Gå til innhold

Han har røyket hasj

Fremhevede innlegg

Gjest Skogmann
Skrevet

Det finnes diverse gode argumenter; problemet er bare det faktum at folk flest bare ser det de selv ønsker å se.

Ett argument er at cannabis etc. er veien videre til sterkere stoffer som virkelig ødelegger livet.

Ett annet er at rusmidler gjør en sløv og at man dermed fort tar feil beslutninger.

At det er ulovlig er forsåvidt også et meget godt argument.

Alkohol eller sigaretter er veien videre til sterkere stoffer. De fleste prøver det først. Alkohol ødelegger flere liv enn hasj. Det er ingen vitenskapelig hold for at hasj fører til sterkere stoffer. Det er miljøer som fører til sterkere stoffer.

Alkohol gjør en GANSKE mye mer ruset enn hasj, og folk blir som regel mye mer forsiktige av hasj. Det motsatte, er som du kanskje vet og har opplevd selv, tilfelle for alkohol.

At det er ulovlig er et vagt argument. Dersom tyggis var ulovlig, skal man argumentere med at man ikke burde tygge tyggis fordi det er ulovlig?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Meninger for og imot skadevirkninger satt til side: Det burde uansett være grunnleggende moral, rett og slett alminnelig folkeskikk, at folk skal få være frie til å gjøre som de vil med sine egne kropper, å få putte i seg det de måtte ønske av narko og gift..eller kuk for den saks skyld. "Friheten til å velge over sin egen kropp" er et viktig prinsipp både når det gjelder lovlig abort og seksuell frigjøring, men så plutselig gjelder ikke dette prinsippet allikevel fordi det ikke passet seg sånn for den gemene hop denne gangen. Narkotika kan vi jo ikke ha, det har vi hørt alt om. Som om nei-folka i dag er så mye mer informerte enn alle nei-folk før dem.

Så la oss bare for et øyeblikk anta at det er skikkelig skikkelig skadelig å røyke hasj; Hva er plutselig greia med å blande inn politiet? Vi bøtelegger jo ikke folk og hiver dem i fengsel fordi de har blitt for feite heller, det skulle blitt ramaskrik; Straffe folk bare for ikke å ta vare på sine egne kropper, nei det skulle tatt seg ut. Men med en gang det er snakk om "o skumle narkotika" er det liksom fram med pisken med en gang, da setter man prinsippene på vent. Helt latterlig. Som å gjøre det straffbart å ta selvmord...i tillegg til at det er en temmelig lusen behandling av andre mennesker da.

Endret av Krakonosj
  • Liker 3
Gjest Katten.
Skrevet

Hvis du måtte ta en operasjon; hadde du følt deg mye trygg hvis du visste at kirurgen røykte hasj etc.?

Jeg foretrekker at han hadde tatt en joint dagen i forveien, kontra vært på fylla.

Skrevet

Det er minst like mye som taler mot inngangsports-teorien som forskning som taler for den, så det blir feil å bastant påstå at den er sann. Mye av forskningen som taler for har også for vane å ignorere det at korrelasjon ikke medfører kausalitet. Spesielle persontrekk og miljøet som ofte befinner seg rundt er mye mer sannsynlige grunner til at enkelte går over til tyngre stoffer, enn bruken av cannabis alene.

Ja, og det er akkurat disse persontrekkene og miljøet som er de store problemene.

Uten persontrekkene så begynner man ikke med hasj i utgangspunktet.

Skrevet

Alkohol eller sigaretter er veien videre til sterkere stoffer. De fleste prøver det først. Alkohol ødelegger flere liv enn hasj. Det er ingen vitenskapelig hold for at hasj fører til sterkere stoffer. Det er miljøer som fører til sterkere stoffer.

Alkohol gjør en GANSKE mye mer ruset enn hasj, og folk blir som regel mye mer forsiktige av hasj. Det motsatte, er som du kanskje vet og har opplevd selv, tilfelle for alkohol.

At det er ulovlig er et vagt argument. Dersom tyggis var ulovlig, skal man argumentere med at man ikke burde tygge tyggis fordi det er ulovlig?

