Gå til innhold

Liker han meg? eller ikke? confusing

Fremhevede innlegg

Skrevet

"Nei" Så lenge jeg vet du ikke er der for å sjekke opp andre jenter, men for å ha kjekt med kompiser, så ; whats the problem?"

TS: Såå, er dere sammen nå/holder på eller vet du fortsatt ikke hva som skjer mellom dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JulieU ;

Vi er verken kjærester, eller holder på.

Men vi har ikke vært med hverandre på rundt en uke, men snakker sammen masse hver eneste dag.

Opptil flere timer i tlf hver eneste kveld, så noe mer en bare venner det er vi..

Han har også invitert meg med på middag også byen sammen med alle kompisene hans, på lørdagen som kommer. Så det tyder jo på at

han er intressert.

Syntes det er en rar situasjon, og vet ikke om jeg skal spørre han om han er intressert eller ikke.

Men utifra svarene han gir meg, som fks når jeg spurte han om dette med byen. Spurte veldig retorisk, som om det ikke var nøyaktig meg jeg tenkte på når jeg spurte,

så gav han meg ett svar som tydet på at det var meg han mente.

Som når han sa ; hvorfor skulle jeg bry meg om DU gikk ut med DINE venniner.

Også omformulerte spørsmålet som jeg skjønte var direkte ment til meg.

Om en mann, ikke er intressert da, så vet jeg neimen ikke hva han driver med. Er ikke dere enige?

Hvorfor drive å ringe meg, sende meg meldinger, spørre meg med på ting osv, bare for å ha meg som venn?

Har slått meg til ro med tanken på at han kansje bare vil ta det rolig. Men nå er ikke jeg noe ekspert på dette området, men håper å tro han liker meg.

Anonym poster: 862a0767440d969f9954b52c7bb98c96

Skrevet

Så forstår virkelig ikke logikken i noen av svarene her. For hvis man aldri pleier å ha med noen hjem fra byen, eller rote med noen ute på byen ol selv om man er singel, hvorfor i allverden gjøøre det når man har truffet noen man liker?

Fordi parforholdet har blitt kjedelig kanskje?

Skrevet

Men hvorfor i alle dager skal jeg "utfordre dem", eller "by på meg selv" når jeg er der for å kose meg med venner? Da kommer det på ett ut om deter gull eller gråstein for min del..

Du befinner deg i en sosial setting som du av egen fri vilje (forhåpentligvis) har oppsøkt. Da anter jeg at du har dine grunner for å oppsøke sosialt samvære med folk. På byen er det slik at mennesker kan bli nyskjerrige på deg. De forsøker å oppnå kontakt....er du passiv som jeg beskrev i mitt forrige innlegg så er det tilfeldigheter som avgjør om det blir en amøbe eller noe mer som gjør et forsøk. Om du er litt mer aktiv i å vise "hvem du er" samt er litt mer "utfordrende" så kan det faktisk være at du får noen nye bekjente / venner den kvelden som du kan ha det hyggelig med siden. Like søker like ...

Prinsippet om "law of attraction" handler om at du vil tiltrekke deg det du søker etter. Har du bestemt deg for at det kun er amøber på byen så er det amøber du møter på byen. Belive me ...

Skrevet

Du har faktisk ikke klart å liste opp en eneste grunn til at ikke-single går på byen. Men inni hodet ditt har du tydeligvis noen tanker om det, og da lurer jeg på hvorfor du mener at ikke-single ikke kan ha de samme grunnene.

Ikke en eneste grunn? .. . Les sitat mitt nedenfor en gang til. Her gir jeg deg nok til at du skulle klare å tenke ut flere hundre kun av egen erfaring.

Ut ifra status quo i forholdet så bør man kunne resonere seg frem til om det har vært triggere i nær fortid som kan utløse tilfeldig utroskap på en arena som byen. Hva slags type kvinnemenneske er hun på et grunnleggende plan.

Det er summen av mange ting som avgjør om varsellampene blinker eller ei altså iforhold til hvorfor de ikke-single oppsøker slike arenaer når de er etablert som par hjemme. Som et svar til hvordan man kan ha mange ikke-single på byen med helt forskjellige motiver.

