Gå til innhold

Anekdotene del2


MarianneE

Anbefalte innlegg

Syns det er herlig å "se" hvor ekte blodfan du er :)

:sjenert:

Egentlig er jeg generelt herlig.

Koselig med brev! M ble litt misunnelig på at han ikke fikk post og var nysgjerrig når jeg satt og leste brevet ditt. Hehe :fnise:

han får skaffe seg en brevvenn han og da! :tommel:

****

Tirsdagen kort oppsummert:

*Frokostdate med annaB.

Eldstedatteren hennes og jeg bestemte bryllupsdatoen for annaB.

Augustbryllup i 2014

*jobb.

Føler noen ganger at jeg har så liten stilling at jeg ikke er på jobb, bare "innom".

5 av 25 var og spiste lunch.

Noen ganger lurer jeg på hvorfor jeg gidder og gå, men så er det den magien med månedlig innbetaling på kontoen.

*Dritt lei mat om dagen.

Greip tak i en pose gryterett fra Toro i desperasjon.

Mangler inspirasjon til alt om dagen tror jeg.

*0.5 grader ute, yr, tåke.

Det er guffent og kaldt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brrr....er guffent og kaldt her også i dag. Og inne i leiligheten var det også kaldt da jeg sto opp i dag. Noen hadde slått av sentralvarmen i stua i løpet av helga. Ikke merket før i dag når det har vært så kaldt. Så her sitter jeg under dyna og prøver å få varmen i meg.

Her blir det pasta med laks og scampi til middag i dag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

herregud så deilig med fredag og helg!

Sovnet på bussen (jeg har gått og hatt sånn "trøtt-tåke" over hodet i hele dag) og bråvåknet holdeplassen før der jeg skulle av.

Tumla meg ut av bussen på rett holdeplass og stod på fortauet og måtte samle meg litt før jeg skjønte hvor jeg var. :ler:

Startet dagen med legetime for celleprøve.

Det gikk ikke så bra, sort of.

Legen prøvde to ganger men fikk ikke tak på livmortappen for jeg har vist da litt mer framoverbøyd livmor enn det som er gjennomsnittet.

Så jeg ble henvist til en gynokolog som skal fikse det.

So then you know a little about me....

Det var ganske ubehagelig da legen prøvde og gjøre det han skulle og jeg lå der, stirret i taket og prøvde og puste rolig.

Godt man ikke skal gjøre slikt ofte...

Tror dere på "skjult budskap"?

Jeg har nemlig opptil flere ganger denne uka kommet over KANELBOLLER!

Enten ordet (tre ganger på radioen i morges), bilder eller oppskrift.

Det er nok et hint om at det må bakes kanelboller i helga.... :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens middag viste at pannekaker er ikke bare pannekaker.

Prøvde en ny oppskrift og de ble SÅ gode!

Har satt på en film til TM og akkurat satt ned en skål med Dots kjeks og melk til henne.

Andrè sover siden han skal kjøre drosje i natt.

Selv har jeg hoppet i kosetøyet og hører vannkokeren er ferdig så blir det en chocka mocca på meg idag og.

Jeg skulle støvsugd, vasket opp, vasket badet, rydda....

Akkurat i kveld får det være, i kveld går det ingen steder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, pannekaker hørtes veldig godt ut! :)

Nå fikk jeg lyst på pannekaker. Ha en fin fredagskveld!

Hva er det som er så godt med pannekaker?! Jeg beklager, men jeg får det ikke til å bli middagsmat :fnise:

Vel....

Pannekakerøre er noe jeg ikke har hatt dreisen på før, men de jeg lagde igår ble bare helt perfekte.

Skal dele oppskriften med meg i Matboksen.

Fredag er en kveld det er vanskelig og holde seg våken.

Det er som om en tåke legger seg over hjernen...

Derfor satte jeg igang med og bake kanelboller igår så til kveldsmat igår følte jeg meg som Supermamma da jeg serverte TM te og nybakte boller.

Hun tok en bit av bolla og sa at hun nok heller ville ha en brødskive. :daane:

Utakk er verdens lønn....

Idag er det meldt 4-5 grader og regn hele dagen.

Eneste planen for dagen idag er handling og husarbeid.

Alt annet tar vi som det kommer.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jotakk, melkesjokolade boble, strikketøy og TM som satt og studerte Skal Vi Danse var min lørdagskveld.

