Gå til innhold

Unngår bevisst å jobbe med kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min erfaring med kvinnelige kollegaer har gjort at jeg bevisst unngår å jobbe med kvinner av disse grunner:

  • Baksnakking. Menn gjør også dette, men herregud som kvinner tar gull på dette området. Spesielt kvinner i overgangsalderen.
  • Kvinner på 40-50 år; Herregud!!! Må dere sutre over absulott alt? Må dere selverklære dere til sjefer selvom dere bare jobber "på gulvet?" Og hvorfor faen må dere ha meninger om absolutt alt?
  • Pirking: Damer skal pirke på absolutt alt der de kan. Har de valgt seg ut en de ikke liker kan du regne med at vedkommende aldri vil slippe unna små frekke kommentarer.

Anonym poster: 0e8bb6cda4378c0f1f891da017d430d6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Daisuke

Helt enig! Kunne ha skrevet innlegget ditt selv. Jeg har funnet ut av nøyaktig det samme. Hva er det som feiler kvinnfolk i arbeidssammenheng ? Virker som det er veldig viktig å baksnakke og prøve å fremstå som bedre enn de andre kollegene rundt dem. Det er jo helt hjernedødt! Nå skal det sies at jeg ikke har opplevd dette på samme måte når jeg har hatt høyere stillinger i det siste. Det var absolutt værst i de arbeiderklassejobbene jeg hadde før jeg studerte, eller når jeg studerte i begynnelsen. Virker faktisk som en sammenheng i mitt tilfelle. Det har også gått igjen at de kvinnfolka med lavest intelligens er værst. De som har vært intelligente har ikke holdt på å vært fæl mot andre.. Synd det er så lite av intelligente kvinnfolk da kanskje ;P Jeg foretrekker absolutt å jobbe med mannfolk. De har tydeligvis mye bedre virkelighetsforståelse.. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann og har hatt noen "arbeiderklassejobber". Jeg synes folk med slike jobber kan være fæle på det du nevner, både kvinner og menn.

Menn baksnakker om alt mulig. Det de kan baksnakke om blir spredd. Det er helt klart mindre sutring blandt menn, i hvert fall i jobber som er litt harde som jeg har jobbet i, der kommer du ingen vei med sutring, men å selverklære seg selv som sjef? Det skjer, særlig blandt de litt eldre som føler at de fortjener en sjefsstilling etter å ha levert en tirade om at "nå har jeg faen meg jobba her i 30 år og.."

Selvsagt har de også meninger om alt. La meg bare forsikre deg om hvor kjedelig men samtidig irriterende det er å høre på en nesevis ung snekker prøve å forklare deg hvordan verdenspolitikk fungerer, og hva han mener om USA, Iran, Nord Korea, Kina osv...

Angående dette:

Har de valgt seg ut en de ikke liker kan du regne med at vedkommende aldri vil slippe unna små frekke kommentarer.

Et av de verste tilfellene av dette jeg har opplevd var fra en mann. Han gikk på repeat. Han fortalte om hvordan han hadde blitt uretferdig behandlet en gang sånn ca. hver eneste dag i lunsjen. Klagde på et eller annet rundt den saken.

Anonym poster: 28aebd9237d52486f43f4f619fe71f16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daisuke

Selvsagt har de også meninger om alt. La meg bare forsikre deg om hvor kjedelig men samtidig irriterende det er å høre på en nesevis ung snekker prøve å forklare deg hvordan verdenspolitikk fungerer, og hva han mener om USA, Iran, Nord Korea, Kina osv...

Haha, jeg ser den :P Det er litt av noen typer man kan møte på, uansett kjønn.. Og stemmer jo også at mannfolk også baksnakker og styrer på som noen neandertalere de også. Men, som TS påpeker, f.eks 40-50 år gamle og halvdumme kvinnfolk har en tendens til å alltid være ute etter faenskap. De har en tendens til å være mye værre. - Etter hva jeg har erfart selv iallefall :)

Endret av Daisuke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er dette ifht. helsesektoren? Jeg har aldri jobbet der selv, så det er godt mulig mine fordommer er ubegrunnede. Ser for meg at det kan bli utfordrende når det store flertallet av ansatte består av kvinner, og strukturen i tillegg er hierarkisk med en del "maktkamp" mellom fagene etc..

Anonym poster: 55e055424a665aaeeddf566d91204e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sommerjobb på sykehjem, med ~95 % kvinner, og jeg synes det slarves om andre nærmest hele tiden (når man har tid til å sette seg ned og prate, selvfølgelig). Går selv på et studium hvor det de senere årene har blitt langt flere kvinner enn menn, men når jeg kommer ut i arbeidslivet skal jeg prøve å få meg jobb et sted hvor kjønnsdelingen er mer lik! Tror ikke det er sunt med verken bare kvinner eller bare menn på en arbeidsplass.

Anonym poster: b66e9d1e383fe4d4c21306285609f157

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta utdannelse så slipper du problemet :)

Anonym poster: 5d5acc3e6b7c7187a232b148c5ec91d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også kvinner er fæle til å baksnakke på jobb. Men menn plasserer jo driten i trynet ditt istedet og det er ikke så mye bedre. Jeg er dame og har bare opplevd å få kroppskommentarer fra menn. Altså, det er uproft og har ingenting i jobbsammenheng å gjøre. Hvorfor klarer ikke menn å holde sånt for seg selv? Hvorfor må det ut i verbal form? Arg.