Det kan finnes utallige uroligheter i et forhold i nær fortid som kan "utløse" behov for den ene i parforholdet til å ta seg en tur på byen. Forhold som har en tendens til å gå "under radaren" hos den ofte naive halvdelen som sitter igjen foran Xbox´n hjemme. Om du ikke kan tenke deg til hva grunner det her kan være så skal jeg nevne noen konkrete:

# Lite oppmerksomhet fysisk / psykisk

# Krangel om whatever...

# Føler seg lite sexy

# Føler seg "glemt"

# Kjedelig sex

# Søken etter spenning

# Utilfredsstilte behov.

Så finnes det positive også for all del..

# Se om man treffer folk man ikke har sett på lenge

# Trenger en pause fra oppvask og kjedelige hverdagsrutiner

# Behov for å maxe promillen og sladre litt om naboen

Det finnes en balansegang hvor det vil være en viss tilstedeværelse av både positive og negative "motiver". Denne balansegangen er opptil hver enkelt å føle på selv.

Noen av disse behovene er lettere å erkjenne ovenfor en selv enn andre.

Men heldigvis for meg, så er jeg såpass oppegående at jeg vet at ikke alle menn er like. Derfor vet jeg (og er veldig glad for) at det er de færreste (muligens Steinar) som har samme tankegang som deg. Jeg innser jo også at det ikke er mulig å få noe som helst fornuftig ut av deg, så jeg tror jeg skal slå meg til ro med at du er rar, og at jeg er glad jeg ikke dater deg.

Trenger i min bok ikke være så oppegående for å skjønne at det verken finnes menn eller kvinner som er like. Du har vist særdeles liten vilje til å i det hele tatt lese det jeg skriver. Langt mindre reflektere over det i noe som helst dybde. Jeg kan ikke tvinge deg til å skjønne noe du ikke vil skjønne....kan gi deg all verdens med grunnlag for å fatte det men. Om vi skal fortsette å diskutere dette videre så må jeg nesten få en begrunnelse for hvor eksakt fornuften opphører i det jeg skriver.

Jeg er krevende i den forstand at jeg skal ha gjennomtenkte begrunnelser for hvorfor du gjør og resonerer slik du gjør. Jeg takler ikke folk som prosjekterer andres meninger som sine egne. Fører til bunnløs forhåndsdømming og idioti.

Og til TS: Beklager at vi kupper hele tråden din. Bra du snakket med ham, og bra du også ser at ikke alle menn tenker som denne PrimoFanten.

Det der frieriet til å få TS til å backe deg opp på slutten der kan du bare spare oss for...sånt gjennomskua en etter barnehagen på 80tallet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er singel, og har vel vært det en stund med unntak av noen kortere "forhold".

Jeg går på byen eller ut:

- For å møte venner jeg ikke har møtt på en stund for vin/spise ute (typisk hverdag etter jobb)

- Med kolleger på fredag etter jobb, kan starte med mat, vin, og faktisk ende opp på et utested til det stenger, eller avslutte tidligere.

- Gå ut med venninner for å danse, venninner kan både være single og ikke single.

- Feks etter konsert

- Jobb arrangementer, middager etc.

- Spesielt arrangement feks en som har fest, åpning av et nytt utested el

Selvføgelig hender det at jeg flørter eller blir forsøkt sjekket opp, men aldri har jeg blitt med eller tat tmed meg en type hjem fra byen, enten jeg er singel eller ikke. Det er faktisk ikke noe formål.

Skrevet

Fordi parforholdet har blitt kjedelig kanskje?

?? Nå var jeg i et langt forhold før jeg ble skilt. Vil ikke si at parforholdet var kjedelig, tvert i mot. Men gikk jo faktisk ut av de samme årsaker som nevnt i innlegget mitt over da også, bare mye sjeldnere. Er det noe jeg har lært av å være singel så er det faktisk å være mer sosial med venner og bekjente når man er i et forhold.