Ganske gjennomsnittlig igrunn.

Og hyggelig.

Hva gjør man med et fucked up søvnmønster?

Det er rett og slett fortvilende og våkne kl 3.25 og så ikke få sove igjen.

Nå våknet jeg t.om med TM i senga med meg uten at jeg egentlig kan huske at hun kom.

Søvn begynner og bli et stort problem nå.

Rådet fra legen var:

-ikke sove mellom kl 23 og 7 (evt 22 og 6), og la de timene fra 23-7 være forebeholdt kun søvn.

-når jeg våkner på natta skal jeg ligge i max 15 min, så stå opp og lese/se TV e.l. og ikke legge meg i senga igjen før jeg bortimot kan sovne stående.

To greie punkter, men det at jeg våkner såpass tidlig gjør at jeg ikke klarer og holde meg våken på kvelden. Jeg trenger ikke gjøre noe annet enn og sitte i en avslappende stilling så sovner jeg.

Og sitte med KG funker egentlig ikke, jeg har duppet av under skriving av innlegg.

Strikke, lese og slikt funker ikke, da sovner jeg.

Broder'n foreslo en gåtur rundt kvartalet i 21-tida på kvelden for det er da jeg virkelig begynner og slite med og holde meg våken.

Jeg er lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og det rare er at dette oppstår i oktober og varer ca 6 mnd.

Kanskje mangler jeg jern?

Kanskje er det kroppen som blir forvirret pga mangelen på skikkelig dagslys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du mangler både det ene og det andre? Jeg hadde ekstrem D-vitamin og jernmangel i fjor vinter, og i følge legen var jeg ikke den eneste cøliakeren med den kombinasjonen... :roll: Verd å sjekke, ihvertfall! :Nikke:

Ellers var kanskje ikke forslaget til broren din så dumt? :vetikke: Litt tiltak å komme i gang med, kanskje, men sikkert noe det går an å bli vant til..

Ha en fin søndag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, der var du!

Så kjedelig å ikke få sove - om natta altså. Jeg sliter også sånn periodevis med at jeg våkner tidlig, og jeg gidder ikke stå opp, så da ligger man der og ruller til klokka ringer kl. 6.

Men jeg gjør som legen din anbefalte, sover aldri på dagtid, selv om mannen ligger og snorker på sofaen før eller etter middag. Og det å gå seg en tur for å få frisk luft er ikke så dum ide!!!

Sender mange sauer over, så har du noe å telle på hvis du våkner tidlig igjen.... :fnise:

Ha en nydelig søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Mazilla og Lunalu!

:klemmer:

Fine søndagen med gåtur med TM og dukkevogn hvor vi endte på JonasB for og drikke kakao, bakte brownies vi tok med til TMs oldemor og lasagne til middag.

:)

Det var solskinnsiden.

Virkeligheten var at jeg følte meg utslitt pga søvnmangel, TM som skravla konstant fra kl 8 om morran (et barn kan si ordet mamma en million ganger!), uansett hva jeg gjorde ble det liksom aldri ryddig, en mutt gubbe som ikke letta rumpa opp av sofaen med mindre det innebar ut og røyke/gå på do/pusse tenna til TM.

Jeg som fikk mer enn nok under TM sin kveldsmat og som plutselig stod og tørka tårer jeg ikke vet hvor kom i fra, gnagende hodepine fra jeg våknet, TM som nekta og spise maten sin uansett.

Da jeg endelig satte meg i sofaen ved siden av HerrSur var det for at vi delte en pose superchips og en 0,5 cola. Husker ikke en gang hva vi så på TV.

Jeg sovna kl 21.05.

Idag håper jeg at TM som var litt varm i går er syk så jeg må være hjemme fra jobb.

Lyst til og ta en sykedag selv egentlig.

Når jeg våknet?

3.50.

Herregud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jotakk.

:)

TM er litt forkjølt mem frisk i formen.

Det blir nok barnehagen på henne og jobb på meg.

Vurderer sushi på meg selv til middag og overlate lasagnerestene til de to andre.

Sushi eller fiskesuppa fra Meny.

Den er fantastisk god.

TM skal bare se ferdig episoden av barneTV så går vi.

Det går heldigvis mot helg.

...og fire uker med jobb før det er juleferie på meg når jeg tenker meg om. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...