Gå til innhold

Thailandsk "medgift" OMG

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en onkel som er kjærest med ei thailandsk jente på 22 år (han er 43) i ca 1 år. De har snakket om å gifte seg snart. Det er et lite problem. Foreldrene til jenta vil ha medgift, jenta vil heller ikke gifte seg uten at dette er i orden.

Han tenkte først at det ikke var så nøye at han alltid kunne gi litt til familien, men de krever 500.000 bath (tror det er ca 100.000). De krevde opprinnelig 200.000 bath, men plusset først på 200.000 og så siden 100.000 bath. Årsak? De fikk se bilder av huset og bilen hans og fikk vite at han er siv.ing, de mente at han fint kunne greie mer.

I tillegg så krever familien til jenta ca 10.000 bath i mnd i pensjon, opprinnelig krvde de 15.000. Jenta er nå fornærmet på ham. Da tenker jeg hvor er kjærligheten? Selvsagt kan man sende litt penger ned til familien, men at det forhandles om dette på forhånd?, nå er han deppa, snakk om å bli utnyttet.

Hva mener dere?

Anonym poster: d5534453947348b6ba4ed37d0e240a0c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det her høres litt for kynisk ut. Altså at familien vil tyne penger ut av han. Beklageligvis.

Anonym poster: 968634435bebe8e062b935ea932211a4

• Liker 2
Gjest Daenerys
Skrevet

Det er forskjellige kulturer. Medgift er ofte en måte å sikre familien økonomisk, og selv om det er snakk om store beløp, er det absolutt ikke uvanlig i mange deler av verden. Familien mister jo datteren, hun kan ikke arbeide mer for dem (om det er tilfellet, som det ofte er) og/eller bidra økonomisk lengre.

AnonymBruker
Skrevet

Trenger de å gifte seg da) Kjærlighet mellom en 22 år gammel thailandsk jente og en mann på 43 år? dette er vel noe hun gjør for å sikre seg og familien økonomisk, noe denne medgiften er tydelig bevis på

Anonym poster: 9a9f9efc6fa318d0e9604c66b1debff5

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Trenger de å gifte seg da) Kjærlighet mellom en 22 år gammel thailandsk jente og en mann på 43 år? dette er vel noe hun gjør for å sikre seg og familien økonomisk, noe denne medgiften er tydelig bevis på

Anonym poster: 9a9f9efc6fa318d0e9604c66b1debff5

Han har aldri hatt noen familie og ønsker at hun kommer til Norge.

Anonym poster: 9a210be4fdf59c605603bfe2b6e1341a

Skrevet

Er det ikke jentene som må gi medgift?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så inntil det ble snakk om penger trodde denne rike, middelaldrende fyren at den 22 år gamle fattige ungjenta var forelsket i ham?

Hvis han ikke vil betale kan han jo finne seg ei passende middelaldrende dame som ikke forventer penger for å være sammen med ham.

Anonym poster: b002e50e6df86adac48a1c5c14965e2d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært han så hadde jeg spurt henne om hun virkelig ville gifte seg med han eller om det kun er penger det er snakk om.

Det er han som skal være fornærmet, ikke hun. Hun og familien burde skamme seg. Egentlig burde de dra til helvete.

Anonym poster: 563ea7f04e1420dc4c3f670b91b58bad

• Liker 6
Skrevet

Det er da vel ingen overraskelse at mange ekteskap mellom unge Thai-jenter og eldre nordmenn er en "felles utnyttelse"? Hun sikrer seg selv og familien økonomisk, han får en familie og selskap i hverdagen.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er da vel ingen overraskelse at mange ekteskap mellom unge Thai-jenter og eldre nordmenn er en "felles utnyttelse"? Hun sikrer seg selv og familien økonomisk, han får en familie og selskap i hverdagen.

Da hadde jeg heller skaffet meg en norsk dame. Gratis selskap.

Anonym poster: 563ea7f04e1420dc4c3f670b91b58bad

AnonymBruker
Skrevet

Medgift er helt vanlig i mange kulturer, uavhening om man gifter seg med en rik utlending eller en fattig landsmann.

Det trenger ikke nødvendigvis være utnyttelse, det er rett og slett bare sånn de gjør det :-)

"Kjærlighet" kan også være en kulturelt og betyr ikke nødvendigvis det samme her som der.

