Gå til innhold

Hikkens psyke dagbok

Gjest Hikken

Anbefalte innlegg

Gjest Hikken

Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si til det jeg, Hikken. Men, jeg blir skikkelig bekymret for deg når du skriver slikt :(:klemmer:

Tusen takk for fine klemmer og søte ord iallfall :klemmer:

Kakao kan jeg fikse :kaffekopp: Stoooor kopp! :)

Ååå, takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hikken

Har du fått ordnet med ny kontakt på Nav og slikt etter du flyttet?

Nei, jeg har ikke det, og jeg er egentlig livredd for å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke det, og jeg er egentlig livredd for å gjøre det.

Forstår at det ikke er så enkelt å ta tak i. Men, jeg tror du klarer det bedre enn du tror jeg :jepp: Kanskje noen kan være med deg om du synes det blir helt umulig å gå der alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hikken

Forstår at det ikke er så enkelt å ta tak i. Men, jeg tror du klarer det bedre enn du tror jeg :jepp: Kanskje noen kan være med deg om du synes det blir helt umulig å gå der alene?

Jeg er bare redd for å bli avvist igjen, sånn som jeg ble under NAV i Bodø. Eller bli plassert i ett fullstendig meningsløst tiltak jeg selv overhode ikke ønsker. Akkurat nå er bare alt helt svart og jeg har ikke noe lyst til å gå til NAV, jeg har lyst til å dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår veldig godt at du er redd for å bli avvist når du har opplevd det før. Jeg tror ikke de bare kan plassere deg i et tiltak du overhodet ikke vil være med på? Det er jo helt meningsløst. Men dette kan jeg ikke nok om rett og slett ..

Mest sannsynlig så får du en ok saksbehandler og det går bra. Tenk om du får tilbud om å starte på et kurs som du trives veldig godt med? :)

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hikken

Forstår veldig godt at du er redd for å bli avvist når du har opplevd det før. Jeg tror ikke de bare kan plassere deg i et tiltak du overhodet ikke vil være med på? Det er jo helt meningsløst. Men dette kan jeg ikke nok om rett og slett ..

Mest sannsynlig så får du en ok saksbehandler og det går bra. Tenk om du får tilbud om å starte på et kurs som du trives veldig godt med? :)

Men jeg ønsker ikke flere kurs jeg overhode aldri vil få bruk for. JEg ønsker meg en utdannelse slik at jeg faktisk kan få gjort noe jeg egentlig vil. Alle disse arbeidssøkerkursene til nav er jo kun fordi man skal ha noe å gå til. Alle de kursene jeg har tidligere gjennomgått hos NAV er noe jeg aldri noensinne vil få bruk for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Animula

:vinke: Heisan Rumle!

Det er nok viktig at du får deg en lege her Hikken, for da kan ikke NAV overkjøre legen på hva du kan være med på og ikke av tiltak. :jepp: Jeg synes det er viktig at du skaffer deg en fastlege snart, og så en psykiater om du har behov for det. Om du ikke reiser til uka så kan jeg hjelpe deg med å finne en lege?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg ønsker ikke flere kurs jeg overhode aldri vil få bruk for. JEg ønsker meg en utdannelse slik at jeg faktisk kan få gjort noe jeg egentlig vil. Alle disse arbeidssøkerkursene til nav er jo kun fordi man skal ha noe å gå til. Alle de kursene jeg har tidligere gjennomgått hos NAV er noe jeg aldri noensinne vil få bruk for..

Men, det høres jo veldig bra ut, spør du meg! :) Kanskje du kan prøve å legge frem en plan for dem, på hva du tror kan hjelpe? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hikken

Men, det høres jo veldig bra ut, spør du meg! :) Kanskje du kan prøve å legge frem en plan for dem, på hva du tror kan hjelpe? :jepp:

Problemet er jo at jeg vet jo ikke hva som kan hjelpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

---

Det er nok viktig at du får deg en lege her Hikken, for da kan ikke NAV overkjøre legen på hva du kan være med på og ikke av tiltak. :jepp: Jeg synes det er viktig at du skaffer deg en fastlege snart, og så en psykiater om du har behov for det. Om du ikke reiser til uka så kan jeg hjelpe deg med å finne en lege?

Ja, der kan du se hvor trøtt jeg er som ikke tenkte på det - en fastlege er jo ganske så viktig i møte med diverse instanser :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hikken

:vinke: Heisan Rumle!

Akkurat det er jeg litt usikker på. Fastleegen min i Bodø så ikke ut til å vite noe som helst angående NAV, og psykiateren visste ikke mye han heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Animula

Jeg synes at du skal snakke med NAV så snart som mulig, tenk om det er mulig at du kommer med i en voksenopplæring til høsten? Det kan hende at det ikke går, men jeg har sagt det før til både deg og Gia for det er jo noe av det viktigste om du hadde fått en skoleplass. Bedre å prøve enn å la være synes jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet er jo at jeg vet jo ikke hva som kan hjelpe..

Nei, jeg vet - men du vet at du gjerne vil ha en utdannelse? Det synes jeg er et godt sted å begynne. Og så ta det fra der. Tror det er veldig viktig at du får en behandler også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hikken

Nei, jeg vet - men du vet at du gjerne vil ha en utdannelse? Det synes jeg er et godt sted å begynne. Og så ta det fra der. Tror det er veldig viktig at du får en behandler også.

Ja, etter de butikkjobbene jeg har hatt ser jeg viktigheten av en utdannelse. Å gå rundt med kroniske ryggsmerter er ikke noe gøy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Animula

Akkurat det er jeg litt usikker på. Fastleegen min i Bodø så ikke ut til å vite noe som helst angående NAV, og psykiateren visste ikke mye han heller

Men der vet jeg at du har vært uheldig, jeg vet at de kan og gjør det. Altså, du trenger en god fastlege (jeg trenger å bytte min , men de finnes) som kan skrive de rette henvisningene. Det er mulig at en psykiater vil hjelpe mer direkte etterhvert for han/hun kan sette seg mer inn i situasjonen din. Så, du trenger en psykiater eller en god fastlege som kan skrive med NAV slik at du havner rett i systemet og får den hjelpen du har krav på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...