Gå til innhold

Faen jeg er forelska

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Personlig erfaring? ;)

Anonym poster: e6cd27becfae502dc7e1bfe220b817fd

blir alle impotente? og ts. dette høres bra ut! bli med !

Anonym poster: b43f1fb082d67fdf418cf207b8c199e5

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Det som bekymrer han er nok at du plutselig skulle få behov for barn. Hvis han er ferdig med dette.

Og muligens ser han kanskje også for seg å bli dumpet for en yngre kandidat med årene. Noe som ikke er en hyggelig tanke for han selvfølgelig.

Men ellers har du selvfølgelig helt rett i at ingen vet hvor mange levedager man får.

Og jeg er ikke nødvendigvis enig i at livet er slutt når man blir impotent.

Er det en naturlig konsekvens for menn når de blir eldre og gamle? Er det derfor de sparker henne som de har levd sammen med i mange år, og løper frenetisk etter unge damer så lenge de har lyst og evne i behold?

Skrevet (endret)

Er det en naturlig konsekvens for menn når de blir eldre og gamle? Er det derfor de sparker henne som de har levd sammen med i mange år, og løper frenetisk etter unge damer så lenge de har lyst og evne i behold?

Tja, midtlivskrisen er jo et velkjent fenomen i dagens samfunn. Har vel mest med å gjøre at man føler seg dødelig og at livet ebber ut.

Men vi må nok se dette i en større evolusjonistisk sammenheng, tenker jeg.

I dagens samfunn oppnår vi (de fleste) en levealder som i tidligere tider svært få - om noen - oppnådde. F.eks var forventet levealder i Romerriket ikke mer enn 28 år. Alt over denne alderen var altså ikke noe man automatisk kunne forvente å bli. Vi har vel i dag en forventet levealder på over 70 år til sammenlikning.

Hvis vi så ser på hvordan mennesket har levd tidligere så ble man da typisk førstegangs-forelder i ca 15-års alderen. Besteforelder rundt 30-års alderen, og oldeforelder rundt 45-års alderen.

Med andre ord var de få som ble 50-60 år som oldinger å regne. Trengte man potensen lenger da? ;)

Menneskets produktive alder er altså egentlig fra ca 15 - 30 år. Noe å tenke over hehe

Endret av Steinar40
Gjest Eurodice
Skrevet

Tja, midtlivskrisen er jo et velkjent fenomen i dagens samfunn. Har vel mest med å gjøre at man føler seg dødelig og at livet ebber ut.

Men vi må nok se dette i en større evolusjonistisk sammenheng, tenker jeg.

I dagens samfunn oppnår vi (de fleste) en levealder som i tidligere tider svært få - om noen - oppnådde. F.eks var forventet levealder i Romerriket ikke mer enn 28 år. Alt over denne alderen var altså ikke noe man automatisk kunne forvente å bli. Vi har vel i dag en forventet levealder på over 70 år til sammenlikning.

Hvis vi så ser på hvordan mennesket har levd tidligere så ble man da typisk førstegangs-forelder i ca 15-års alderen. Besteforelder rundt 30-års alderen, og oldeforelder rundt 45-års alderen.

Med andre ord var de få som ble 50-60 år som oldinger å regne. Trengte man potensen lenger da? ;)

Det kan vel hende det blaffer opp av og til hos oldinger, også :). Sexlivet ligger ikke brakk hos mange eldre mennesker. Det er annerledes enn hos unge, roligere.

Skrevet (endret)

Det kan vel hende det blaffer opp av og til hos oldinger, også :). Sexlivet ligger ikke brakk hos mange eldre mennesker. Det er annerledes enn hos unge, roligere.

Joda, men når man vet at de produktive årene er fra sånn ca 15 - 30 så forstår man at evolusjonen ikke har prioritert å beholde potensen på samme nivå etter denne alderen.

Som besteforelder er det andre egenskaper som er (var) viktigere.

Endret av Steinar40
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Joda, men når man vet at de produktive årene er fra sånn ca 15 - 30 så forstår man at evolusjonen ikke har prioritert å beholde potensen på samme nivå etter denne alderen.

Som besteforelder er det andre egenskaper som er (var) viktigere.

Jeg tror du ikke er helt klar over at folk i "besteforeldre"-alder i våre dager lever et aktivt liv på mange måter. Hva mener du forresten med andre egenskaper man skal ha som besteforelder?

Men dette er avsporing.

Endret av Arabella
AnonymBruker
Skrevet

pluttselig mye snakk om midtlivskrise og impotens her

Jeg er bare 33

Anonym poster: bbdf4c0ec0f36a0f80bafe249d82b1e7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

pluttselig mye snakk om midtlivskrise og impotens her

Jeg er bare 33

hahaha, ta det med ro. det måtte komme noen slike diskusjoner også. Jeg lever litt gjennom deg akuratt nå. har kjempe crush på en som desverre er gift med barn som er 15 år eldre. det er ikke sjangse og heller ikek noe jeg vil gå etter da det jeg har mest lyst til ville ført til at jeg ikke vil ha han.. skjønner? go for it. alder har ikke mye å si. men for noen har det litt å si.

Skrevet

Det som bekymrer han er nok at du plutselig skulle få behov for barn. Hvis han er ferdig med dette.

Og muligens ser han kanskje også for seg å bli dumpet for en yngre kandidat med årene. Noe som ikke er en hyggelig tanke for han selvfølgelig.

Men ellers har du selvfølgelig helt rett i at ingen vet hvor mange levedager man får.