Anonym poster: 73be14fd3c16ea250142507aa9e9956e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta utdannelse så slipper du problemet :)

Anonym poster: 5d5acc3e6b7c7187a232b148c5ec91d3

Sykepleie er ikke utdannelse?

Anonym poster: 4f89af156c745893c69bab58e408ba48

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og er ENIG! Det er en god del innpåslitne kvinner der ute. Ikke alle så klart! Men en god del... Foretrekker også å jobbe med menn. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye sant i denne tråden, men jeg må si at de verste "kjerringene" jeg har jobbet med har vært menn..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også observert det på arbeidsplasser uten mennesker med noen særlig utdannelse. På de samme arbeidsplassene er menn ofte grove i kjeften, og har stort behov for å dominere og se ned på kvinner.

Selv har jeg en lang akademisk utdannelse, og har aldri jobbet på den typen arbeidsplasser. Så jeg har aldri observert adferden du beskriver i jobbsammenheng. Verken fra menn eller kvinner. Så kanskje løsningen på ditt problem var å utdanne deg og få jobb på en plass som krever litt faglig tyngde?

Anonym poster: e612b3ce3522ac1ebc7a1d85efa21158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er det egentlig viktig at det er et miljø med en god blanding. På min jobb er det litt flere menn enn kvinner, og jeg liker den sammensetningen. Det er lite baksnakking og tull, og vi har det utrolig artig på jobb sammen.

Å jobbe med bare kvinner synes jeg er slitsomt, jeg liker best menn som vet når de skal holde kjeft men sier i fra hvis det er noe. Enkelte damer er ramme på det å baksnakke andre, dessverre.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt sommerjobb på samme sted mange år på rad nå, et sted med mange flere menn enn kvinner, og kan si at mennene over 40, som jobber der, sladrer mer enn 13 år gamle jenter. Kvinnene er ikke i nærheten en gang. Dog har kjønn lite å si når det kommer til sutring, for her sutrer alle som har jobbet der i mer enn 5 år. De som pirker mest er selvsagt de som har jobbet der lengst, og har gitt seg selv et litt "opphøyd" status.

For min del kan myten om at kvinner sladrer mer enn menn fint avlives. Det er tilfeldighetene som råder om hva man selv opplever på egen arbeidsplass, samt om hvilket kjønn det er overvekt av. Personlige erfaringer sier at arbeidsplasser med best stemning er der det er nærme 50/50 kvinner og menn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det egentlig viktig at det er et miljø med en god blanding. På min jobb er det litt flere menn enn kvinner, og jeg liker den sammensetningen. Det er lite baksnakking og tull, og vi har det utrolig artig på jobb sammen.

Å jobbe med bare kvinner synes jeg er slitsomt, jeg liker best menn som vet når de skal holde kjeft men sier i fra hvis det er noe. Enkelte damer er ramme på det å baksnakke andre, dessverre.

Mvh Yvonne :heiajente:

Akkurat sånn har jeg det og, jeg trives bedre med menn enn med kvinner,men når jeg endelig finner ei jente jeg har noe tilfelles med,blir vi fort bestiser.

Har også ei venninne som er nyutdannet og har jobbet i 1 år med bare kvinner innenfor helse, og ho er allerede møkkalei. Bare mas,fjas,drama,baksnakking. Virker som om ingen vil kose seg, og bare være snille med hverandre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette handler også om at flere av de jobbene som er typiske "kvinne-yrker", som omsorgsyrker, er yrker hvor penger betyr alt. Pasienten er ikke fokuset, tid og penger er det derimot. Dermed får du også stressede personer som lærer seg å bry seg mindre om menneskene og mer om materielle, ytre ting. På en arbeidsplass hvor man jobber og koser seg med jobben får man også et annet miljø og en annen holdning.

Anonym poster: 87e3e4112af245a09c5dbf153a8517ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Og jeg jobber på en arbeidsplass med overvekt av kvinner, men der alle sammarbeider godt, og jeg har i alle fall ikke hørt noe som helst type baksnakking om noen.

Jeg liker mitt gode miljø, men selvfølgelig, det hadde ikke gjort noe om det var flere menn der heller. Men jeg ser ikke problemet med bare kvinner. Tilfeldighetene råder nok her, som i mye annet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med kvinnelige kollegaer har gjort at jeg bevisst unngår å jobbe med kvinner av disse grunner:

  • Baksnakking. Menn gjør også dette, men herregud som kvinner tar gull på dette området. Spesielt kvinner i overgangsalderen.
  • Kvinner på 40-50 år; Herregud!!! Må dere sutre over absulott alt? Må dere selverklære dere til sjefer selvom dere bare jobber "på gulvet?" Og hvorfor faen må dere ha meninger om absolutt alt?
  • Pirking: Damer skal pirke på absolutt alt der de kan. Har de valgt seg ut en de ikke liker kan du regne med at vedkommende aldri vil slippe unna små frekke kommentarer.

Anonym poster: 0e8bb6cda4378c0f1f891da017d430d6

Du treffer spikeren på hodet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...