Gå til innhold

Anekdotene del2


MarianneE

Anbefalte innlegg

15 timer siden, loffen skrev:

Jeg gråt så fælt, jeg er håpløs. :icon_lol: Men møtte Snuppis etterpå som hadde stått heeelt foran, og hun var også svart i ansiktet av mascara. :ler: 

 

13 timer siden, loffen skrev:

Oida, jeg trodde jeg skrev i min egen dagbok over her! :flau::fnise:

Auri :hug:

 

14 timer siden, Auri skrev:

Hate u Loffen :trist: ;D

 

MarianneE, du burde måle deg hjemme og med målebånd, for du har nok gått ned mer enn ti kilo! For husk at du bygger muskler også, og muskler er mye tyngre enn fett. Mål deg hjemme hver gang du har måledag på stamina, over magen og det bredeste punktet på låret f.eks. Da også kommer du til å se stor fremgang! Du er knallflink altså! :duskedame:

 

6 timer siden, ¤flicka¤ skrev:

Støtter forslaget om å bruke målebånd, du har jo vært knallflink som har gått ned i vekt OG opp i muskler - og sånt vises godt på målebåndet 😊 

Asså.... jeg måler jo fettprosent, fettmasse og muskelmasse I tillegg til kilo. Dette får jeg svart på hvitt ved hver måling. Der står det at jeg har gått ned 8.7 kilo totalt siden februar. Det er isolert sett kun kiloene jeg er kvitt. I tillegg har jeg økt muskelmasse og redusert fettmasse så jeg ser jo der at om man ser alle tallene under ett så er jeg flinkere enn det 8.7 kilo på 4 mnd skulle tilsi. 

Vet ikke om jeg tør å legge ut de harde fakta ang tallene. Det er for flaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sist jeg hadde en sånn måling (ett år siden) var fettprosenten min på 43.6... Og den fysiske alderen min var 44 år! Så jeg dømmer deg IKKE hvertfall! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikke legge ut tallene da, tenkte mer for din egen del at det kan være motiverende. Tallene er bare tall, nå går det bare en vei og det er nedover. Jeg tror bare at det er fort gjort å bli litt blind på sin egen kropp, og man kan bli usikker på om all innsatsen faktisk er synlig. Da kan det være nyttig å måle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Auri skrev:

Sist jeg hadde en sånn måling (ett år siden) var fettprosenten min på 43.6... Og den fysiske alderen min var 44 år! Så jeg dømmer deg IKKE hvertfall! 

Ja.... min fettprosent lå på 49.8 og ligger nå på 48% BMI har gått fra utrolige 50.6 og til 47. Muskelmasse har gått litt opp og ned etter hva og hvor mye jeg har trent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempebra!!! Jeg er skikkelig stolt av deg, hva du får til! Det inspirerer meg veldig ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, ¤flicka¤ skrev:

Du trenger jo ikke legge ut tallene da, tenkte mer for din egen del at det kan være motiverende. Tallene er bare tall, nå går det bare en vei og det er nedover. Jeg tror bare at det er fort gjort å bli litt blind på sin egen kropp, og man kan bli usikker på om all innsatsen faktisk er synlig. Da kan det være nyttig å måle!

Sant det. :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter denne med måling hjemme.

Jeg hadde PT i fjor, jeg merket jo fremgangen for hver gang jeg var hos han, men enkelte uker syntes jeg selv at det ikke vistes på kroppen at jeg hadde gått ned nå særlig. Da var det veldig motiverende når jeg tok frem målebåndet å kunne se ifølge notater fra ukene før at jeg faktisk hadde gått ned i cm rundt mage og lår. Det er som "flicka" sier, det er fort gjort å bli litt blind på sin egen kropp.

Nå er jeg så trygg på øvelsene/programmet jeg fikk av PT at jeg bruker det når jeg nå trener alene, er det noe jeg lurer på tar jeg bare kontakt med han på mail.

Ha en fin dag MarianneE:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill om måling. Skal kjøpe meg en fin notatbok til formålet. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MarianneE skrev:

Takk for innspill om måling. Skal kjøpe meg en fin notatbok til formålet. ☺

Bare ett tips :opplyser: (ikke sikkert du trenger en slik bok da)

X-life AS (på nettet) har treningsdagbok til kr 93,- nå. Jeg har nettopp bestilt meg en, der kan du notere alt som har med trening å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er omsider helg på meg. Ikke nødvendigvis en helg jeg har sett frem til. André har reist på MCtreff og jeg blir hjemme med en sur kranglefant av en 9åring. 

Av flere årsaker har uka vært fryktelig lang og tung. To dager med fri (ihvertfall fra jobb) Kan muligens gjøre godt. I morgen skal vi besøke mamma (som har bursdag idag) på campingvogna. Det blir deilig og avslappende håper jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagsmorgen med regn, TM I senga med nettbrettet og jeg sitter I stua og ser halvveis på Dr.Phil. André kommer hjem I dag og det ser vi frem til. Vi så knapt hverandre forrige uke (ihvertfall føles det slik) så at han er hjemme I "middagstid" seinest blir bra.

Jeg prøver å psyke meg opp til at TM og jeg skal begynne med å tømme rommet for leker og alt det rare hun har. Rommet skal pusses opp og da må alle rariteter ut først. Kjenner at jeg ikke ser frem til dette, synes oppussing er kjedelig og jeg frykter at tømming av rommet blir fører til at jeg må mase og kjefte for å få noe hjelp I det hele tatt. Men nå er alt jeg driver med hjemme masing og kjeft uansett so what else is New? 

Vi hadde en kjempe deilig dag på campingvogna igår. Sol og varme, TM og jeg gikk ned til stranda og gikk ut I vannet. Jeg hadde capribukse og vasset men TM fikk jeg til og bade I trusa (bare å dra kjole over etterpå og vi hadde med litt mer klær som lå I campingvogna). Det var kake, is, bringebær, jordbær og bjørnebær. Mamma ble glad for gaven, tanteS var der... Fine dagen!

I tillegg til TM sitt rom må noen gjøre noe ellers I leiligheten. Det vises at uka har vært hektisk og dagene lange... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da var rommet hennes tømt. Det tok bare 6 timer med litt småpauser og middag inni der og. Noe av det som var på rommet står I kjelleren, noe på vårt rom og noe på stua. Om noen ringer på døra så åpner jeg ikke.... 😂 

Nå blir det litt sparkel så går første strøket med maling på I morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sukk: Dette med oppussing er kjedelig. En ting er maling, maskering osv men herregud, alt rotet som hører med! Vi ble litt forsinket med å komme i gang fordi jeg jobbet kveld på mandag og André var dårlig. Så nå gjenstår strøk to på veggen og lister rundt vinduet. Jeg er så lei. I stua vår står et skrivebord, tre stabler med bøker, to kurvhyller og ymse leker. Alt dette står normalt ikke her. Soverommet vårt er et helvete og igrunn er det kun kjøkkenet og badet som ikke er invadert. Jeg blir ikke så blid av og ha det slik som dette.... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ikke si det da, jeg skal snart male et helt hus liksom... :fnise: Blir sikkert veldig bra når dere er ferdige! Hvilken farge maler dere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...