Gå til innhold

Jeg har mistet all tilitt til menn ink. kjæreste.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har begeret runnet over. Jeg har fått hørt så mye drit om menner, fra dem selv. Hvordan de egentlig er, og hva de skjuler.

Jeg klarer snart ikke lenger å være i ett forhold med kjæresten min. Jeg tenker at han er slik som dem. Og jeg vet jo egentlig at han ikke er noe anderledes enn de andre guttene. Han har instinkter og lyster han også.

I dag satt jeg med ett par gutter på vorspiel før vi gikk til byen. De fleste av dem var i ett forhold. De la ut hvor perverse gutter egentlig er, hva de egentlig tenker på og at det selvfølgelig var en selvfølge at venninne til dama ble inkludert i fantasien. De la ut hvor lei de var av den tilgjenngelige dama si og hvor høyt de savnet jakten. At de var sammen med dama si fordi det var det beste tilgjenngelig der og da.

Ja, de var brutalt ærlige. Og jeg sitte igjen og tenker, er det virkelig slik menn er?

De la også ut om forskjellige triks gutter bruker for å komme til sengs med jenter. Spandere drinker ol. Alt handler om SEX og de er kåte på nesten hva som helst.

Jeg er egentlig bare så sykt skuffa og trist. Det er ingenting vi kan gjøre for å forandre menns natur, men jeg vet nesten ikke om jeg klarer å leve med det. Det var helt forferdelig å høre på dette i kveld.

(Og dette var menn nærmere 30 års alderen)

Anonym poster: 82801679c683adc0b1e34d4dcd40cb6e

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må legge til at det er ikke bare dette jeg har opplevd. Det var bare dette som fikk begeret til å renne over.

Jeg har møtt så enormt mange menn som har giftering eller kjæreste, som prøver seg skikkelig på meg eller mine venninner. De gir blanke i at de har en kjæreste som sitter hjemme. Alt de vil ha er spenning og erobring.

Jeg merket det selv når jeg var ute på byen i dag. Alle blikk fra menn lyser at de vil ha sex. De leter ikke akkurat etter en kjæreste å dele livet sitt med.

Jeg klarer ikke å stole på menn på grunn av slike ting. Jeg vet jo at det de sier til meg, er noe helt annet enn sannheten. Ingen kjæreste vil selvfølgelig si at man ikke er perfekt, eller at man ønsker andre.

Desverre har jeg merket meg at selv om menn faller for en jente, så går det ikke lang tid før han holder øynene oppe for en ny jente.

ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Er det virkelig slik menn er, er et håpløst utgangspunkt. Menn er forskjellige. Du skal ikke ha tillit til et helt kjønn, men til individer. Har kjæresten din gjort noe galt? Hvis han ikke har det, så er det ganske latterlig å dømme ham basert på hva andre sier. Det finnes dumme damer der ute også. Jeg håper allikevel at kjæresten min er smart nok til å dømme meg basert på hva jeg sier og gjør, ikke på hva alle mennesker med vagina kan finne på av idioti.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Jeg ville vært mer bekymra for synet ditt på menn og synet på og tilliten til kjæresten din spesielt, enn for menn, om jeg var deg. Det er en myte at menn hopper på alt og alle, og ikke kan styre seg. Uansett om noen menn tilfeldigvis fortalte deg dette, så betyr det jo ikke at det er sant. Noen menn er idioter, men det handler mer om personen enn at de er menn. Akkurat som med kvinner.

Du nedgraderer alle involverte ved å tro at menn blir sammen med kjærestene sine fordi de er det "best tilgjengelige".

Men det høres ut som disse mennene du har møtt er noen dårlige eksemplarer, da. Det skal sies.

Endret av Søgni
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg bare har møtt dårlige menn ja. Men da er det i så fall svært mange av dem.

Kjæresten min har ikke gjort noe spesielt galt, men han har gjort ting som tyder på at han kanskje er "en av dem". F.eks så har han flørta en del med jenter i begynnelsen av forholdet vårt og har i tillegg en fortid som tilsier at han er av den typen. Selvsagt nekter han jo på å være slikt, men det gjør vel alle?

Jeg hater at så mange menn er slik. Spesielt de mennene med attraktivt utseende. Jeg hater at det er så få menn, som faktisk ikke ser etter andre damer, ikke tenker på andre damer og faktisk holder seg til en resten av livet.

Jeg føler jeg har blitt det motsatte av naiv, paranoid. Det er som jeg vet at en dag så smeller det for meg. En dag vil kanskje kjæresten min tråkke i salaten og såre meg hardt. Den mannen jeg elsker.

