VanDeKamp Skrevet 28. juli 2012 #21 Skrevet 28. juli 2012 En teit ting å si. Noe som er verre er når menn selv unnskylder sine dumme gjerninger med "Jeg er jo mann"
smilo Skrevet 29. juli 2012 #22 Skrevet 29. juli 2012 Men hvis jeg synes mannen oppfører seg som en idiot, så får jeg jo ikke gjort noe med det. Den eneste som kan gjøre noe med det er jo mannen selv. Hva skal jeg da gjøre? Er jo kun unnskyldninger som er alternativet.
ini Skrevet 29. juli 2012 #23 Skrevet 29. juli 2012 En teit ting å si. Noe som er verre er når menn selv unnskylder sine dumme gjerninger med "Jeg er jo mann" Haha.. kjæresten min sier det hele tiden, når jeg maser på han at han må slutte å rote så fælt. Ini: Ååååh, det er så rotete! Du må rydde opp etter deg! Han: Jammen det er så kjedelig å rydde! Ini: Da må du slutte å rote! Han: Jammen jeg er jo mann! Jeg river av meg håret hver gang han sier det.
Steinar40 Skrevet 29. juli 2012 Forfatter #24 Skrevet 29. juli 2012 En teit ting å si. Noe som er verre er når menn selv unnskylder sine dumme gjerninger med "Jeg er jo mann" Ja, det er sant. Og det sier "vi" fordi vi vet at kvinner aksepterer det. Noe jeg altså syns er merkelig.
Steinar40 Skrevet 29. juli 2012 Forfatter #25 Skrevet 29. juli 2012 Men hvis jeg synes mannen oppfører seg som en idiot, så får jeg jo ikke gjort noe med det. Den eneste som kan gjøre noe med det er jo mannen selv. Hva skal jeg da gjøre? Er jo kun unnskyldninger som er alternativet. Har du ikke hørt om å stille krav?
Steinar40 Skrevet 29. juli 2012 Forfatter #26 Skrevet 29. juli 2012 Haha.. kjæresten min sier det hele tiden, når jeg maser på han at han må slutte å rote så fælt. Ini: Ååååh, det er så rotete! Du må rydde opp etter deg! Han: Jammen det er så kjedelig å rydde! Ini: Da må du slutte å rote! Han: Jammen jeg er jo mann! Jeg river av meg håret hver gang han sier det. Hvorfor aksepterer du det?
ini Skrevet 29. juli 2012 #27 Skrevet 29. juli 2012 Hvorfor aksepterer du det? Jeg gjør i utgangspunktet ikke det. Nå sier han det mest fordi han vet det irriterer meg, men jeg satte han på plass første gang han sa det. "Jeg er mann" er blitt mer en annen måte å si "jeg har ingen unnskyldning" enn en forklaring. Så han mener det egentlig ikke. Tror jeg. Og nei, jeg rydder ikke opp etter han. Selvom det hender at jeg bretter klærne hans.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2012 #28 Skrevet 29. juli 2012 Tja like dumt som å si ”kvinnfolk”, eller ”typisk kvinnfolk” skal jeg være helt enig med at det er. Men de eneste 2 jeg kan huske å ha hørt uttrykke av er kompisen min og en norsk visesanger ved navn Bjørn Eidsvåg BARE EIN MANN Eg har pint meg, prøvd og prøve stadig å bli mer sånn som du vil men eg tryne titt og rakne radig gode miner blir te særdeles slett spill eg blir simpelthen sjuk av å shoppa klesbutikkar gjør meg gal men du fryde deg og lar deg'kje stoppa det e nok du som e normal Eg e bare ein mann som gjør så godt han kan men eg får det'kje te det e bare sånn det e eg e bare ein mann bare ein mann Kvalitetstid med tusener av temaer følelsar ska dissekeras med ord logistikk og utfylling av skjemaer -gjor me'kje detta ifjor? det krible i kroppen og svetten renne det e ein rein refleks det versta e at "blodet Brenne" og eg tenke på sex? Eg e bare ein mann...... Du lure på ka eg meinte når eg sa det eg kan'kje huska ka eg sa kanskje det va viktig eller kanskje det ikkje va det men eg vet'kje ka det va du huske alt og har tenkt møkje på det og du syns eg bør sei mer eg skal ut med gutta og vil gjerna nå det kan du'kje bare la det vær For eg e bare ein mann......... Anonym poster: 0faf0445f24a198e8ebf805761ef8b75 Anonym poster: 0faf0445f24a198e8ebf805761ef8b75 2
Steinar40 Skrevet 29. juli 2012 Forfatter #29 Skrevet 29. juli 2012 Jeg gjør i utgangspunktet ikke det. Nå sier han det mest fordi han vet det irriterer meg, men jeg satte han på plass første gang han sa det. "Jeg er mann" er blitt mer en annen måte å si "jeg har ingen unnskyldning" enn en forklaring. Så han mener det egentlig ikke. Tror jeg. Og nei, jeg rydder ikke opp etter han. Selvom det hender at jeg bretter klærne hans. Good for you
