Gå til innhold

Anekdotene del2


MarianneE

Anbefalte innlegg

Kan ikke akkurat skrive god morgen.  Begravelsen for farmor idag, våknet med skikkelig hodepine og katta har spydd opptil flere steder.

Onsdagen er I full gang dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble en fin dag alt I alt. Begravelsen var enkel og jeg prøver å finne et annet ord en fin men det går ikke. Samværet etterpå var hyggelig, det var etter farmors eget ønske få til stedet, snitter og to kaker. Jeg spiste et historisk lite kakestykke siden det ikke ble noen iskaffe. Både begravelse og samvær var unnagjort på 4 timer. Vi var samlet hos farmor og jeg gikk litt rundt og kikket. Familiebilder i massevis, porselensfigurer, en av de mange rutete skjortene som hang på badet, gamle diplomer og årevis med minner. Alt stod på samme plass som da jeg kom inn i familien for 20 år siden. På veien hjem skjønte jeg det plutselig at hun er død. Borte. Vil aldri komme tilbake. 

TM har reist på avslutning på onsdagsklubben, husets herre har lagt seg nedpå (mon tro om han har tatt natta?) og jeg venter på mat I ovnen: Form med potet, grønnsaker og kylling. Sulten!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går sørget vi over at farmor er død. Idag jubler vi over at et nytt familiemedlem er på vei. Broder'n skal bli pappa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag morgen! 

På tirsdag fyller TM 10 år og dagen skal feires med familie idag. Jeg skal lage snickerskake og sjokolademuffins. Prøver å lage en avtale med meg selv om at jeg ikke skal spise mer enn en av hver. Jeg overgikk gårsdagens kaloribudsjett med en smoothie, en 34 gram smashsjokolade og en håndfull smågodt. Bare smoothie er 300-350 kcal. Åja... og en boks kald sprite. Da er det ca 325 (smoothie) + 145 (sprite) = 470 kcal. Pluss sjokolade og smågodt. Så... egentlig burde jeg ikke en gang tenke på kake! Men, det er det med selvdisiplin da. Og den er litt svak I perioder. 

Fy søren, ingen sa at dette skulle være enkelt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antall kakestykker: 1 Antall muffins: 1 Antall karameller: 5 Antall smågodt ting: 6. Kaffe med melk og sukkerfri saft.

Strålende fornøyd barn kan og legges til på lista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å venne meg til å ha en 10 åring som er på vei inn I puberteten. Hvor ble det av hun som var 5 med musefletter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen til TM :hoppe: 

10 år er stas! Og du virker utrolig flink til å bake :sikle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, mia83 skrev:

Gratulerer med dagen til TM :hoppe: 

10 år er stas! Og du virker utrolig flink til å bake :sikle: 

:blomst:

 

Vært på spinning idag og hadde en aha-opplevelse av de store. Når man er eh.. tjukk... og sykler så treffer lårene nedre del av magen og bevegelsen gjør at magen hopper opp og ned, gjerne sammen med puppene. :sjenert:  Idag oppdaget jeg plutselig at dette skjer ikke lenger! Og den oppdagelsen satte meg helt ut. Så mye at jeg stoppet å tråkke og bare... Wow! 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtnoser.. 😚

Jeg stod i garderoben og gransket meg selv med tettsittende klær på. Det har skjedd en klar endring av kroppen så dette med kaloriunderskudd har vist noe for seg allikevel gitt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk. Jeg har lyst på pasta. Med bacon, parmesan herfra og til månen. Eller pasta med tacokjøttdeig og masse revet ost  (det er kjempe godt!). 

Jeg er flink I gjennomføring men synder stort I hodet. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam det høres kjempegodt ut! 

Hva spiser du nå? Er det kun rent kjøtt og grønnsaker som gjelder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, mia83 skrev:

Nam det høres kjempegodt ut! 

Hva spiser du nå? Er det kun rent kjøtt og grønnsaker som gjelder? 

Stort sett ja...

Frokosten idag var to knekkebrød med kokt skinke eller kyllingpålegg. En frukt til mellommåltid. Lunch var to kokte egg og salat bestående av de grønnsakene jeg vil ha. En grønnsak til mellommåltid. Middagen skulle være grønnsaker, 40 gram ris og 150 gram kylling. To knekkebrød med pålegg til kveldsmat. 

I morra er det samme frokosten og mellommåltid. Lunchen skal være rester fra dagens middag. En grønnsak til mellommåltid. Middagen skal være 120 gram fisk, 40 gram ris eller 1 potet og de grønnsakene jeg ønsker. Smoothie til kveldsmat. 

Veldig lite komplisert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, mia83 skrev:

Høres godt ut! Men må ha viljestyrke for å gjennomføre det. :klappe: 

Ja, absolutt. Det er ikke så enkelt noen ganger. Det har hendt at jeg har nesten grått av frustrasjon over å ikke skulle spise noe, noen ganger har jeg tenkt "faen heller" og dytta I meg et eller annet. Andre ganger har jeg dytta I munnen på refleks og tenkt "nei jeg skulle jo ikke.." I det samme. Idag f.eks spiste jeg mer ris til middag enn det planen sier. Jeg hadde så utrolig lyst på og klarte ikke å motstå. Men, det er noe med det og ha hodet med seg og tenke litt på hvorfor man vil spise noe. Måledag på fredag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og helt fanatisk er det jo håpløst å være. Synes du er veldig flink!! Jeg prøvde et kostholdsopplegg i 21 dager og jeg trodde det skulle minske søtsuget.. men de to siste dagene holdt jeg på å bli sprø fordi jeg bare MÅTTE HA sjokolade... :sjenert:  kanskje fordi jeg visste at det var slutt med diett snart. :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...