Jeg har aldri sagt noe annet enn at røyking og alkohol er skadelig. Det er vitenskaplig bevist forlengst.

Men det betyr ikke at det er om å gjøre å bruke mest mulig annet som ikke er sunt og som man kan bli avhengig av.

At røyk og alko er lovlig er egentlig bare dumt.

• Liker 1
Gjest Lurifix
Skrevet

hasj er kjempe kjempe farlig. man må ha spesielle persontrekk for å begynne med det!

Beklager, men nei.

• Liker 1
Skrevet

NEI!! Foretrekker også personer som ikke er på fylla støtt eller røyker tobakk.

Vi hadde vært på to forskjellige planeter dersom han hadde røyket hasj. Jeg vil bli sammen med en voksen ansvarlig person med bedre moral enn så.

Det er min mening, og mitt valg. Men fortid er fortid. Er det en som har testet ut litt i sin ungdom, er det null problem.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke noe imot at folk gjør det, men jeg ville ikke blitt sammen en person som holdt på med det. Det hadde vært greit om det var i fortiden, men ikke om det fortsatt skjedde... Men nå skal det sies at jeg ikke vil bli sammen en som røyker vanlig sigaretter, eller drikker regelmessig heller, så jeg er kanskje litt streng.

Synes ikke du er streng i det hele tatt, jeg, bare fornuftig og oppegående :) . Vi tenker helt likt i denne saken.

Skrevet

NEI!! Foretrekker også personer som ikke er på fylla støtt eller røyker tobakk.

Vi hadde vært på to forskjellige planeter dersom han hadde røyket hasj. Jeg vil bli sammen med en voksen ansvarlig person med bedre moral enn så.

Det er min mening, og mitt valg. Men fortid er fortid. Er det en som har testet ut litt i sin ungdom, er det null problem.

:klappe:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har aldri sagt noe annet enn at røyking og alkohol er skadelig. Det er vitenskaplig bevist forlengst.

Men det betyr ikke at det er om å gjøre å bruke mest mulig annet som ikke er sunt og som man kan bli avhengig av.

At røyk og alko er lovlig er egentlig bare dumt.

Og jeg regner med at du pusher hardt på for et forbud der i gården også? Den er så fascinerende dobbeltmoralsk den tankegangen der; Det at man egentlig mener at ens eget rusmiddel av preferanse (som oftest alkohol) "også skulle være forbudt", men sånn egentlig driter man ganske hardt i det også.

Endret av Krakonosj
  • Liker 2
Skrevet

Og jeg regner med at du pusher hardt på for et forbud der i gården også? Den er så fascinerende dobbeltmoralsk den tankegangen der; Det at man egentlig mener at ens eget rusmiddel av preferanse (som oftest alkohol) "også skulle være forbudt", men sånn egentlig driter man ganske hardt i det også.

Det hadde faktisk ikke kostet meg mye om alkohol og røyking var forbudt.

Ikke røyker jeg, og det er svært lite av alkoholholdige drikker som er gode i min smak.

Derfor drikker jeg svært sjelden.

Skrevet

Ikke noe problem for min del.

Jeg synes det er greit at folk røyker hasj så lenge det ikke blir for ofte. Noen ganger i måneden er greit, helst i sosiale settinger.

Hasj er ikke/så og si ikke (?) fysisk vanedannende, og så lenge man ikke røyker for ofte blir man ikke sløv eller preget på noen annen måte i hverdagen. Så da ser jeg ingenting galt i det, utenom det faktum at det er ulovlig, noe som vil si at de fleste kjøper ulovlig importert hasj med mye snuskete business bak hver eneste hasjklump. Ikke like ålreit akkurat det der, men det blir vel mer en annen diskusjon.

Skrevet

Ikke noe problem for min del.

Jeg synes det er greit at folk røyker hasj så lenge det ikke blir for ofte. Noen ganger i måneden er greit, helst i sosiale settinger.