Men for å snu saken på hodet, det er da vel ikke på byen folk er mest utro? Mener jeg har husket å ha lest at det faktisk er på arbeidsplassen? Hvis man er på jakt etter noen andre kan jo det skje på jobb, på trening, på privatfester, i parken, på reise, på byen eller hvor som helst.

Skrevet

?? Nå var jeg i et langt forhold før jeg ble skilt. Vil ikke si at parforholdet var kjedelig, tvert i mot. Men gikk jo faktisk ut av de samme årsaker som nevnt i innlegget mitt over da også, bare mye sjeldnere. Er det noe jeg har lært av å være singel så er det faktisk å være mer sosial med venner og bekjente når man er i et forhold.

Men for å snu saken på hodet, det er da vel ikke på byen folk er mest utro? Mener jeg har husket å ha lest at det faktisk er på arbeidsplassen? Hvis man er på jakt etter noen andre kan jo det skje på jobb, på trening, på privatfester, i parken, på reise, på byen eller hvor som helst.

Du har selvfølgelig rett i at utroskap kan skje i diverse ulike sammenhenger. Det kommer an på hvilke muligheter folk har.

Men når forholdet ikke fungerer så er det ihvertfall stor risiko for utroskap. Virker som en del undervurderer dette.

Skrevet

Ikke en eneste grunn? .. . Les sitat mitt nedenfor en gang til. Her gir jeg deg nok til at du skulle klare å tenke ut flere hundre kun av egen erfaring.

I sitatet ditt var det faktisk ingen konkrete grunner, bare svada, som i de fleste innleggene dine.

Så finnes det positive også for all del..

# Se om man treffer folk man ikke har sett på lenge

# Trenger en pause fra oppvask og kjedelige hverdagsrutiner

# Behov for å maxe promillen og sladre litt om naboen

Se der ja! Endelig klarte du det! Og du mener dette ikke kan være grunner til at også single går ut på byen?

Det der frieriet til å få TS til å backe deg opp på slutten der kan du bare spare oss for...sånt gjennomskua en etter barnehagen på 80tallet.

:ler: Jeg trenger ikke oppbacking, lille venn. Det var heller et forsøk på å backe opp TS.

Skrevet (endret)

I sitatet ditt var det faktisk ingen konkrete grunner, bare svada, som i de fleste innleggene dine.

Nei helt umulig å tenke seg til noen av de grunnene som jeg siden lista opp var det ikke utifra den innledning jeg hadde ikke sant? ..selv om du ikke skjønner noe av månelandingen så kan du ikke avfeie det som svada kjære deg. Skal du si noe er svada så må du nesten kunne argumentere hvorfor. Vise at du i det hele tatt har skjønt meningen i det du har lest. Noe jeg ser at du ikke har gjort overhode.

Du sier SVADA til alt du ikke skjønner...så enkelt er det.

Se der ja! Endelig klarte du det! Og du mener dette ikke kan være grunner til at også single går ut på byen?

Prakt eksempel på at hele sammenhengen gikk deg hus forbi forsåvidt....err balansegang hørt om det? mellom isolert sett gode og dårlige motver?

Jada jeg er helt overbevist om at du strever veldig med å backe opp TS i denne tråden ...bidrar enormt i hver setning ser jeg. Jeg poengterte hovedårsaken til at duden til TS ble overbevist om at han hadde havnet i hennes firends-zone ..få høre om du noengang fikk med deg utgangspunktet ?

Endret av PrimoFanten
Skrevet

Sitter her og rister på hodet og lurer på om jeg skal gidde å bruke mer energi på dette her, men jeg prøver en gang til.

JEG kan tenke meg til mange grunner til at både single og ikke-single går ut på byen. Det er DU som skriver at single bare går på byen for å få seg noe. JEG spør om du ikke kan klare å tenke deg til noen andre grunner til å gå ut, og etter mye om og men klarer du å liste opp noen. JEG lurer så på om du mener at disse grunnene ikke også kan være grunner for ikke-single til å gå ut. Det klarer du ikke å svare på.

Og jeg morer meg med å lese innleggene dine. Du er tydeligvis vant til å bruke veldig mange ord for å få fram veldig lite.

