Gå til innhold

Hikkens psyke dagbok

Gjest Hikken

Anbefalte innlegg

Gjest Hikken

Så bra :) Har dere masse planer? Eller er det slappe av ferie?

Har ikke så veldig mye planer ennå. Skal ihvertfall møte noen brukerne herfra, kanskje det også blir å se noe nye fjes :) JEg vil ihvertfall ta meg en tur til Grunerløkka, samt spise is på Dolce Vita, men mer har jeg ikke planlagt :fnise: Søndagen skal jeg videre til Sarpsborg og være hundepasser med ett par venninner :rodmer:

Også prøver jeg å finne ut om jeg skal invistere i en presskanne, men jeg vet ikke om det er lurt eller ei :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig er jeg ikke så glad i presskannekaffe, men vet at mange er det :) Jeg vet ikke hva sånt koster?

Hvor i Oslo har du vært før da? Påske kg treff? :)

Dolce Vita har god is de ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hikken

Personlig er jeg ikke så glad i presskannekaffe, men vet at mange er det :) Jeg vet ikke hva sånt koster?

Hvor i Oslo har du vært før da? Påske kg treff? :)

Dolce Vita har god is de ja.

Er ikke så veldig dyr. Så en som kostet rundt 300 kroner. Vil ha noe mer enn bare den kapselmaskinen min, og tenkte da litt på presskanne :) Men jeg tror jeg må forhøre meg litt rundt om det er verdt å invistere i :fnise:

Jeg har vært i sentrum, på Majorstua og på Aker Brygge. Har også gått tur hvor jeg gikk til grunerløkka og grønland, men siden jeg ikke var kjent ble jeg litt redd og snudde fort :fnise:

Det blir vel ett slags KG-treff ja. Skal bo hos en bruker som var her før også blir det vel å møte noen andre senere kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Animula
:hoppe: Frøken harepus på tuuur! Vi skal jo på shopping også!!! :jepp: Jeg har tenkt på en 50-tallsbutikkrunde, men vi får se hva vi får til og hvor mange distraksjoner (mye is?) som dukker opp på veien. Men vi burde rekke Ruth 66 hvis du vil se på litt 50-talls kitch til kjøkkenet osv.! :strix:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Animula

Jeg har veeeldig lyst til å overbevise deg om at du må ha en moccakanne (espresso) som enhver italiener har hjemme :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hikken

:hoppe: Frøken harepus på tuuur! Vi skal jo på shopping også!!! :jepp: Jeg har tenkt på en 50-tallsbutikkrunde, men vi får se hva vi får til og hvor mange distraksjoner (mye is?) som dukker opp på veien. Men vi burde rekke Ruth 66 hvis du vil se på litt 50-talls kitch til kjøkkenet osv.! :strix:

Wiii! JEg gleder meg masse allerede! :strix: Selvsagt må vi ha 50-tallsbutikkrunde! :jepp: Også is og kaffe-pauser underveis. Det blir så koslih vettu! :strix:

Jeg har veeeldig lyst til å overbevise deg om at du må ha en moccakanne (espresso) som enhver italiener har hjemme :rodmer:

moccakanne? :sjenert: JEg kan ikke mye om kaffe skjønner jeg :fnise:

Øvre del av løkka og opp mot Sagene er ganske koslig :)

Oooh, det skal jeg sjekke ut :jepp: HAr lyst til å bo på løkkaområdet en dag jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hikken

*lokke lokke*

Har du noe godt på lur? :overrasket:

Moka skrives det visst :ler: Men sånne her :) De er som små trykk-kokere :jepp:

bialetti_moka_express.jpg

Ja det blir kjempekoshlii! :strix:

Åååå så stilige! De har jeg ikke sett før! :strix:

Også kaffe på Evita!

Evita? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Animula

Oooh, det skal jeg sjekke ut :jepp: HAr lyst til å bo på løkkaområdet en dag jeg :)

Det tror jeg hadde vært midt i blinken for deg :strix: Da kommer jeg på besøk! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moka skrives det visst :ler: Men sånne her :) De er som små trykk-kokere :jepp:

bialetti_moka_express.jpg

Ja det blir kjempekoshlii! :strix:

En sånn en har vi! Stått på loftet siden vi fikk en i bryllupsgave.....burde kanskje ha testet den! Er den vanskelig å bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det finnes 3 av dem, de er alle på Grønland.

Jeg drikker alltid bare vanlig kaffe som er min favoritt. Men akkurat på Evita kjøper jeg kose kaffe.

Dobbel latte med lettmelk og kokkos.

Og jeg liker aldri latte andre steder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååååh, dere må holde oss opdatert om hva dere finner da. Spesielt på den kitch runden.

Ikke nysgjerrig altså. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Animula

En sånn en har vi! Stått på loftet siden vi fikk en i bryllupsgave.....burde kanskje ha testet den! Er den vanskelig å bruke?

Nei den er kjempeenkel :) Bare å fylle vann i den nederste beholderen (til under ventilen) og så fylle espresso i espressodingsen (har ikke bedre ord), putte espresso dingsen i vannbeholderen og skru den øvre kannedelen til. Sett den på en varm plate og vips ferdig på noen minutter. Lager espresso sånn hver dag :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei den er kjempeenkel :) Bare å fylle vann i den nederste beholderen (til under ventilen) og så fylle espresso i espressodingsen (har ikke bedre ord), putte espresso dingsen i vannbeholderen og skru den øvre kannedelen til. Sett den på en varm plate og vips ferdig på noen minutter. Lager espresso sånn hver dag :blomst:

Da skal jeg tørke av mange års støv og teste den ut:) Mannen er veldig glad i espresso. Nå har vi forsåvidt kaffemaskin fra Miele som lager vanlig kaffe og espresso, men vi bør nå nesten teste ut bryllupsgaven og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Animula

Åååååh, dere må holde oss opdatert om hva dere finner da. Spesielt på den kitch runden.

Ikke nysgjerrig altså. :fnise:

Ja det kan vi vel! Du skulle kommet en tur fra berget ditt vet du! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...