Steinar40 Skrevet 29. juli 2012 Forfatter #30 Skrevet 29. juli 2012 Tja like dumt som å si ”kvinnfolk”, eller ”typisk kvinnfolk” skal jeg være helt enig med at det er. Men de eneste 2 jeg kan huske å ha hørt uttrykke av er kompisen min og en norsk visesanger ved navn Bjørn Eidsvåg BARE EIN MANN Eg har pint meg, prøvd og prøve stadig å bli mer sånn som du vil men eg tryne titt og rakne radig gode miner blir te særdeles slett spill eg blir simpelthen sjuk av å shoppa klesbutikkar gjør meg gal men du fryde deg og lar deg'kje stoppa det e nok du som e normal Eg e bare ein mann som gjør så godt han kan men eg får det'kje te det e bare sånn det e eg e bare ein mann bare ein mann Kvalitetstid med tusener av temaer følelsar ska dissekeras med ord logistikk og utfylling av skjemaer -gjor me'kje detta ifjor? det krible i kroppen og svetten renne det e ein rein refleks det versta e at "blodet Brenne" og eg tenke på sex? Eg e bare ein mann...... Du lure på ka eg meinte når eg sa det eg kan'kje huska ka eg sa kanskje det va viktig eller kanskje det ikkje va det men eg vet'kje ka det va du huske alt og har tenkt møkje på det og du syns eg bør sei mer eg skal ut med gutta og vil gjerna nå det kan du'kje bare la det vær For eg e bare ein mann......... Anonym poster: 0faf0445f24a198e8ebf805761ef8b75 Anonym poster: 0faf0445f24a198e8ebf805761ef8b75 Artig tekst det der, ja hehe Og det er ingen tvil om at kvinner og menn ofte er ganske så forskjellige. Både når det gjelder interesser og måten å kommunisere på. Som er helt normalt. Men det jeg altså har lagt merke til er at mange kvinner unnskylder, og dermed aksepterer, mannfolks mer eller mindre uakseptable oppførsel med slike utsagn. Det er riktig at jeg kan si (tenke) "typisk kvinnfolk" i en del situasjoner hehe Men det er altså mer for å konstatere at kvinner ikke er som mannfolk, og ingen unnskyldning for en uakseptabel oppførsel ifra hennes side.
smilo Skrevet 29. juli 2012 #31 Skrevet 29. juli 2012 Har du ikke hørt om å stille krav? Kan godt stille krav jeg, men så lenge han ikke er interessert i å gjøre noe med det så endre det vel kun med krangel og sure miner.
Steinar40 Skrevet 29. juli 2012 Forfatter #32 Skrevet 29. juli 2012 (endret) Kan godt stille krav jeg, men så lenge han ikke er interessert i å gjøre noe med det så endre det vel kun med krangel og sure miner. Så da mener du at det er bedre at mannen bare fortsetter å oppføre seg som en idiot? Det er dette jeg ikke helt forstår. Jeg hadde nemlig aldri akseptert at dama oppførte seg som en idiot i et parforhold. Endret 29. juli 2012 av Steinar40
Gjest Skogmann Skrevet 29. juli 2012 #33 Skrevet 29. juli 2012 Jeg tror detta handler om sånn derre atter menn er fra´n mars og kjerringar er fra´n jupiter.
smilo Skrevet 29. juli 2012 #34 Skrevet 29. juli 2012 Så da mener du at det er bedre at mannen bare fortsetter å oppføre seg som en idiot? Det er dette jeg ikke helt forstår. Jeg hadde nemlig aldri akseptert at dama oppførte seg som en idiot i et parforhold. Men hva i alle dager skulle du gjort med det da om hun ikke ville endre seg? Enten unnskylde eller dumpe... DU kan ikke endre henne.
Cannavaro Skrevet 29. juli 2012 #35 Skrevet 29. juli 2012 Hvorfor kvinner bruker disse uttrykkene om menn ?? Jo, fordi de stemmer utrolig bra overfor noen menn. Enkelt og greit, kall en spade for en spade. Eksempler : -menns udugelig evner til å handle i butikken -generelt dårlige evner på kjøkkenet, husarbeid -å tenke og gjøre to ting samtidig -dårlige evner med barn/barnestell -noen trenger sågar huskelister til alminnelige gjøremål Altså, dette er noen eksempler/områder hvor menn ofte ikke duger i hele tatt. Dette gjelder ikke for alle menn, men uttrykket som blir brukt MOT oss menn, kommer akkurat av disse menn som er udugelige på disse ovennevnte områdene. Derfor har uttrykket blitt skapt. I tillegg kan vi nevne i uttallelige settinger hvor menn kun tenker med en hjernecelle og som gir blodomløp til kjøttfløyta mellom beina. Uttrykket er like fortjent som vi bruker ; "typisk kvinnfolk" retorikken. Om det blir noe bedre ? spør du Steinar. Nei, selvfølegelig ikke, men det er en typisk kommunikasjonsform vi bruker overfor hverandre i kjønnskampen for å prøve å jekke ned hverandre. Ingenting annet. I noen settinger kan det brukes som en liten ertefrase eller flørt også, med et lite skjevt blikk og blunket øye Nei, det er greit at vi er forskjellige......noen er rett og slett teoretisk mer anlagt enn praktikere og sågar noen som klarer å kombinere også. La oss fortsatt erte og leke med hverandre i kjønnskampen......