Hasj er ikke/så og si ikke (?) fysisk vanedannende, og så lenge man ikke røyker for ofte blir man ikke sløv eller preget på noen annen måte i hverdagen. Så da ser jeg ingenting galt i det, utenom det faktum at det er ulovlig, noe som vil si at de fleste kjøper ulovlig importert hasj med mye snuskete business bak hver eneste hasjklump. Ikke like ålreit akkurat det der, men det blir vel mer en annen diskusjon.

Kriminaliteten det medfører er også i høyeste grad en del av virkeligheten.

Skrevet

Ja, så klart. Det eneste jeg skrev var at det blir en annen diskusjon enn den som pågår her. De fleste som misliker hasjrøyking hos partneren sin gjør det vel ikke av disse grunnene.

Skrevet (endret)

Ja, så klart. Det eneste jeg skrev var at det blir en annen diskusjon enn den som pågår her. De fleste som misliker hasjrøyking hos partneren sin gjør det vel ikke av disse grunnene.

Klart det er en viktig del av problematikken her også. Folk som kjøper hasj/stoff støtter faktisk kriminelle.

Endret av Steinar40
Skrevet

Ingen ting. Hva hadde du gjort om en du kjente drakk øl, spiste sovetabletter eller gud forby drakk sprit?

Selv om hasj er ulovlig, så er ikke nødvendigvis de som bruker det farlige narkomane.

Skrevet

Klart det er en viktig del av problematikken her også. Folk som kjøper hasj/stoff støtter faktisk kriminelle.

Så legaliser hasj da, slik at vi får de pengene inn i statskassen.

Skrevet

Ingen ting. Hva hadde du gjort om en du kjente drakk øl, spiste sovetabletter eller gud forby drakk sprit?

Selv om hasj er ulovlig, så er ikke nødvendigvis de som bruker det farlige narkomane.

Nei, men man merker stort sett forskjell på folk som røyker flere ganger i uka, enn folk som ikke gjør det.

Jeg har mange venner som røyker hasj, og de er flotte mennesker, men de sliter mer med ting enn det andre gjør, og de trenger oftere en støttende hånd... Det er ikke noen hemmelighet at THC fjerner noe av fettlagrene i hjernen... Fettlagrene i hjernen er de som skal sørge for at signaler blir sendt til riktig plass, så mennesker som får i seg mye TCH, vil få problemer med hodene sine.

Skrevet

Det er ikke noen hemmelighet at THC fjerner noe av fettlagrene i hjernen... Fettlagrene i hjernen er de som skal sørge for at signaler blir sendt til riktig plass, så mennesker som får i seg mye TCH, vil få problemer med hodene sine.

Kilde?

Gjest Skogmann
Skrevet (endret)

Kriminaliteten det medfører er jo et resultat av at det er ulovlig. Dersom alkohol var ulovlig ville nesten alle ha vært kriminelle, noe de også var under forbudstiden. Men jeg regner med at du liker at staten/mamma tar ansvar for deg og forteller deg hva du skal putte i din egen kropp, som DU eier? For oss andre så ønsker vi å bestemme selv.

Det hadde dessuten ikke hatt annet enn positive effekter om man legaliserte/avkriminaliserte det. Argumentet du nå tenker på om at flere ville ha begynt viser empiri at er usant. Dersom heroin hadde blitt legalisert, tror du hasjrøykere hadde løpt på narkoteket og kjøpt seg sprøyter? Neppe. Samme med vanlige folk vs hasj. Mulig yngre folk hadde fått lavere terskel for å prøve, men hva så? Det er bedre at ungdommen sitter i tv-stua og filosoferer enn at det raver rundt i grøftefylla.

Enorme skatteinntekter på hasj, politiets ressurser kan brukes på noe annet enn å forfølge heroinister, negre på akerselva og hippiebønder som vil tjene en slant.

Dessuten kunne man fått hjelp om man kom utpå kjøret, man kunne fått informasjon, råd om bruk osv.

Men slike som deg har selvsagt lest disse argumentene før og blåser i dem, for alt som gjelder for slike som deg er troen på at det som ALDRI har vist seg å fungere bare MÅ fungere snart. Bare vi blir enda strengere!

Sorry mac. Du er utdatert.

Endret av Skogmann
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...