MarianneE Skrevet 31. mars 2017 Forfatter #3681 Del Skrevet 31. mars 2017 Måledag på Stamina idag. Siste måling var 16.februar. siden det har jeg gått ned 6 kilo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 31. mars 2017 #3682 Del Skrevet 31. mars 2017 Wow! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 31. mars 2017 #3683 Del Skrevet 31. mars 2017 Det er jo kjempebra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 31. mars 2017 Forfatter #3684 Del Skrevet 31. mars 2017 Ganske fornøyd med dette resultatet ja. Jeg gråt nesten og PT måtte se to ganger før han trodde det. Jeg skulle egentlig måle pp mandag men så ble det nå istedenfor. Jeg var spent men viste jeg hadde gått ned,,spørsmålet var bare hvor mye. Så da er det bare å fortsette frem til neste måling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 31. mars 2017 #3685 Del Skrevet 31. mars 2017 Bra jobba! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 3. april 2017 Forfatter #3686 Del Skrevet 3. april 2017 Å... søndag begynte bra med mat. Var på håndballcup fra kl 8.50 til 14.00 og jeg holdt meg til min medbrakte mat. Kjøpte ikke en cola zero I cafeen en gang. Etter cupen skulle vi en tur til mamma. Hun hadde og invitert søsterG og familien og laget middag: Kjøttkaker. Og dessert etterpå. Jeg spiste en stor potet, litt ekstra grønnsaker og to kjøttkaker. Litt mer sjokoladepudding enn strengt tatt nødvendig. Men jeg følte jeg kom ut av det med æren I behold. Og da det endelig kom mat var jeg utrolig sulten og kunne fint spist mer. Idag har jeg t.om husket på mellommåltid uten og se på planen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 3. april 2017 #3687 Del Skrevet 3. april 2017 Flinke MarianneE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 4. april 2017 Forfatter #3688 Del Skrevet 4. april 2017 8 timer siden, loffen skrev: Flinke MarianneE! Eh.... Den flinke var ute med ei venninne igår på kveldstid og endte opp med å bestille småpotet og aioli. Men jeg droppet kaffe latten og tok en cola zero istedenfor. Poteter og aioli var ikke det smarteste men spist er spist! Tror (men bare tror) en kaffe latte ville inneholdt flere kcal. Tror jeg. PT igår og jeg fikk lovnad/ trussel om at PT skulle kjøre en "real kaloriøkt som skulle sende meg rett ned I kjelleren" Han skal ha for forsøket , for da vi var ferdige måtte jeg helt ærlig spørre om det der var alt. En økt jeg hadde dødd av for 1 år siden. Det er tydelig at formen har bedret seg! Dagens bestevenn: Skatteetaten. ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 6. april 2017 Forfatter #3689 Del Skrevet 6. april 2017 OK... Jeg er sur. Mann og barn har blitt litt neglisjert I matveien I det siste så jeg gjør godt igjen med å lage pannekaker. Med bacon. Og syltetøy. Og sukker. Og godt smør. Alt det jeg ikke skal ha. Min middag... Laks (som jeg egentlig synes er veldig godt) bønner, blomkål og selvmedlidenhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 7. april 2017 Forfatter #3690 Del Skrevet 7. april 2017 Det er fredag kveld, ungen koser seg med smågodt og kjeks. Jeg har en box tunfisk, et glass melk og en Voltaren for skuldren. Det føles som om jeg har tapt en eller annen konkurranse.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 8. april 2017 Forfatter #3691 Del Skrevet 8. april 2017 Jukser big time med sushi idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 9. april 2017 Forfatter #3692 Del Skrevet 9. april 2017 Har kjøpt inn smågodt til påskeegg. Tror aldri jeg har vært SÅ godtesjuk før. Hjelper jo heller ikke at jeg er småsulten men det er ikke middag før om en liten time. Men, har fått ut og vasket hagemøbler. Så nå skal jeg sette meg ute I stolen min med en bok. ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 10. april 2017 Forfatter #3693 Del Skrevet 10. april 2017 Litt mindre godtesjuk idag. Middagen avviker fra planen, det blir pølsegrilling med venner i skogen istedenfor for wok. Så da er det bare å prøve og begrense inntaket av pølser.