Gå til innhold

Anekdotene del2

MarianneE

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Asså... noen ganger bare elsker jeg spinning. Har ukas eneste fridag idag og stilte på spinning klokka 9 og hadde en time hvor jeg virkelig gav alt. Helt fantastisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ned i vekt, men det går sakte. For sakte mener noen og sier det til meg. Men hva handler det om? Min -påståtte- manglende fremgang, eller at noen lager seg sine egne forhåpninger om min vektnedgang og blir skuffa når jeg ikke lever opp til det? Slik at det handler ikke om at det ikke er jeg som presterer, men at andre "dømmer" min prestasjon ut i fra hva de selv mener jeg burde.

Hmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det går sakte eller fort har vel ikke noe å si for andre? Det er jo hva du føler som er viktig i denne sammenhengen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I alle dager! Er da ingen andre enn deg og PTen din som har noe med hva vektnedgangen din er eller hvor fort det går! Og det er dessuten helt vanlig at man går raskt ned med en gang man begynner å trene, og så når man platåer innimellom hvor det går saktere. Hvorfor i alle dager de folka skal mene noe om det er for meg helt uforståelig...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å... Lang arbeidsuke er over, jeg har handlet, laget og spist taco. Dum som jeg er har jeg lagt meg til rette på sofaen og helt ærlig... angrer litt på at jeg sa ja til å komme I bursdag. 

Kunne virkelig tenkt meg å bare bli på sofaen og sove....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Tenkte det samme @juliane

Hva har skjedd siden jeg skrev her for 6 mnd siden?  Hmm.... Jeg har byttet arbeidsplass. Det endte med nedleggelse der jeg jobbet, men fikk flyttet internt sammen med hun som var min sjef. Jobber nå som ringehjelp og har betraktelig mindre enn tidligere men det går igrunn greit. 

Stamina og jeg er fremdeles gode venner og Sees flere ganger I uka. Jeg er sterkere enn noen gang. Kiloene derimot, de sitter fast. Men jeg har fått utarbeidet en kostplan på 1500 kalorier og begynner på denne I morgen. 

Skrekkblandet fryd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kostplan dag1 

Allerede avviket fra planen. Asså.. Jeg hadde avokado på det ene knekkebrødet for jeg måtte bruke den opp før den ble for moden. Avviket var heldigvis ikke verre enn som så. :ler:

Jobber formiddagen idag og på kjøpesenteret jeg nå er på er det mange fristelser I form av smoothiebar, iskremlatte osv. Kalorimessig må jeg velge mellom en slik eller middag. Jeg velger middag, sier fornuften. Gå for begge, ingen trenger å vite, roper kroppen. Jeg får lytte til fornuften. Den sier og at jeg må få opp farta om jeg skal rekke bussen til jobb. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite avocado-avvik må være lov. :fnise: Skjønner at det er utrolig mange fristelser når man jobber på et kjøpesenter altså, lykke til med å klare å holde deg unna. Kjenner så utrolig godt igjen den djevelen på skuldra som mener kaloriene ikke teller så lenge vi ikke forteller det til noen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evaluering av dag1. 

Frokosten var som normalt. Pleier å spise to knekkebrød til vanlig så det var ingen utfordringer der.

På vei til jobb kom jeg på dette med mellommåltid. Stemmer det, jeg skulle jo ha med meg et eple hjemmefra. Det hadde jeg jo glemt å ta med. Nisteboksen inneholdt og litt lite grønnsaker ikke noen proteinkilde så jeg måtte innom Meny. Endte med at nista bestod av grønnsaker og 120 gram kokt skinke (sånn påleggpakke) samt en farris bris. Ikke noe mat mellom kl 11.45 og 17.15. 

Hjemme fra jobb åpnet jeg døra til lukta av stekte karbonader og stekt egg. Det luktet fantastisk! Hva fikk jeg?  120 gram kyllingfilet og grønnsaker. Fikk ikke en gang spise opp middagen for på planen for I morgen står det rester av dagens wok til lunch. 

Spinning kl 18.50 og vel hjemme har jeg spist en protein pudding, skal spise en slik eller en skyr etter trening. Til kveldsmat kommer høydepunktet for dagen: En smoothie! Herregud som jeg gleder meg til den!

Dagen har igrunn gått greit. Ikke følt meg skikkelig sulten bare litt. Føler allikevel at jeg er litt snytt for mat, men det har vel noe med vaner å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med friskt mot går vi løs på dag2. 

Dagens utfordringer blir å ikke kjøpe kaffe til trøst etter tannlege klokka 10. Utfordring nummer 2... og dette blir verst.... Husets herre skal på kurs etter jobb og TM skal hjem til ei venninne etter skolen. Jeg blir praktisk talt hjemme alene I hele dag. Det er da jeg begynner å kjede meg og småspiser. Åpner skapet for tiende gang på 30 minutter... Må unngå dette idag og har en liten slagplan klar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sauen Shaun skrev:

Lykke til. Dette klarer du. :klem:

Ja, det er godt jeg er sta! :ler:

Jeg slapp og bekymre meg for dagen idag, ble spurt om å komme på jobb istedenfor. @Auri er forresten vitne. Ha ha!

Har ikke fått fulgt matplanen 100% idag men det er fordi jeg har vært hos tannlegen og det passet litt dårlig å spise der. 😂

Frokosten var to knekkebrød med kokt egg. Veldig godt. 

Lunch besto av rester fra gårsdagens middag. Alt for liten porsjon. Kunne fått plass I et kaffekrus. Slukte et knekkebrød etterpå, noe jeg egentlig ikke skal, men jeg var sulten! 

Hadde med meg middag: To kokte poteter, en kokt gulrot og noe som skulle være fisk. Jeg er veldig glad I fisk, men steinbit I aluminiumsskål både krympet MYE og smakte ikke godt. Middagen bestod egentlig av poteter og en kokt gulrot. Fruktbiter fra en liten kopp gjorde godt to timer etterpå.

Nå spiser jeg kveldsmat. Yoghurt, glutenfri musli, blåbær og en liten neve nøtter. Tror dette er dagens beste måltid. Ihvertfall en bra kveldsmat. Og etterlengtet. 

Mmmm.... mat ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...