Jeg ser ikke etter andre menn. Jeg flørter ikke med andre menn, ei heller tenker på andre menn enn kjæresten min. For meg er kjæresten min "the one", og det sårer meg så hardt at jeg kanskje ikke er det samme for han. Kanskje jeg er det, men alikevell viser det seg at menn kan like så gjerne være utro for det. For dem er sex nemlig bare sex!

De eneste verdt å stole på er faktisk... glem det. Ingen... :(

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja, vi er sånn. Hva så? Tror dere virkelig vi er itneressert i dates å sitte å sakke om framtiden og ligge der på sofaen og bare klenge eller se "hverandre dypt inn i øynene" og andre toalt bortkastede og kjedelige ting? Ei dame er ikke nok, og nei, vi er ikke interessert i å høre opphave til navnet deres eller om en "morsom" hendelse på barneskolen. Det er noe vi gjør for å smigre. Sikkert noen få menn som har "de rette holdningene" men stort sett er vi sånn ja. Lev med det. Det kommer alltid menn som tenker taktikk her og påstår at "de er ikke sånn nei" men alle vi gutta skjønner hvordan de egentlig er. Jeg er "heller ikke sånn" når jeg snakker med dama. Men hadde hun vist sannheten hadde hun reagert som deg, fordi dere er så dømmende og slitsomme å ha med å gjøre. Dere anerkjenner ikke menns følelsesmønster.

Anonym poster: 90ad1c6fb3b6d6a51b7de0c9ed9ee19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slapp av TS. Om noen år er du så gammel og grå at ingen menn ser på deg med lyst i blikekt lenger. Da er du trygg! Noe mer motbydelig en menn som har lyst å presse ereksjonen sin inn i en kvinne finnes knapt! Det tyggeste er nok å dyrke paranoiaen. da er du helt sikker på at ingen mann får hverken rørde deg eller såre deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg bare har møtt dårlige menn ja. Men da er det i så fall svært mange av dem.

Kjæresten min har ikke gjort noe spesielt galt, men han har gjort ting som tyder på at han kanskje er "en av dem". F.eks så har han flørta en del med jenter i begynnelsen av forholdet vårt og har i tillegg en fortid som tilsier at han er av den typen. Selvsagt nekter han jo på å være slikt, men det gjør vel alle?

Jeg hater at så mange menn er slik. Spesielt de mennene med attraktivt utseende. Jeg hater at det er så få menn, som faktisk ikke ser etter andre damer, ikke tenker på andre damer og faktisk holder seg til en resten av livet.

Jeg føler jeg har blitt det motsatte av naiv, paranoid. Det er som jeg vet at en dag så smeller det for meg. En dag vil kanskje kjæresten min tråkke i salaten og såre meg hardt. Den mannen jeg elsker.

Jeg ser ikke etter andre menn. Jeg flørter ikke med andre menn, ei heller tenker på andre menn enn kjæresten min. For meg er kjæresten min "the one", og det sårer meg så hardt at jeg kanskje ikke er det samme for han. Kanskje jeg er det, men alikevell viser det seg at menn kan like så gjerne være utro for det. For dem er sex nemlig bare sex!

ts

ts

Du blir hvertfall ikke hans "the one" av å tenke sånn som du gjør. Det merkes godt at damer er sjalu og eiesyke og trenger å være "the one and only" og lukter man sånn skjønner man at hun egentlig ikke vil deg godt, men kun ha deg for det trofeet hun ser på deg som. Drømmedamene er laidback og skjønner at de også må være en bestekompis å la han være seg selv. "dårlige menn" kommer like mye av alle "dårlige" damene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke så veldig langt fra sannheten. Man slutter ikke nødvendigvis å tenne på andre damer selv om man har kjæreste. Men det er jo noe annet å være utro. Alle menn er ikke utro, selv om de kan bli jævla kåte på andre kvinner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

(..)

Men har kjæresten din gjort noe konkret for at du ikke stoler på han, eller er det en mulighet for at du har en eller annen form for usikkerhet som du overfører på han? Dette tror jeg er viktig å skille, og totalt urimelig å skylde han for, hvis det er du alene som har problemet. Jeg ville følt meg kvalt i et forhold dersom jeg ikke fikk lov til å se på andre mennesker altså. Men dette har jeg skjønt at det er ulike meninger om.

Har du prata med kjæresten din om det da?