Anonym poster: b105dd6fc5f03551e28a7325aa19ac99

AnonymBruker
Skrevet

Medgift er helt vanlig i mange kulturer, uavhening om man gifter seg med en rik utlending eller en fattig landsmann.

Det trenger ikke nødvendigvis være utnyttelse, det er rett og slett bare sånn de gjør det :-)

"Kjærlighet" kan også være en kulturelt og betyr ikke nødvendigvis det samme her som der.

"...kan også være kulturelt betinget..." mente jeg.

Skrevet (endret)

har du kjøpt deg ei ungjente så har du kjøpt deg ei ungjente å da får du bare punge ut da.

Hele saken er jo nettopp det faktum at sannsynligheten er STOR for at ei 22 år gammel jente er sammen med en på snart 50 nettopp på grunn av penger. Det finnes garantert unntak men.. da hadde hun nok giftet seg med han uansett.

Familien "selger" datteren sin og datteren "selger" livet sitt så han får noen å dele livet med. At familien da ønsker penger og at datteren ønsker å sikre familien sin er da ganske naturlig.

Så da er det vel opp til han da om han vil punge ut for å få en kone eller ikke.

Jeg vet om flere (unge) menn som har giftet seg i Thailand. Der har det aldri vært snakk om noe medgift.

Endret av lashara
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Medgift var i Norge noe kvinnen fikk med seg inn i ekteskapet fra sin familie så hun skulle være sikret siden hun ikke hadde arverett. Så ble det nye ekteskapets husholdning lettere å bære rent økonomisk hvis begge hadde penger/matrelistisk verdi.

Dette hørtes ut som ren utnyttelse fra kvinnens familie, men det burde også mannen være klar over, det er ikke uten grunn at man sier man "kjøper" en thaidame.

Anonym poster: 4ff67748d58ca59965c87a0178885cf3

• Liker 1
Skrevet

Ja, hvor er egentlig kjærligheten når feite gamle nordmenn gifter seg med småbarn fra Thailand?

• Liker 4
Skrevet (endret)

Hva mener dere?

Anonym poster: d5534453947348b6ba4ed37d0e240a0c

Jeg mener at det virker som om du prøver å sverte den thailandske jenta og familien hennes.

Onkelen din er på jakt etter lammekjøtt, han finner seg kanskje ikke en norsk dame å leve sammen med og velger "postordrebrud"alternativet.

Jeg har vanskelig for å se hvorfor en jente skal gifte seg med en fyr som er dobbelt så gammel som henne hvis det ikke skulle være for pengene. Kjærlighet er nok i dette tilfellet underordnet, det er bare en form for prostitusjon med formalitetene i orden.

Jeg syns egentlig det er litt trist. (Men jeg syns altsåikke synd på onkelen din, han får det han betaler for, ikke sant?)

:heks:

Endret av Brunhilde
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener at det virker som om du prøver å sverte den thailandske jenta og familien hennes.

Onkelen din er på jakt etter lammekjøtt, han finner seg kanskje ikke en norsk dame å leve sammen med og velger "postordrebrud"alternativet.

Jeg har vanskelig for å se hvorfor en jente skal gifte seg med en fyr som er dobbelt så gammel som henne hvis det ikke skulle være for pengene. Kjærlighet er nok i dette tilfellet underordnet, det er bare en form for prostitusjon med formalitetene i orden.

Jeg syns egentlig det er litt trist. (Men jeg syns alltid ikke synd på onkelen din, han får det han betaler for, ikke sant?)

:heks:

Jo, jeg er enig i at han kanskje er litt naiv. Det hele virker så kyniskt, men jeg tviler på om alle i Thailand er slik, synes de virker griske. Foreldrene mine prøver å få han til å droppe hele greia.

Anonym poster: 9a210be4fdf59c605603bfe2b6e1341a

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan ta en siv.ing med bra hus og bil altså.

Bmrk; våt og villig.

• Liker 2
Gjest Solsmil
Skrevet

Ja, hvor er egentlig kjærligheten når feite gamle nordmenn gifter seg med småbarn fra Thailand?

Sånn sett bort fra at 22 år strengt tatt ikke er noe småbarn. Og ts har heller ikke sagt noe om at onkelen hennes er feit.

Skrevet

Sånn sett bort fra at 22 år strengt tatt ikke er noe småbarn. Og ts har heller ikke sagt noe om at onkelen hennes er feit.

Kverulant!

Ta deg en tur utom døra og se hvordan de ser ut de som henter seg småpiker fra Thailand.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...