Tror nok du forstår hva jeg mener, og jeg anser herved denne lille diskusjonen som ferdig. Og BTW, jeg forstår månelandingen.

Skrevet (endret)

Sitter her og rister på hodet og lurer på om jeg skal gidde å bruke mer energi på dette her, men jeg prøver en gang til.

JEG kan tenke meg til mange grunner til at både single og ikke-single går ut på byen. Det er DU som skriver at single bare går på byen for å få seg noe. JEG spør om du ikke kan klare å tenke deg til noen andre grunner til å gå ut, og etter mye om og men klarer du å liste opp noen. JEG lurer så på om du mener at disse grunnene ikke også kan være grunner for ikke-single til å gå ut. Det klarer du ikke å svare på.

Og jeg morer meg med å lese innleggene dine. Du er tydeligvis vant til å bruke veldig mange ord for å få fram veldig lite.

Tror nok du forstår hva jeg mener, og jeg anser herved denne lille diskusjonen som ferdig. Og BTW, jeg forstår månelandingen.

Jeg blir nesten sliten i øya av dere 2 ;) hehe

Det han prøver å få fram er at i en tidlig fase av datinga så vet man ikke hvorfor den andre egentlig velger å gå ut på byen. Istedet for å bruke tid på daten.

Dessuten er det mange i parforhold som har ulike motiver for å gå ut på byen. Og visse av disse medfører en økt risiko for utroskap. Noe jeg forøvrig har opplevd personlig.

Endret av Steinar40
Skrevet

Det han prøver å få fram er at i en tidlig fase av datinga så vet man ikke hvorfor den andre egentlig velger å gå ut på byen. Istedet for å bruke tid på daten.

Dessuten er det mange i parforhold som har ulike motiver for å gå ut på byen. Og visse av disse medfører en økt risiko for utroskap. Noe jeg forøvrig har opplevd personlig.

Blir sliten selv. ;)

Selvsagt har folk mange forskjellige motiver for å gå ut, og selvsagt er det mange, både single og ikke-single, som går ut for å flørte eller finne seg noe for natten. Men å si at det er den eneste grunnen til at folk går ut, det blir for dumt! Og når han da faktisk klarer å liste opp "uskyldige" motiver for ikke-single, så må han jo forstå at også single kan ha de samme motivene! Og basert på innlegg fra flere andre brukere her, så er det ikke bare jeg som går ut for helt andre grunner enn å finne meg mannfolk.

Og å plassere seg selv i vennesonen bare fordi daten går ut alene en kveld, det blir jo også for dumt.

Men som i alle andre tråder på dette forumet, så er jo det eneste svaret: Kommunikasjon! ;)

Skrevet (endret)

Blir sliten selv. ;)

Selvsagt har folk mange forskjellige motiver for å gå ut, og selvsagt er det mange, både single og ikke-single, som går ut for å flørte eller finne seg noe for natten. Men å si at det er den eneste grunnen til at folk går ut, det blir for dumt! Og når han da faktisk klarer å liste opp "uskyldige" motiver for ikke-single, så må han jo forstå at også single kan ha de samme motivene! Og basert på innlegg fra flere andre brukere her, så er det ikke bare jeg som går ut for helt andre grunner enn å finne meg mannfolk.

Og å plassere seg selv i vennesonen bare fordi daten går ut alene en kveld, det blir jo også for dumt.

Men som i alle andre tråder på dette forumet, så er jo det eneste svaret: Kommunikasjon! ;)

God kommunikasjon er som regel det riktige svaret, ja ;)

Problemet er bare det at ikke alle har noen god kommunikasjon. Og spesielt ikke i en tidlig dating-fase. Eller når det er problemer i parforholdet.

Endret av Steinar40
Skrevet

TS her.

Syntes denne "diskusjonen" er en smule morsom her jeg sitter da, det viser seg for min del at det at jeg har gått ut på byen, ikke har vært noe problem!!

Vi kysset endelig igår, og sa han hadde følelser for meg og han vil starte ett forhold med meg! Og han har fortsatt INGEN problem om at jeg går ut på byen uten han.. DET blir for dumt :)

Kan med dette avkrefte at jeg er ikke kommet i noe "Friends- zone " pga byen!

