Gå til innhold

Kjærlighetsliv for et adoptert barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i startfasen i et forhold med en herlig fyr.

Han har fortalt at han har hatt en del forhold med andre jenter og det vet jeg og aksepterer det. Fortid er fortid. Men det virker som han ikke greier å holde seg på en plass. At han må konstant flytte seg rundt for å få bekreftelse fra mange.

Han tror aldri på at han er det beste jeg vet om, at jeg elsker han og at han er det fineste jeg kan se på. Han forteller alltid at jeg fortjener noe bedre enn han.

Han trenger en del bekreftelser og gjentatte forsøk før han faktisk forstår at jeg er glad i han og at noen kan bry seg om han uten å utnytte,tulle osv.

En venninne av meg har tidligere hatt et forhold med en som også er adoptert og hun fortalte om lignende oppførsel. At han hadde problemer med å tro at noen kunne i det hele tatt være glad i han, når selv moren hans forlot han.

Noe råd om hvordan jeg kan få bekreftet alt dette herlige jeg føler for han? Jeg har brukt så utrolig mye tid på at han skal se hvor fint menneske han er.

Er det noen som har tidligere erfaringer? Eller er dette bare tilfeldig at han er adoptert med denne oppførselen?

Anonym poster: 83c10d0a4444711ab208cbadab6e853d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Hvor gamle er dere? Jeg er også i et forhold med en som er adoptert og har mistet mye av barndommen sin. Her var det snakk om omsorgssvikt. Jeg kan tenke meg at i slike situasjoner blir man kanskje mer opptatt av bekrwdtelse fra andre fordi de mangler mye av denne bekreftelsen fra før av. Selvtillten, som jeg i begynnelsen fikk inntrykk av at var god, viste seg å være utrolig lav. Og jeg tror også han går rundt med mange vonde tanker. Jeg har dessverre ingen råd til hvordan du skal overbevise ham pm d det, da jeg sliter med dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg fosterbarn og kjenner meg veldig igjen i dette. Jeg hadde noen forhold som endte dårlog, fordi jeg "testet dem" og jeg trengte ofte bekreftelser. Min nåværende testet jeg også, men han ga ikke opp. Det startet nok litt tøft, og jeg vet han var sliten. Men vi er sammen mange år senere, og han får betingelsesløs kjærlighet av meg.

Det er vanskelig når man har blitt sviktet av sine foreldre. Når de ikke blir, hvordan skal man tro at andre blir?<br /><br /> Anonym poster: 19b4be34465852c211a949c5aa2af90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...