samfunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville ikke plaget meg i det hele tatt. Jeg vil mye heller date en som røyker spliff i ny og ne enn en som drikker ofte/mye. Milde hallucinogen har jeg ikke noe i mot, og etter det jeg har erfart klarer de fleste (voksne) som bruker disse å skille mellom stoffene og sette grenser for seg selv. Kjenner flere som røyker både regelmessig og ved spesielle anledninger, og felles for dem alle er at de har veldig tydelige grenser og holdninger når det gjelder bruk av hallucinogen/psykedeliske stoffer. De fleste av dem er skeptisk til såkalt syntetiske eller semi-syntetiske stoffer (LSD, meskalin, ketamin, MDMA, etc) og foretrekker det de ofte omtaler som "naturlige", altså cannabis, salvia, fleinsopp og lignende.

Vikingene brukte visstnok rød fluesopp for å gå berserk i kamp.

Anbefaler du det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Jeg hadde ikke brydd meg om hasjrøyking så fremt det ikke skjedde flere ganger i uken. Samme kan jeg si om øl. for den del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...