Gå til innhold

Anekdotene del2

MarianneE

Anbefalte innlegg

Takker så mye. 

I morra er det PT og Måledag. Det burde gå bra, men er liksom alltid litt nervøs allikevel. Har fått aktivitetsmåler jeg skal gå med rundt armen døgnet rundt. Den viser at jeg er kanskje ikke så aktiv som jeg trodde, men jeg begynte med det igår så sammenligningsgrunnlaget er ikke så stort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Nótt skrev:

Moro med sånne oppdagelser. Stolt av deg!! Selv har jeg trent for første gang siden fødselen, det var deilig.

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så mye I hodet mitt som surrer og går. Det med å skulle ned i vekt gjør så mye med hodet mitt, det er en mental opprydding samtidig. Det graves frem sannheter og ryddes opp I unnskyldninger jeg ikke har vært klar over. På instagram følger jeg ei som kaller seg knoftig og som via operasjon har gått fra 150 kilo og hun har gått ned 80 kilo. Hun setter mye ord på mine egne følelser. 

Jeg har hele tiden sagt at jeg burde slanke meg men det høres så pesete og slitsomt ut at jeg ikke orker. Nok en unnskyldning for å ikke våge, ikke tørre og redselen for å ikke være bra nok og gi opp. Plutselig skjønner jeg at det er dette som har styrt meg hele livet. Redsel for å ikke klare- så da er det tryggest å la være.

Jeg har hele tiden tenkt at jeg ikke slanker meg, men kommer I form og tar vekttap "på kjøpet". Men, er ikke det bare en ny unnskyldning for å faktisk kunne la være og si det som det er? Du vet "jeg gikk ikke så mye ned, men jeg kom I form slik jeg var ute etter"

Samtidig så er det mye som skjer med jobbsituasjon om dagen. Det vil ende godt, ihvertfall for meg og SM, men det har vært mye tanker rundt dette og. Jeg tror jeg blåser støv av boka mi og bruker den til å tenke høyt I.  Mindre "dagligprat" mer "terapiprat" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Auri skrev:

Er tøft det når man møter unnskyldningene sine i døra! Høres ut som du tenker mye fornuftig som er sunt for deg da :klemmer: 

Ja, endte opp med å sitte og prate med PT I 40 min. Og sa (enkelt forklart) at jeg har tidligere hatt denne ikke-god nok inni hodet men kanskje det og har vært litt frykt for å faktisk ut I verden og "ta plass" at jeg har brukt det som en unnskyldning for å kunne fortsette å være inni bobla hvor alt var trygt?

Og så pratet vi litt om at det som kanskje var en sannhet for meg I februar ikke er en sannhet nå. Altså at de unnskyldninger jeg hadde da var en sannhet for meg da, men at jeg har blitt litt løk og lagvis skrelles av oppfatning etter oppfatning og til slutt har jeg kjernen igjen? 

Også var jeg på vekta og så at det går rett vei, men at jeg må kutte litt på kalorier inn og treningsmengde må økes litt. Det går sakte, og med en liten justering går det enklere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp: 

Det høres ut som du virkelig er på rett veg nå. Når man blir løk, og skreller lag for lag, da er det virkelig noe viktig som skjer... Lykke til MarianneE. :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakte er bra det, jo lenger tid det tar å bli kvitt det, jo mindre sannsynliget er det for at det kommer tilbake. Bedre å bruke laaaang tid på å nå målet ditt, enn å bli vekt jo-jo, for dét er hvertfall ikke sunt! :)

Så bra at du har et så godt forhold til PTen din og kan prate om sånne ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Auri skrev:

Sakte er bra det, jo lenger tid det tar å bli kvitt det, jo mindre sannsynliget er det for at det kommer tilbake. Bedre å bruke laaaang tid på å nå målet ditt, enn å bli vekt jo-jo, for dét er hvertfall ikke sunt! :)

Så bra at du har et så godt forhold til PTen din og kan prate om sånne ting!

Veldig godt å ha en PT som og har studert lutt psykologi! Han er enklere å prate med enn min egen mann, André blander sammen for mye egenskaper og tidligere erfaring og kan være en dårlig lytter fordi jeg opplever ham som mest opptatt av å fortelle om hvordan han tenker og opplever.

Jeg har lørdagsgodt, litt pringles og en Ego melkesjokolade. Idag trenger jeg noe slikt, jeg er så sliten etter uka med 5 dager jobbing og rett I bursdag etter jobb Idag. SøsterG fyller 36 idag og vi kom en liten tur etter jeg var ferdi på jobb kl 18. Jeg var så sliten etter alt at jeg var nesten kvalm. Nå er det litt brød (dagens seine middag) før jeg bare flater ut og tenker restitusjon....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens aha-opplevelse:

Satt og hadde Kaffeterapi med bestisen og vi pratet b.la om meg og trening og alt rundt. Så fortalte jeg at en av de tingene som tidligere var motivasjon for meg var andre menneskers tilbakemelding på vektnedgang. Det er det ikke lenger, nå er det meg og mine prestasjoner som motiverer videre. Å utfordre megselv og vinne er det største nå. Men hvorfor har det endret seg? 

Og det var her aha-opplevelsen kom: (og trekk pusten nå) Det betyr ikke like mye lenger fordi:  jeg lar ikke lenger mitt ønske om hvordan jeg skal sees på av andre være det som styrer selvbildet mitt. 

Puh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Atte.... Når lunchavtale med venninne planlegges etter når det er spinning, da har det skjedd noe azz....

I morra må jeg begynne på jobb to timer tidligere enn vanlig og har tenkt at det blir litt hektisk alt sammen. Derfor tar jeg en gåtur når jentungen går på skolen istedenfor å droppe det hele. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, MarianneE skrev:

Atte.... Når lunchavtale med venninne planlegges etter når det er spinning, da har det skjedd noe azz....

I morra må jeg begynne på jobb to timer tidligere enn vanlig og har tenkt at det blir litt hektisk alt sammen. Derfor tar jeg en gåtur når jentungen går på skolen istedenfor å droppe det hele. 

Hmm... Planen var gåtur, men jeg fant ut at jeg må prioritere et par ting på hjemmebane for å rekke alt idag. I tillegg må jeg ta sykkelen til biblioteket før jobb og må da på andre siden av byen. Går litt aktivitet der. Har booket spinning I morgen for å kompensere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at den viktigste treningsøkta du gjør er den du gjennomfører når lysta er på bunn. Om det stemmer så har jeg nok utført mitt livs viktigste treningsøkt idag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 timer siden, loffen skrev:

Poden kommer hjem og forteller at han løp 60-meter'n på 8:87! :daane:

Ja... gjør ikke alle det? På 8 minutter asså... 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...