Skrevet

TS her.

Syntes denne "diskusjonen" er en smule morsom her jeg sitter da, det viser seg for min del at det at jeg har gått ut på byen, ikke har vært noe problem!!

Vi kysset endelig igår, og sa han hadde følelser for meg og han vil starte ett forhold med meg! Og han har fortsatt INGEN problem om at jeg går ut på byen uten han.. DET blir for dumt :)

Kan med dette avkrefte at jeg er ikke kommet i noe "Friends- zone " pga byen!

Du gjorde han usikker og skapte mer forvirring enn du trengte med å gå ut på byen i den fasen ...

Hadde han vært som meg så hadde han kutta tvert etter det. Ettersom jeg ikke gidder å kjøre rundt på disse kvinnelige bekjentskapene til alle døgnets tider

Men kjekt for deg at det endte bra til slutt :hoppendeglad:

Skrevet

Takk Steinar ....meget bra sagt! Er eksakt det jeg prøver å kommunisere. Det er frustrerende når du prøver å føre en argumentasjon mens det i neste innlegg blir avfeia som SVADA. Ikke noe om hvorfor bare SVADA

Skrevet

Takk Steinar ....meget bra sagt! Er eksakt det jeg prøver å kommunisere. Det er frustrerende når du prøver å føre en argumentasjon mens det i neste innlegg blir avfeia som SVADA. Ikke noe om hvorfor bare SVADA

Er ikke alltid like lett å kommunisere med disse rare dyra ifra Venus vettu ;) hehe

Skrevet

Skal vi se ....

Det er DU som skriver at single bare går på byen for å få seg noe.

Åhh ..ikke bedre om du siterer meg slik at jeg kan se på hvilket tidspunkt og sammenheng du gjorde

den tolkningen evt?

JEG spør om du ikke kan klare å tenke deg til noen andre grunner til å gå ut, og etter mye om og men klarer du å liste opp noen

Med mindre du var født igår så skal det ikke være nødvendig å spesifikt liste eksempler på det jeg til slutt tydeligvis måtte. Du skal kunne klare å skrive en liste selv med punkter som du spesifikt kan klare å relatere til Noe jeg forøvrig og nevnte tidlig innledningsvis. Noe folk hele tiden må minne meg på er at jeg forventer for mye av folk. Jeg tar for gitt at folk klarer å resonere seg frem til at 2+2 == 4. Gang på gang blir jeg skuffa ...men jeg lærer aldri tydeligvis.

JEG lurer så på om du mener at disse grunnene ikke også kan være grunner for ikke-single til å gå ut. Det klarer du ikke å svare på.

Du valgte til slutt å kun sitere meg på de positive uskyldige grunnene til at folk kunne gå ut som på en måte frikjente dem i enhver sammenheng. Nok engang så skrev jeg en innledning om at det ofte var en balansegang mellom de positive og negative som gjorde opp for total motivet for å gå ut på byen. I et eksisterende bra forhold så er det jo opp til han som sitter hjemme å riktig vurdere hvor bra denne balansegangen er. Det er ikke så enkelt som å bare si at "jeg går ut på byen for å ha det gøy jeg", "whats ur problem?". Det er en kombinasjon om av grunner (gjerne av dem jeg listet ) som er den egentlig årsaken bevisst eller ubevisst til hvorfor en søker byen en lørdags kveld f.eks.

Til sist ...jeg forventer at du følger med og kan argumentere for det du prater om. Jeg gir deg

inngående argumentasjon for mine svar til det du spør meg om hele tiden. Men du gidder ikke legge ned noe energi til å engang lese dem. Vis nå at det bor litt mer i deg enn som så.

Skrevet

Er ikke alltid like lett å kommunisere med disse rare dyra ifra Venus vettu ;) hehe

Jeg ser jo at jeg har en viss læringskurve å gå still. Samtidig så mener jeg det er rett å få dem til å

skjønne hvorfor man må bruke litt logikk i å orientere seg her på jorda ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...