Gå til innhold

Anekdotene del2

MarianneE

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 minutter siden, MarianneE skrev:

Ja, det er godt jeg er sta! :ler:

Jeg slapp og bekymre meg for dagen idag, ble spurt om å komme på jobb istedenfor. @Auri er forresten vitne. Ha ha!

Har ikke fått fulgt matplanen 100% idag men det er fordi jeg har vært hos tannlegen og det passet litt dårlig å spise der. 😂

Frokosten var to knekkebrød med kokt egg. Veldig godt. 

Lunch besto av rester fra gårsdagens middag. Alt for liten porsjon. Kunne fått plass I et kaffekrus. Slukte et knekkebrød etterpå, noe jeg egentlig ikke skal, men jeg var sulten! 

Hadde med meg middag: To kokte poteter, en kokt gulrot og noe som skulle være fisk. Jeg er veldig glad I fisk, men steinbit I aluminiumsskål både krympet MYE og smakte ikke godt. Middagen bestod egentlig av poteter og en kokt gulrot. Fruktbiter fra en liten kopp gjorde godt to timer etterpå.

Nå spiser jeg kveldsmat. Yoghurt, glutenfri musli, blåbær og en liten neve nøtter. Tror dette er dagens beste måltid. Ihvertfall en bra kveldsmat. Og etterlengtet. 

Mmmm.... mat ❤

Kveldsmaten er spist. Kunne godt spist like mye en gang til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Auri skrev:

Uff! Du har vært maks uheldig med maten i dag altså. Håper i morgen blir bedre!

Ja, gårsdagen var ikke den beste. Nye muligheter idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre matdag idag. Knekkebrød, gulrot, kylling, grønnsaker... Jeg har t.om husket å ta med en protein pudding til å spise I garderoben etter PTtime. PT var skikkelig imponert over det. :ler:

Måledag om to uker. Jeg er spent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det PT som har utarbeidet kostplanen din, eller? Og er det helt fastlåst hva du skal spise, eller velger du litt selv innenfor gitte rammer? Har ei på jobb som følger en kostplan helt på grammet for tiden, så hun står med vekta og veier opp nøyaktig 23 gram kokosmelk og spør om noen vil ha 1/4 banan etter at hun har tatt sin tilmålte porsjon. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, juliane skrev:

Er det PT som har utarbeidet kostplanen din, eller? Og er det helt fastlåst hva du skal spise, eller velger du litt selv innenfor gitte rammer? Har ei på jobb som følger en kostplan helt på grammet for tiden, så hun står med vekta og veier opp nøyaktig 23 gram kokosmelk og spør om noen vil ha 1/4 banan etter at hun har tatt sin tilmålte porsjon. :fnise:

Det er akkurat slik det er. Middagen igår var f.eks 120 gram kylling, 40 gram ris og så mye grønnsaker jeg ville. 

Han som har satt opp planen er PT på Stamina men ikke min PT. Mat-PT er utdannet innen mat og er veldig god på det. Planen er satt opp med hensyn til min cøliaki, min hvileforbrenning (som ligger på ca 2250 kcal) og at det skal være enkelt å gjennomføre.

Planen er satt opp slik at det står på grammet hva jeg skal spise og hvilket klokkeslett jeg skal spise det. Skikkelig barnehage med andre ord. :lol:

Sitter nå med dagens kveldsmat: Smoothie. Har vært på jobb 9-16.30 idag. Da klokka var ca 14.30 var blodsukkeret I bunn. Jeg var nesten svimmel og uvel. Normalt ville jeg da kjøpt meg en frappe eller noe sånt men jeg hadde tilfeldig en fettfri yoghurt I kjøleskapet så den reddet meg. Det ble 55 kcal ekstra men det skulle vise seg å være smart siden jeg ikke var hjemme før 17.20 og ikke fikk middag før klokka var 18.10. Da hadde jeg tatt sinnasulten til et nytt nivå.... 😂   Planen sier forresten middag nøyaktig klokka 16.30. Jaja....