(Og dersom jeg bare tiltrakk meg dårlige menn, så hadde jeg heller sett på meg selv og om det var noe jeg gjorde og ble tiltrukket av, enn å dømme alle menn)

Haha ja, vi er sånn. Hva så? Tror dere virkelig vi er itneressert i dates å sitte å sakke om framtiden og ligge der på sofaen og bare klenge eller se "hverandre dypt inn i øynene" og andre toalt bortkastede og kjedelige ting? Ei dame er ikke nok, og nei, vi er ikke interessert i å høre opphave til navnet deres eller om en "morsom" hendelse på barneskolen. Det er noe vi gjør for å smigre. Sikkert noen få menn som har "de rette holdningene" men stort sett er vi sånn ja. Lev med det. Det kommer alltid menn som tenker taktikk her og påstår at "de er ikke sånn nei" men alle vi gutta skjønner hvordan de egentlig er. Jeg er "heller ikke sånn" når jeg snakker med dama. Men hadde hun vist sannheten hadde hun reagert som deg, fordi dere er så dømmende og slitsomme å ha med å gjøre. Dere anerkjenner ikke menns følelsesmønster.

Åh, hurra, en representant og talsmann for Alle Verdens Menn. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hunkjønn

Beskriv menns følelsesmønster er du snill? Jeg tenker at du mener dere viser følelser gjennom sex, som jo er bra, men hvorfor må dere holde på med flere når dere har dame, som Ts påpeker?

Jeg er sammen med en type nå, som jeg ikke klarer å ha full tillit til. Så jeg vurderer å trekke meg. Men jeg vet at der finnes menn der ute man kan stole på. Som der finnes kvinner man ikke kan stole på. Mange damer idag som er utro ts. Jeg er og følsom ovenfor det du nevner, kan bli sint hvis jeg får en følelse av at menn er som du beskriver, men husk at de er individer, som vi damer. Noen menn er drittsekker, noen kvinner er bitcher! Og noen kan man stole på, kvinne eller mann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Du blir hvertfall ikke hans "the one" av å tenke sånn som du gjør. Det merkes godt at damer er sjalu og eiesyke og trenger å være "the one and only" og lukter man sånn skjønner man at hun egentlig ikke vil deg godt, men kun ha deg for det trofeet hun ser på deg som. Drømmedamene er laidback og skjønner at de også må være en bestekompis å la han være seg selv. "dårlige menn" kommer like mye av alle "dårlige" damene.

Dette tror jeg faktisk det er mye sant i. :) I min tråd om at man ikke kan eller skal kontrollere andres tanker, så var det jo overraskende mange som så ut til å tro at å ikke dø av at kjæresten ser at andre damer er attraktive, eller tenker på dem, var det samme som å gi frikort til utroskap. Min erfaring er egentlig det motsatte, at de viser seg å være tilliten verdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har kjæresten din gjort noe konkret for at du ikke stoler på han, eller er det en mulighet for at du har en eller annen form for usikkerhet som du overfører på han? Dette tror jeg er viktig å skille, og totalt urimelig å skylde han for, hvis det er du alene som har problemet. Jeg ville følt meg kvalt i et forhold dersom jeg ikke fikk lov til å se på andre mennesker altså. Men dette har jeg skjønt at det er ulike meninger om.

Har du prata med kjæresten din om det da?

(Og dersom jeg bare tiltrakk meg dårlige menn, så hadde jeg heller sett på meg selv og om det var noe jeg gjorde og ble tiltrukket av, enn å dømme alle menn)

Åh, hurra, en representant og talsmann for Alle Verdens Menn. :rolleyes:

Det kan nok være lurt å tenke over dette, ja. Har kjæresten din gjort noe konkret for å skape mistillit hos deg, eller er dette kun din egen angst?

Jeg tror på ingen måte at alle menn er slik. I en vorsspiel-setting som du nevnte, hvor GUTTA snakker om damer og "tilstår" hvordan de egentlig ser på dem, kan det nok heller være at de vil tøffe seg og bruke et språk som de kanskje ellers ikke ville gjort, i gruppe-hypen. Tilsvarende vil du kunne oppleve på jentevors, hvor jentene f.eks. kan finne på å overdrive og fortelle om søte og spesielle historier om menn i deres liv, av typen "hvorfor jeg er så spesiell for ham". Dette handler mer om overdrivelse av synspunkter som er mer stereotypt og passende for en gitt gruppe, enn om hvordan noen egentlig er. Jeg ville ihvertfall neppe basert mitt bilde av menn på en slik guttevors-brainstorming.

Min erfaring tilsier for øvrig det stikk motsatte av guttevorsets gospel. Menn er så forskjellige som dagen er lang, også med tanke på hvordan de forholder seg til andre damer når de er i forhold. Fellesnevneren er vel at de fleste tenner på andre selvom de er i et forhold (men hvis vi er helt ærlig med oss selv, er vel dette også tilfellet for damer), forskjellen i hvordan de forholder seg til slikt er imidlertid stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan det ha noe med miljøet du er i at du oppfatter det slik?

Går du en del på byen selv og har mennesker rundt deg som er party-folk? Har du en høyt utdannet vennekrets? Kanskje begge deler?