Og jeg er ikke nødvendigvis enig i at livet er slutt når man blir impotent.

Men jeg står jo også i fare for å bli dumpet av han - til fordel for en ELDRE kandidat...

Så der står vi likt. Ingen av oss kan ta den andre som en selvfølge.

Barn har jeg sagt jeg ikke vil ha. Men spørs om han tror meg da...det er en annen sak.

Skrevet (endret)

Men jeg står jo også i fare for å bli dumpet av han - til fordel for en ELDRE kandidat...

Så der står vi likt. Ingen av oss kan ta den andre som en selvfølge.

Barn har jeg sagt jeg ikke vil ha. Men spørs om han tror meg da...det er en annen sak.

Det spørs også på om du egentlig vet hva du vil når det gjelder barn.

Og det er klart at ingenting er sikkert i et parforhold ettersom det dreier seg om 2 ulike viljer, men det sier seg selv at med stor aldersforskjell så er det ofte den yngre parten som sitter med de bedre mulighetene på sikt. Og dermed er risikoen størst for den som er eldre.

Endret av Steinar40
Skrevet

Jeg tror du ikke er helt klar over at folk i "besteforeldre"-alder i våre dager lever et aktivt liv på mange måter. Hva mener du forresten med andre egenskaper man skal ha som besteforelder?

Men dette er avsporing.

Samfunnet har endret seg noe helt vanvittig de seneste 100-150 årene. Det er lett å se når man først ser etter.

Og besteforeldrenes oppgave har alltid vært å hjelpe sine barn og barnebarn, og overføre sine erfaringer til de kommende generasjoner. Dvs. at sånn var det før.

Skrevet

Begynnelsen av 30 årene og begynnelsen av 20 årene er vel ikke et problem?

Om det kun er alderen du ser på, så hadde jeg ikke nølt et sekund.

:)

AnonymBruker
Skrevet

Vel kom nettopp fra treningen sammen med henne og viste meg fra min beste side, tungpustet, knall rød i ansiktet og badet i svette :)

Men skal jeg fortelle dere noe morsomt? Jeg spurte henne -Gleder du deg til Lørdag (da hun skulle ut) men det var mye bråk i rommet og jeg snakket litt lavt så hun har ikke hørt meg helt riktig for hun svarte -Jeg er glad i deg også...

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Men skal jeg fortelle dere noe morsomt? Jeg spurte henne -Gleder du deg til Lørdag (da hun skulle ut) men det var mye bråk i rommet og jeg snakket litt lavt så hun har ikke hørt meg helt riktig for hun svarte -Jeg er glad i deg også...

haha!

"Gleder du deg til Lørdag"

"Jeg er glad i deg"

Jeg er også veldig flink til å høre ting som har absolutt ingen likhet med det som blir sagt.

Men hva tenker du om det da? Det betyr jo hvert fall at hun liker deg nok til at hun svarer deg tilbake "når du sier": Glad i deg

Anonym poster: bd91e4603201d07d272ecc5fb2ec01d4

Skrevet

Vel kom nettopp fra treningen sammen med henne og viste meg fra min beste side, tungpustet, knall rød i ansiktet og badet i svette :)

Må jo bare gratulere ! Så heldig du er. Det er så skjeldent og herlig når følelser er gjengjeldt.

Ta vare på det. For det skjer bare noen få ganger i livet : ) Er mye som skal klaffe. For at dette skjer. Og det er bare noen få promiller av det motsatte kjønn. Man får slike følelser for.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må jo bare gratulere ! Så heldig du er. Det er så skjeldent og herlig når følelser er gjengjeldt.

Ta vare på det. For det skjer bare noen få ganger i livet : ) Er mye som skal klaffe. For at dette skjer. Og det er bare noen få promiller av det motsatte kjønn. Man får slike følelser for.

Jeg tror det er en idé om du kunne skrive noenlunde riktig norsk, men du har vel ikke tanke for noe annet enn sex.

Anonym poster: e6cd27becfae502dc7e1bfe220b817fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

haha!

"Gleder du deg til Lørdag"

"Jeg er glad i deg"

Jeg er også veldig flink til å høre ting som har absolutt ingen likhet med det som blir sagt.

Men hva tenker du om det da? Det betyr jo hvert fall at hun liker deg nok til at hun svarer deg tilbake "når du sier": Glad i deg

Anonym poster: bd91e4603201d07d272ecc5fb2ec01d4

Ja det kom litt pluttselig, jeg forsto ikke helt hvorfor hun svarte det til mitt spørsmål, men jeg tar det som et tegn på at hun liker meg siden hun så det som logisk at det var -Glad i Deg, jeg hadde sagt.

Men jeg ble veldig glad og smilte bredt

• Liker 1
Skrevet

Ntååå :):kghjerte:

Keep going!

AnonymBruker
Skrevet

åå så søtt. men det kan jo menes platonisk. spør henne ut likevel:) og hver så snill og oppdater oss.

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg skal manne meg opp etter helgen og spørre henne ut

I dag holdt jeg nesten på å kysse henne mens vi var på jobb, vi var alene og stod og snakket sammen da hun kom helt opp til meg og la hendene på siden min, så pass nærme at hadde det vært andre så ville det vært veldig ubehagelig men jeg fikk bare en en veldig trang til å kysse henne så jeg bare smilte og gikk litt tilbake.

Jeg skal love dere å ikke lese for mye i det hun gjør og sier, som sagt det trenger ikke bety at hun føler det samme som meg

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...