Måledag på vekt og fettprosent om to uker. Dette bør faen meg være verdt det når jeg står der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middag halv fem! Hadde ikke jeg greid. Tidligste jeg kan spise middag er klokka seks, før det er middagsmat helt feil :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Auri skrev:

Middag halv fem! Hadde ikke jeg greid. Tidligste jeg kan spise middag er klokka seks, før det er middagsmat helt feil :P 

Jo.... Men du er så vidt jeg vet ikke oppe mellom 6 og 7 hver dag heller. ☺

Sitter med frokosten nå. Brød med egg og reker. Dette har helt klart noen fordeler. 

Middagen er noe som skal etterligne taco. Litt kjøttdeig, en skje rømme og salat. Ikke noe ost. Ikke noe saus. Sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, MarianneE skrev:

Jo.... Men du er så vidt jeg vet ikke oppe mellom 6 og 7 hver dag heller. ☺

Sitter med frokosten nå. Brød med egg og reker. Dette har helt klart noen fordeler. 

Middagen er noe som skal etterligne taco. Litt kjøttdeig, en skje rømme og salat. Ikke noe ost. Ikke noe saus. Sukk...

Men det er digg at jeg er støl I lårene idag (og igår) fordi jeg tok beinpress på onsdag. 24x50 kilo på hvert bein. Det er jo ikke så dumt.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På planen stod det tacosalat idag. 150 gram karbonadedeig eller kyllingkjøttdeig (det ble vanlig kjøttdeig siden det hadde vi alt i fryseren), en skje rømme og salat. 150 viste seg å være mer enn det jeg trodde og hele måltidet smakte helt utrolig godt.

Måtte sende mail til han som har utarbeidet planen om deter meningen at jeg skal være SÅ sliten av hele greia. Og det er som jeg trodde, kroppens reaksjon og det er tøft i begynnelsen men det går seg til. Jeg har fått en tøff matplan for å få kjapt resultat, men jeg må si ifra om det blir for mye for meg. Foreløpig går det greit da. 

Lørdag I morgen og jeg kommer til å unne meg en boks cola og en liten sjokolade. Jeg tror jeg trenger det for ikke å sprekke totalt. Ikke at det er nært med en sprek, men det er litt... belønning for å ha overlevd uka? 

Nå er det kveldsmat: En boks tunfisk og et glass melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

This Is Us. 

Finnes det en bedre serie? Jeg er rett og slett forelsket i den

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag, ny uke og nye muligheter! 

Følte at jeg ikke fulgte matplanen 100% forrige uke, spiste det som stod på planen, men... Hva kan jeg si? jeg spiste nok mindre enn det jeg skal og det har vært vanskelig å få tidspunktene til å klaffe 100%. Resultatet har blitt at jeg føler at jeg ikke har vært flink nok. Jeg tenker at det er startproblemer. 

Men I morgen skal jeg på dag3 av et butikkutvikler kurs jeg går på I regi av kjøpesenteret jeg jobber på. Kurset er fra 9-13 og så er det jobb 14-20 etterpå. Middagen I morgen skal bestå av 3 små poteter, fisk og grønnsaker. Da blir det heller å bytte tirsdag mot onsdag, kylling og ris er litt mer ok å ha med seg enn kokt fisk (torsk) liksom. 

Pleiet psykisk helse med bestisen og en kaffe igår. Noen ganger trenger man slikt for at verden skal komme seg i vater igjen. 

Snart spinning, har egentlig bare lyst til å flate ut på sofaen men det går ikke. Hjemmeoppgave til kurset er gjort, jeg må gå løs på neste oppgave som jeg har fått fra PT: Sett opp et treningsprogram for hele kroppen. Skal være klart på fredag. 