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2012 #36 Skrevet 29. juli 2012 Så da mener du at det er bedre at mannen bare fortsetter å oppføre seg som en idiot? Det er dette jeg ikke helt forstår. Jeg hadde nemlig aldri akseptert at dama oppførte seg som en idiot i et parforhold. For din del vil vel dette bli hypotetisk i og med at du i en alder av nesten 50 aldri har levd i et forhold . Anonym poster: d92f872049e820d05f0f082628bca05a 1
Steinar40 Skrevet 29. juli 2012 Forfatter #37 Skrevet 29. juli 2012 Men hva i alle dager skulle du gjort med det da om hun ikke ville endre seg? Enten unnskylde eller dumpe... DU kan ikke endre henne. Stiller man ingen krav så blir det ihvertfall ingen endring. Og da kan det jo hende at den andre skjønner at det vil være smart for en selv å endre oppførsel.
Steinar40 Skrevet 29. juli 2012 Forfatter #38 Skrevet 29. juli 2012 Hvorfor kvinner bruker disse uttrykkene om menn ?? Jo, fordi de stemmer utrolig bra overfor noen menn. Enkelt og greit, kall en spade for en spade. Eksempler : -menns udugelig evner til å handle i butikken -generelt dårlige evner på kjøkkenet, husarbeid -å tenke og gjøre to ting samtidig -dårlige evner med barn/barnestell -noen trenger sågar huskelister til alminnelige gjøremål Altså, dette er noen eksempler/områder hvor menn ofte ikke duger i hele tatt. Dette gjelder ikke for alle menn, men uttrykket som blir brukt MOT oss menn, kommer akkurat av disse menn som er udugelige på disse ovennevnte områdene. Derfor har uttrykket blitt skapt. I tillegg kan vi nevne i uttallelige settinger hvor menn kun tenker med en hjernecelle og som gir blodomløp til kjøttfløyta mellom beina. Uttrykket er like fortjent som vi bruker ; "typisk kvinnfolk" retorikken. Om det blir noe bedre ? spør du Steinar. Nei, selvfølegelig ikke, men det er en typisk kommunikasjonsform vi bruker overfor hverandre i kjønnskampen for å prøve å jekke ned hverandre. Ingenting annet. I noen settinger kan det brukes som en liten ertefrase eller flørt også, med et lite skjevt blikk og blunket øye Nei, det er greit at vi er forskjellige......noen er rett og slett teoretisk mer anlagt enn praktikere og sågar noen som klarer å kombinere også. La oss fortsatt erte og leke med hverandre i kjønnskampen...... Greit nok at slike utrykk kan brukes i ulike sammenhenger. Men det er allikevel åpenbart at mange menn (mis)bruker dette for alt det er verdt fordi det er mest behagelig for dem selv. Jeg kan liksom ikke fordi jeg er mann - det er bare en dårlig unnskyldning uansett. Jeg gidder ikke, heter det hehe Og det er utrolig at kvinner er så dumme at de går på den hver gang hehe
Gjest BettyBoop Skrevet 29. juli 2012 #39 Skrevet 29. juli 2012 hehe Ja, det kan du godt si. Men det er vel sånn at folk ikke gjør mer enn de må, tenker jeg. Skal jeg gjøre noe så må jeg være motivert for det. Og ikke bare bli unnskyldt. men en kvinne skal da ikke være noen motivasjon for det. Endre seg skal man fordi man selv vil det. Endrer man seg kun for dama si skyld er man bare tøffel.
Gjest BettyBoop Skrevet 29. juli 2012 #40 Skrevet 29. juli 2012 Artig tekst det der, ja hehe Og det er ingen tvil om at kvinner og menn ofte er ganske så forskjellige. Både når det gjelder interesser og måten å kommunisere på. Som er helt normalt. Men det jeg altså har lagt merke til er at mange kvinner unnskylder, og dermed aksepterer, mannfolks mer eller mindre uakseptable oppførsel med slike utsagn. Det er riktig at jeg kan si (tenke) "typisk kvinnfolk" i en del situasjoner hehe Men det er altså mer for å konstatere at kvinner ikke er som mannfolk, og ingen unnskyldning for en uakseptabel oppførsel ifra hennes side. Man aksepterer det jo ikke, man kaller det å være rotete og håpløs som en typisk mannegreie, og da mener man det negativt. Håpløse menn lager dårlig rykte på alle menn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå