Gå til innhold

Liker han meg? eller ikke? confusing

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi hengte med hverandre i en uke i strekk, var ute og spiste, gått tur, kino, bar. Uten at noe mer har skjedd enn at vi har snakket.

I forje uke ringte han meg, sånn 3 ganger i løpet av uken. Hvor en av gangene, var etter jeg hadde vært ute på byn og klokken var sånn 3 om natten. Han var helt edru.

( Han er på hytteferie med famillien for øyeblikket)

Når vi sender meldinger, så skriver han lange stiler om hvordan dagen hans har vært, og også stiller meg spørsmål om hva jeg har gjort.

Han svarer med en gang jeg sender melding til han.

Han har nevnt at han har snakket litt om meg til kompisene hans.

Ja, det tyder på han er intressert i alt det jeg skrev ovenfor.

MEN, føler jeg har vært alt for pushy også, og burde spilt spillet litt mer. Jeg har vist veldig tydelig ovenfor han at jeg er intressert og vil utvikle noe mer enn vennskap. Er det ikke da rart at han ikke har prøvd seg på noe som helst? ikke så mye som ett kyss??

og denne uken, har jeg ikke hørt så mye, annet enn at han svarer på meldinger jeg sender til han. Men han sender ikke noe.

Noe tips, til hva jeg kansje kan gjøre for å få han mer intressert? eller hva jeg burde gjøre for å holde interresen oppe?

Setter veldig stor pris på svar, lenge siden jeg har vært på dating markedet og kjenner jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre i sånne situasjoner.

Anonym poster: 931ffeb0b6ad2a0ea528a7e7df299e20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg fryktelig dårlig på dette, men det virker som du har gjort det du kan. Det beste du kan gjøre nå er antagelig å bare holde deg unna inntil han viser noe initiativ.

Skrevet

Jeg hadde tolket det som at løpet nå var kjørt. Ettersom du gikk byn når en selv var "unavail" i den fasen. Det hadde jeg tolka som et definitivt tegn på at en nå var havna i friends-zone. Samtidig som meldings intensiteten hadde falt så hadde jeg skjønt at du sikkert har starta kontakten med en annen du ga nummeret til forrige helg. Så ettersom jeg ikke gidder å krangle så mye for oppmerksomheten fra gud vet hvor mange, for å ikke "bli glemt" så sletter jeg bare nummeret. Svarer på meldingene men blir mer som et svar på innholdet i teksten enn til personen bak nummeret. Om du skjønner....?

Så der har du hvordan det hadde blitt om han var meg. Vi er begge menn ...

Kan vel ikke si å representere snittet blant menn jeg på måter som det å være pågående fremfor kvinner og jakte den ned.

Til gjengjeld er jeg særdeles raskt med å plukke opp hints om hva vei dette går. Eksempelvis ...har jeg vært hos deg for første gang og du skal forsikre deg om at jeg har husket å ta med alt før jeg drar så ....det oversatt som "hun ønsker ikke flere besøk av meg iallefall....hehe"

Noe jeg respekterer selvsagt så da legger jeg lok på den saken.

AnonymBruker
Skrevet

Okay, så om jeg tolker svaret ditt riktig nå ; Så er det jeg som har gjort slik at vi har kommet i denne "friends-zonen ?

At jeg burde vært litt mer pågående, og ikke gått ut på byn når han selv ikke kan møte meg? Og at han da forstår det som ; hun går ut på byn når jeg er der, og sikkert har møtt noen nye der?

Det er jo litt rart, vist han tenker slik i og med vi snakket på tlfen samme dagen, og da var jeg kommet meg trygt i seng, og var helt alene uten noe "ny" mann, og til tross for at jeg hadde vært ute snakket med han på tlf og ikke gjorde noe annet.

Og hvorfor skal han da prate med kompisene hans om meg? om han overhode ikke er intressert?

Forstår det ikke...

Om jeg da tolker svaret ditt riktig, noe jeg har en tedens til å ikke gjøre.. Jeg er tross alt kvinne, og overanalyserer alt.

Anonym poster: 862a0767440d969f9954b52c7bb98c96

Skrevet

Er det ikke da rart at han ikke har prøvd seg på noe som helst? ikke så mye som ett kyss?

Nei, mange menn er livredde for å gjøre nettop det og sannsynligvis er han minst like usikker som deg. Kanskje sender han mindre meldinger fordi han nå er redd at det er han som har vist for mye interesse og pratet for mye over melding. Kanskje en kamerat har sagt at han må ta det litt med ro.

Løsningen er enkel. Avtal et nytt møte i det virkelige liv og om han ikke tar initiativ, så gjør du det og gir han et kyss.

Er dette forstått?

:)

• Liker 1
Skrevet

Og om det var uklart for min side, så synes jeg han virker veldig interessert, men det er viktig at det ikke går for lang tid før dere møtes.

Skrevet

Okay, så om jeg tolker svaret ditt riktig nå ; Så er det jeg som har gjort slik at vi har kommet i denne "friends-zonen ?

At jeg burde vært litt mer pågående, og ikke gått ut på byn når han selv ikke kan møte meg? Og at han da forstår det som ; hun går ut på byn når jeg er der, og sikkert har møtt noen nye der?

Det er jo litt rart, vist han tenker slik i og med vi snakket på tlfen samme dagen, og da var jeg kommet meg trygt i seng, og var helt alene uten noe "ny" mann, og til tross for at jeg hadde vært ute snakket med han på tlf og ikke gjorde noe annet.

Og hvorfor skal han da prate med kompisene hans om meg? om han overhode ikke er intressert?

Forstår det ikke...

Om jeg da tolker svaret ditt riktig, noe jeg har en tedens til å ikke gjøre.. Jeg er tross alt kvinne, og overanalyserer alt.

Du velger å gå på byen "alene" pga du søker etter bedre alternativer enn det "jeg" viser meg å være for deg. Det at du ringer når du er hjemme fra byen igjen uten noe "nap" til "meg" så tolker jeg det slik at du bare vil ha noen å "snakke med" som venn til venn.

Om dette er bevisste signaler fra din side eller ei så må jeg tolke det jeg "leser" og handlingen mer enn hva du sier i ord. Et bilde sier mer enn 1000 ord you know.

Men igjen kan ikke si at jeg representerer snittet blant den mannlige befolkningen i hvordan jeg er i hodet.da. Jeg er mer analyserende og reflektert enn menn flest vet jeg med sikkerhet.

Skrevet

Du velger å gå på byen "alene" pga du søker etter bedre alternativer enn det "jeg" viser meg å være for deg. Det at du ringer når du er hjemme fra byen igjen uten noe "nap" til "meg" så tolker jeg det slik at du bare vil ha noen å "snakke med" som venn til venn.

Om dette er bevisste signaler fra din side eller ei så må jeg tolke det jeg "leser" og handlingen mer enn hva du sier i ord. Et bilde sier mer enn 1000 ord you know.

Men igjen kan ikke si at jeg representerer snittet blant den mannlige befolkningen i hvordan jeg er i hodet.da. Jeg er mer analyserende og reflektert enn menn flest vet jeg med sikkerhet.

Du skisserer jo et mulig scenario ihvertfall.

Skrevet

Jeg hadde tolket det som at løpet nå var kjørt. Ettersom du gikk byn når en selv var "unavail" i den fasen. Det hadde jeg tolka som et definitivt tegn på at en nå var havna i friends-zone.

WTF?! Så hvis man driver og dater en person, så skal man ikke kunne dra ut på byen med vennene sine? Kjære lille venn, det er ikke alle som drar ut på byen for å få seg et ligg! Noen gjør det faktisk for å treffe venner og ha det gøy med dem. Herregud.

Skrevet

TS her !

Skjønner ikke at det er mulig at han kan tenke sånn, altså det er jo ett prinsipp selv om vi hadde vært sammen. Det må jo gå ann å gå ut med venniner, uten at jeg prøver å bli kjent med/ hooker opp med noen andre fordet om.

Og for det andre, så var det han som ringte meg den natten, og ville snakke med meg. Vi hadde drevet og sendt meldinger hele kvelden, så det falt seg natrulig for han å ringe meg og høre om jeg hadde kommet meg tygt hjem. Og da var jo jeg alene, så ser ikke hvordan det kan være noe problem ?

jeg var med han forestten igår, men ingenting skjedde. Vi har utrolig god kjemi sammen, og kan snakke i flere timer i strekk, og han sier selv hele tiden at jeg er den eneste han har klart å være seg selv fullstendig med, og han sa til og med ; skjønner ikke hvorfor du ikke har type, du er jo perfekt. Så hva han venter på, det er ikke godt å si..

Burde jeg kansje bare si det rett ut til han at jeg begynner å få følelser for han? For han ser ikke ut til å skjønne det. til tross for at jeg kansje blir avist...

Skrevet

TS her !

Skjønner ikke at det er mulig at han kan tenke sånn, altså det er jo ett prinsipp selv om vi hadde vært sammen. Det må jo gå ann å gå ut med venniner, uten at jeg prøver å bli kjent med/ hooker opp med noen andre fordet om.

Klart det ...hadde gjort meg vondt å engang prøvd å gitt deg dårlig samvittighet om vi hadde vært etablert som meg & deg en tid da. Jeg snakker om den fasen hvor jeg ikke hadde visst hvor jeg var iforhold til deg. Altså jeg orienterer meg etter hvilke signaler du sender ut i denne fasen. Da mer gjennom hva du faktisk *gjør" enn *sier". I henhold til tidligere begrunnelse så hadde det ikke blitt tolket som "she is into me that way!!" for å si det sånn da.

Og for det andre, så var det han som ringte meg den natten, og ville snakke med meg. Vi hadde drevet og sendt meldinger hele kvelden, så det falt seg natrulig for han å ringe meg og høre om jeg hadde kommet meg tygt hjem. Og da var jo jeg alene, så ser ikke hvordan det kan være noe problem ?

Intensjonen var vel mer "checking the waters" fra hans side. Ikke kun for å forsikre seg om at du kom deg hjem. Det er forresten mer nytte i at at dere snakker sammen mens du er på vei hjemmover. Om du er litt utrygg iforhold til det noe jeg veldig godt kan skjønne.

Burde jeg kansje bare si det rett ut til han at jeg begynner å få følelser for han? For han ser ikke ut til å skjønne det. til tross for at jeg kansje blir avist...

Han har orientert seg nok til å skjønne at han er i din friend-zone ja. Så ja du må si det rett ut med noe sånt som "håper ikke du bare tror jeg vil ha deg som venn?"...

• Liker 1
Skrevet

WTF?! Så hvis man driver og dater en person, så skal man ikke kunne dra ut på byen med vennene sine? Kjære lille venn, det er ikke alle som drar ut på byen for å få seg et ligg! Noen gjør det faktisk for å treffe venner og ha det gøy med dem. Herregud.

Da viser man at man enda er på søken etter bedre alternativer enn man har for øyeblikket ja.

Desverre ikke alle som klarer å engang være ærlige nok med seg selv til å erkjenne dette.

Jeg snakker om fasen hvor forholdet ikke er etablert ...men enda på alpha/beta nivået.

• Liker 1
Skrevet

Hvor lenge har han vært på hytteturen? Kanskje han er veldig familiekjær og prioriterer familien når han er sammen med de? Så derfor er han litt stille..

Eller at du virket for lite interessert, det har jeg opplevd selv. Jeg datet en fyr som plutselig begynte å ignorere meg, jeg traff tilfeldig på han etter noen uker og da sa han at jeg virket ikke så interessert som det han var og han ville ikke bli såret, han innrømmet at han har veldig dårlig selvtillit.

Anonym poster: a773a20911de36c6e39f03a5104d86d4

• Liker 2
Skrevet (endret)

Da viser man at man enda er på søken etter bedre alternativer enn man har for øyeblikket ja.

Desverre ikke alle som klarer å engang være ærlige nok med seg selv til å erkjenne dette.

Jeg snakker om fasen hvor forholdet ikke er etablert ...men enda på alpha/beta nivået.

Man er ikke nødvendigvis på søken fordi man går ut på byen. Forstår du ikke hva jeg skriver? Man kan gå ut for å treffe venner og ha det gøy uten å skulle sjekke opp mannfolk/kvinnfolk! Jeg går ALDRI ut for å finne meg mannfolk. Jeg går ut for å ha det gøy med folk jeg kjenner.

Treningssentre er også sjekkearena for mange. Betyr det at daten din må slutte å trene også, fram til dere er definert som et par? Jobb likeså. Skal hun slutte å jobbe også?

Du må være veldig usikker på deg selv om du ikke takler at daten din går ut i offentligheten.

Endret av Purple
Skrevet

Hvordan vet du at han ikke har skrevet et lignende innlegg på MG? Kanskje han liker deg så godt at han er livredd for å gjøre noe feil? Kanskje han er redd for å vise for mye interesse av frykt for å skremme deg bort?

Vi menn liker når en kvinne tar initiativ, så mitt forslag er at du gjør det neste gang om han ikke kommer deg i forkjøpet. Du trenger ikke om snakke om følelsene dine, selv om du gjerne kan gjøre det om du har lyst.

Et kyss er mer effektivt og morsomt. Neste gang det blir et stille øyeblikk, så lar du stillheten være i steden for å fylle den. Hold god øyekontakt, fukt leppene dine subtilt og kyss han om han ikke kysser deg først. Om det blir for skummelt, kan du bare spørre:

"Har du lyst å kysse meg?"

Skrevet

Fascinerende hvordan jeneter tror det er helt umulig for en mann å ikke fostå at HUN virkelig liker han. Sorry frøken, da jeg var 18 hade jeg et par jenter som drog meg avgårde slik at vi var på tomannshånd. Spørsmålet fra dem var, og jeg siterer tilnærmetordrett "Hva synes du EGENTLIG om meg BM2?" Jeg var ikke i NÆRHETEN av å ta hintet om at disse jentene, hver for seg (av grunner som vil forundre filosofer langt forbi neste istid) hadde lyst på et forhold til meg.

Så frøken, vil du ha fyren? Kyss ham for svarte helvete og gi faen i å vente på at han skal gjøre alt!

Skrevet

Jeg var ikke i NÆRHETEN av å ta hintet om at disse jentene, hver for seg (av grunner som vil forundre filosofer langt forbi neste istid) hadde lyst på et forhold til meg.

Der oppsummerte du desverre hele ungdomstiden min.

Skrevet

Der oppsummerte du desverre hele ungdomstiden min.

Og nesten hele mitt voksne liv...

Ja takk til damer som tar initiativ og som er TYDELIGE i sin kommunikasjon.

Skrevet

Man er ikke nødvendigvis på søken fordi man går ut på byen. Forstår du ikke hva jeg skriver? Man kan gå ut for å treffe venner og ha det gøy uten å skulle sjekke opp mannfolk/kvinnfolk! Jeg går ALDRI ut for å finne meg mannfolk. Jeg går ut for å ha det gøy med folk jeg kjenner.

Treningssentre er også sjekkearena for mange. Betyr det at daten din må slutte å trene også, fram til dere er definert som et par? Jobb likeså. Skal hun slutte å jobbe også?

Du må være veldig usikker på deg selv om du ikke takler at daten din går ut i offentligheten.

Samme psykologi bak unnskyldningene f.eks overvektige folk lager seg mht å skippe treningene.

Eller for å stappe i seg med mat de ikke burde i en gitt situasjon. Du må klare å være ærlig med deg selv først 100%. Jeg går bare ut for å ha det morsomt med venner? ...ja finner ikke en bedre unnskyldning for en selv og andre enn det.

Å sammenligne et treningssenter og det å gå på byen er bare mindre intelligent. Den gidder jeg ikke uttdype...jeg kan godt gjøre det men tror ikke det er nødvendig. Gi meg heller noen holdbare arguementer for at begrunnelsen min her ikke holder mål.

Skrevet

her må ts være litt mer frempå. Overrask han. Dra ned trusa di og be han knulle deg i rumpehullet. Så skjønner han du er betatt av han.

Anonym poster: 4eaf12c1bbec5bde77b1d13fa1b440fb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...