Men først: Se litt Dr.Phil 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow...litt av et heavy opplegg med mat og trening :overrasket:

Hvor lenge skal du gjøre dette? Skal du gradvis tilbake på vanlig mengde mat igjen, eller...hva er planen? Jeg hadde ikke klart å veie maten og spise til bestemte tidspunkt. Har prøvd, men det ble for slitsomt. Her funka det å spise sunt, kutte ut snop og usunne ting og trene mer og hardere 👍 

Men jeg heier på deg 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Aprilis skrev:

Wow...litt av et heavy opplegg med mat og trening :overrasket:

Hvor lenge skal du gjøre dette? Skal du gradvis tilbake på vanlig mengde mat igjen, eller...hva er planen? Jeg hadde ikke klart å veie maten og spise til bestemte tidspunkt. Har prøvd, men det ble for slitsomt. Her funka det å spise sunt, kutte ut snop og usunne ting og trene mer og hardere 👍 

Men jeg heier på deg 😀

Hvor lenge jeg skal dette er usikkert, men jeg skal få justert opp kcal etterhvert. Grunnen til at det ligger så lavt er at Mat-PT vil at jeg skal få resultater raskt, det har nok noe med videre motivasjon og gjøre. Men vanlig mat sier du, det er jo det jeg spiser. Frokosten idag blir knekkebrød med egg. Salat med div grønnsaker og strimlet skinke til lunch. Kylling og ris til middag. 

Lang dag idag, kurs, en 30 minutters pause og så jobb. Så jeg går hjemmefra litt før klokka 8 og er hjemme igjen ca 20.45. Så da blir det dagen idag med 4 måltider I veska. Må nesten ha med en ekstra veske til bokser med alt I. :lol:

3 timer siden, Monstrum skrev:

Synes du er råflink som orker og står på!
Motiverende! :trene:

Takk takk, jeg gjør det frivillig og jeg har sett på magen min og lurer på om den har minket litt.

Eller som min kjære sa: Magen din har nok blitt litt mindre, men rompa er fortsatt like stor, da.  De mannfolka asså... 😂 

Ha en deilig dag damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På bordet nå står det fire bokser: En med lunch, en med middag og to med mellommåltid. Ække noe juks her I gården nei!

Tror jaggu jeg skal ta bilde og sende til PT. Han kommer til å bli imponert av meg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asså.... Etter å vært avgårde I 13 timer kom jeg trøtt, sliten og sulten hjem til noe man kan kalle kveldsmat. Et lite beger mager yoghurt, litt musli, noen bær og en liten håndfull nøtter. Jeg spiste yoghurt med musli i, halve boksen med blåbær og nøttene. 

Etterpå spiste jeg resten av blåbæra og nøttene og tre skiver kokt kyllingpålegg. Eller... Jeg slukte det for å være ærlig. 

Jeg har lagt meg I senga. Den som sover spiser ikke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag går jegpå spinning kun fordi jeg må bruke litt tid etter treninga for jeg skal lage et treningsprogram for hele kroppen og det skal være klart på fredag. Da må jeg tusle litt rundt og se på div treningsapparater siden jeg egentlig ikke har peiling 

Endret av MarianneE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I lang tid (her snakker vi noen år) har høyre skulder plaget meg. Jeg har trodd det har vært muskelknuter for det har vært stivt og jeg har hatt nedsatt bevegelighet. Men jo lenger jeg har gått jo mer har det spredt seg til nakken og ned armen. Etter en jævlig helg bestilte jeg en time hos legen og ja... Hva skal man si? Senebetennelse, tabletter og fysioterapi. Også jeg som var SÅ glad etter å vært igjennom fysioterapi med ankelen min (som viste seg å ha en delvis avrevet sene som jeg har gått med fra februar 2016) som nå omsider er bra.  Så... Da er det jo bare å få nye time hos Thomas igjen. Veldig koselig fyr, men det hadde vært godt å slippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...