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 11. april 2017 Forfatter #3694 Del Skrevet 11. april 2017 Har skrevet en lang to-do liste for dagen idag. Det er den Store Rydde- Og Vaskedagen. Kjenner at nyheten over matplanen ikke er så interessant for kroppen lenger, så den virkelig skriker etter "gamle dager". Jeg har enda ikke hørt etter. Jeg nekter å høre etter. Når det er sagt så blir det nok kos i påska så kunsten blir å ikke gi helt etter. Torsdag f.eks skal vi til mamma på middag på torsdag. Det blir lammelår og kaker. Da får jeg utfordret meg i kunsten å begrense seg. Det blir en skikkelig utfordring.... Ellers er nabolaget et lite steinkast fra oss evakuert etter funn av det politiet mistenker er en bombe. Vi blir ikke berørte heldigvis, men jeg blir litt skvetten. Mon tro om vi vil høre et smell om det er en bombe... 😨 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 12. april 2017 Forfatter #3695 Del Skrevet 12. april 2017 Lammestek og oreodessert, vi har feiret påske og at vi snart er huseiere.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 13. april 2017 #3696 Del Skrevet 13. april 2017 Er imponert over at du er så steinhard med maten 👏 Så spennende...snart huseiere? Fortell 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 13. april 2017 #3697 Del Skrevet 13. april 2017 God påske forresten 🐥🐇 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 13. april 2017 Forfatter #3698 Del Skrevet 13. april 2017 Huseiere ja.... Vi har bodd her siden 1999 da var vi to som skulle bo en begrenset periode og så overta huset siden Husets Herre og jeg bodde oppe og husets eiere, hans mormor og morfar bodde i 1. egt. Men så ble morfaren kraftig redusert og døde og da ville hu gamle bli boende lenger. Det var jo greit det. Så ble vi tre her oppe i 2. egt og en flere år lang konflikt mellom svigermor og søsteren oppstod med tanke på husovertagelse og arv (til tross for at "svigertante" alt har arvet sin mors barndomshjem og dermed fått sitt). Vi mistenker at svigermor har betalt ut søsteren for å få henne til å holde seg unna. Uansett, idag driver svigers og "svigertante" og flytter hu gamle over i leilighet tilhørende et senter og når huset er tømt for hu gamle sitt så skriver vi under på papirerog arver hus. Ulempen er at det er noen tiår med forsømmelse som må gjøres noe med. Nytt tak f.eks. Drenere rundt huset. Oppdatere kjøkkenet. Pusse opp badet. Men alt dette kan gjøres mens vi bor her og unntak av tak og drenering er det kun oppgradering pga ulik smak og ønske. Uansett så blir det bra til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 13. april 2017 Forfatter #3699 Del Skrevet 13. april 2017 Middag hos mamma. Bressert langtidsstekt lammelår med en fantastisk saus. Pavlova og bløtkake etterpå siden vi og feiret bursdag. Jeg tok et stykke av hver kake og gråt nesten etter mer.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. april 2017 Forfatter #3700 Del Skrevet 17. april 2017 2. Påskedag idag. Jeg ser at påska har helt klart inneholdt for mye av det gode. Men samtidig har det ikke vært sååå ille. Men, torsdagen beskrev jeg over her, fredag var vi i Den Lille Dyrehage på Brokelandsheia og da ble det en is, innom pappa på vei hjem og da hadde samboeren bakt glutenfri kake til påska og satte den og brus på bordet. Jeg tok resten av kakestykket som TM ikke ville ha. Og I løpet av dagen ble det en liten håndfull smågodt. Tacosalat på fredag med en del grønnsaker og litt for mye rømme. Lørdag var bra helt til jeg åpnet påskeegget mitt og spiste med bortimot begge hender. Var på koldtbord hos søsteren min etter jobb (jobbet til kl 16) og det er jo alltid godt med hjemmelaga potetsalat da. og rundstykker med godt pålegg. Og Suksessterte. 1.påskedag hos svigers. Litt mer av påskesmågodt mens jeg satt med hjemmeoppgave fra salgskurset kjøpesenteret jeg jobber på arrangerer. Lammelår og fløtegratinerte poteter hos svigers. God mat, men hos svigers er mesteparten fra toro, hos mamma er alt laget fra bunn (ihvertfall til anledninger med middagsbesøk) så jeg spiste ikke med den samme iveren hos svigers. Det var påska og utskeielser. Det ble flere av dem enn planlagt. Men, idag er det rett tilbake på Matplanen. Det går mot ny Måledag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg