Gå til innhold

Å ta opp fag fra vgs- erfaringer


miaw

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å ta opp fag fra vgs, for å forbedre vitnemålet mitt. Sonans er uaktuelt, da jeg syntes dette er for dyrt, og vil heller lese på egen hånd. Jeg vil med andre ord ikke ha undervisning. Jeg vet veldig lite om dette, og håper at noen her fra kg som har gjort det kan fortelle meg litt om hva de gjorde da de leste selv for å ta eksamen. Om noen har noen steder å anbefale er det supert. Jeg bor i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tatt mange fag som privatist (men bare fag jeg ikke har hatt fra før). Jeg synes det har gått greit å lese de fleste fagene på egenhånd, har bare kjøpt inn bøker, satt meg sånn halvveis inn i læreplanen og lest. Jeg tror ikke det er noe problem bare man har litt selvdisiplin, og du har vel et godt grunnlag siden du allerede har hatt undervisning i fagene.

Anonym poster: d915a206531dfcfef6c856a1102e5613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det jeg også tenker, siden jeg har hatt undervisning i fagene fra før.

Det er engelsk, matte og biologi jeg har tenkt å ta, og engelsk og biologi tror jeg nok jeg skal klare å lese på selv, mens matte skal jeg få hjelp med av samboeren. Jeg driver og søker på det nå, men så langt finner jeg bare skoler som krever at du skal komme på undervisning, mens jeg vil lese på de selv og bare gå opp til eksamen. Er det noen som vet om noen steder hvor du ikke trenger undervisning, så blir jeg glad om dere hyler ut! Bor som sagt i Oslo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det jeg også tenker, siden jeg har hatt undervisning i fagene fra før.

Det er engelsk, matte og biologi jeg har tenkt å ta, og engelsk og biologi tror jeg nok jeg skal klare å lese på selv, mens matte skal jeg få hjelp med av samboeren. Jeg driver og søker på det nå, men så langt finner jeg bare skoler som krever at du skal komme på undervisning, mens jeg vil lese på de selv og bare gå opp til eksamen. Er det noen som vet om noen steder hvor du ikke trenger undervisning, så blir jeg glad om dere hyler ut! Bor som sagt i Oslo!

Du melder deg opp til privatisteksamener på www.privatistweb.no :)

Anonym poster: d915a206531dfcfef6c856a1102e5613

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Fristen er utløpt

PrivatistWeb er sperret for registrering av eksamensoppmeldinger og registrering av nye brukere i perioden fra 02.02.12 til og med 24.08.12 "

Betyr dette at det er forsent å melde seg opp til eksamen i år...? Eller at du ikke kan melde deg opp på eksamen før etter den 24.08? *forvirra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DU kan ikke melde deg opp før etter 24.08:-) og etter det, så er fristen for å melde seg opp til eksamen høst/vinter 2012, 15 september.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke åpnet for å melde seg opp til eksamen til jul enda :) Fristen pleier å være 15. september (om jeg husker riktig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...