Jeg skjønner at det er lett å tro at hele verden er som din lille del av verden, men sannheten er at det finnes mange typer omgangskrets og mange typer mennesker i dem.

Jeg har aldri opplevd noe sånt som deg, men så er jeg aldri vært noen ut-på-byen-jente, og mannen min går aldri ut heller. At det kan bli litt kjekkaseri når mange menn er samlet har jeg opplevd mange ganger, akkurat som det kan bli en del flåseri når jentene gjør det. I mitt liv er det aktiviteter, middager hjemme hos hverandre, kafetur, osv - og har alltid vært sånn.

Du kan jo se litt på omgangskretsen din og deg selv og vurdere selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er ikke sånn nei. Jeg har i alle mine år jobbet sammen med stort sett bare menn, og har dermed fått høre min del av mannfolkprat, både i lunchpauser og i mer sosiale settinger - og, faktisk, jeg har utelukkende hørt snakk om hvor viktig kona og familielivet er for dem. Eller rettere sagt, de sier det ikke rett ut, men jeg hører jo indirekte at de skal gjøre sånn og slik for det ville kona sette pris på, og det og det passer ikke for de har andre planer sammen med kona.

De kan godt finne på å snakke om lekre damer og noen kjører høy tøffhetfaktor av og til (jeg har hørt en del om "kjærringhelvetet", men til syvende og sist så er det kone og unger som gjelder når det kommer til praksisen. ;)

Tviler selvsagt ikke på at det TS sier er sant og at den typen menn også finnes, eller snarere den type gutter, men noe er nok rent skryt og "tøffe takter" overfor de andre gutta, og - som det blir sagt i innlegg over her - det er nok både alders- og miljøbetingede forskjeller ute og går.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har ikke følelser.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Menn har ikke følelser.

Eller rettere sagt, kvinner liker ikke at menn har følelser. En mann som elsker en kvinne blir ansett som lite spennende. Vet ikke hvorfor, men kvinner tenner nesten utelukkende på menn som er slemme med dem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen menn blir ivrige av alt som er vakkert, og tar kontakt slik at de rødmer, men dette er jo ett mindretall. Selv bryr jeg meg ikke om eksterne kvinner, rent bortsett fra visuell glede. Jeg kan se til øynene blir mette, men det er helt uaktuelt å ta kontakt. Det er uinteressant, og dessuten så vil en erotisk erobring skade forholdet til hun jeg elsker. Det sjer ikke, og det skal ikke skje. Det er enkelt å være trofast dersom man har bestemt seg for det, og har ett minstemål av selvdisiplin.

Av mine venner så er alle de som er gift helt trofaste, etter det jeg vet, men jeg er usikker på en. Jeg tror at ca 2/3 er helt stabile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har ikke følelser.

Da mangler du iakttagelsesevner. Vi har følelser så det holder. Men det er jo klart at mange av følelsene samler seg i vårt mest følsomme organ, og den er det bare vår kjære som får leke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at det er ikke bare dette jeg har opplevd. Det var bare dette som fikk begeret til å renne over.

Jeg har møtt så enormt mange menn som har giftering eller kjæreste, som prøver seg skikkelig på meg eller mine venninner. De gir blanke i at de har en kjæreste som sitter hjemme. Alt de vil ha er spenning og erobring.

Jeg merket det selv når jeg var ute på byen i dag. Alle blikk fra menn lyser at de vil ha sex. De leter ikke akkurat etter en kjæreste å dele livet sitt med.

Jeg klarer ikke å stole på menn på grunn av slike ting. Jeg vet jo at det de sier til meg, er noe helt annet enn sannheten. Ingen kjæreste vil selvfølgelig si at man ikke er perfekt, eller at man ønsker andre.

Desverre har jeg merket meg at selv om menn faller for en jente, så går det ikke lang tid før han holder øynene oppe for en ny jente.

ts

Hei TS.

Jeg er mann og ser det du mener. Jeg er del eldre enn du nevner.

Det jeg vil kommtere er følgende. Vi har i dag ca.50 % skillsmisse og er minst like stort brudd blandt samboere. Når det er slik er det ikke halvparten som er i et samlivsforhold pga. forelskelse og at en elsker den andre. Dette er nok likt for kvinner og menn men de viser det forskjellig.

Menn har nok et større fysisk behov i 20 årene for sex enn kvinner. når de blir eldre jevner dette seg ut.

Det er mange og spesielt kvinner som går inn i et forhold for at det forventes. Dette kun også når de synes personen er en grei person uten å elske denne mannen eller kvinnen.

Det er derfor ikke så rart du opplever det du gjøre samtidig kan trekke fra halvparten som bare er prat som de ser på som skryt i et sådan lag.

Velkommom til the real world.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...